spuitlijm, hoe ? dichtslibben voorkomen
spuitlijm, hoe ? dichtslibben voorkomen
Hi N vriendjes.
Ik zie dat veel mensen spuitlijm gebruiken voor boompjes, heb ik ook een paar keer gebruikt echter ik loopt dan altijf tegen 2 dingen aan.
1. dat nozeltje gaat snel dichtzitten en dan krijg je ipv van een spray een soort van lange draad.
2. als ik niet gelijk de hele fles opgebruik dan kan ik deze de dag erna weggooien want dan zt dan nozeltje helemaal verstopt.
wat zijn de juiste technieken om langer van zo'n spuitbus te genieten ?
thx. M.
Ik zie dat veel mensen spuitlijm gebruiken voor boompjes, heb ik ook een paar keer gebruikt echter ik loopt dan altijf tegen 2 dingen aan.
1. dat nozeltje gaat snel dichtzitten en dan krijg je ipv van een spray een soort van lange draad.
2. als ik niet gelijk de hele fles opgebruik dan kan ik deze de dag erna weggooien want dan zt dan nozeltje helemaal verstopt.
wat zijn de juiste technieken om langer van zo'n spuitbus te genieten ?
thx. M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: spuitlijm, hoe ? dichtslibben voorkomen
Ik gebruik altijd de spuitlijm van de Action. Zullen ze wel niet kennen in de UK denk ik?
Maar goed, na het spuiten even ondersteboven houden en even spuiten, nooit problemen mee gehad en altijd de bus op kunnen maken (verspreid over een half jaar oid). Eigenlijk net als bij een verfspuitbus, alleen hoor ik nooit zoveel verschil tussen wel lijm en geen lijm. Dus gewoon een seconde of 3 ingedrukt houden. Works like a charm for me.
Maar goed, na het spuiten even ondersteboven houden en even spuiten, nooit problemen mee gehad en altijd de bus op kunnen maken (verspreid over een half jaar oid). Eigenlijk net als bij een verfspuitbus, alleen hoor ik nooit zoveel verschil tussen wel lijm en geen lijm. Dus gewoon een seconde of 3 ingedrukt houden. Works like a charm for me.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
ok, ik heb 2 bussen van de action, dus morgen ff uitproberen, thanks voor de tips gents.
probeer ook eens blanke lak, idem action. Verstopt minder snel en werkt net zo goed om boompjes te bouwen is mijn ervaring.
-
Dat is ook een idee ja, dat gebruik ik al wel om kwetsbare bomen mee af te lakken, werkt redelijk tot goed afhankelijk van het soort strooisel.
De spuitlijm van de action gebruik ik ook en ik doe soms een jaar of langer met zo'n spuitbus maar bij mij heeft die nog nooit verstopt gezeten.
Groetjes Michiel
De spuitlijm van de action gebruik ik ook en ik doe soms een jaar of langer met zo'n spuitbus maar bij mij heeft die nog nooit verstopt gezeten.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
, zal eens kijken of ze hier ook blanke lak verkopen, die action kwam ik toevalig een keer tegen op vakantie.
wat voor afstand houden jullie aan tussen boompje en spuitbus ?
gr.
M.
wat voor afstand houden jullie aan tussen boompje en spuitbus ?
gr.
M.
-
20 tot 30cm anders spuit ik naast m'n spuitdoos en zit de zooi door het hele huis.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
thanks, dat van het hele huis onderzitten dat ken ik.