building worchester abbey
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
building worchester abbey
ja mensen,
Het is dan eindelijk zover, ik kan eindelijk beginnen aan me baan, ik ben de afgelopen tijd rustig bezig geweest met mijn frame, heb wat rails weten te bemachtigen, dus ik kan aan de slag!
Ik ben begonnen met het frame
En uiteindelijk heb ik mijn platen erop kunnen schroeven, na wat tegenslagen van een verstopte radiator achter een bureau, heb ik de maat 20 cm aan moeten passen, maar dat is verder geen probleem!
Nu kan ik beginnen met het tekenen van mijn rails en het leggen hiervan, ik moet nog even wachten tot ik de rest van mijn wissels binnen heb wil ik mijn schaduwstation volledig afmaken, maar ik probeer hem zover mogelijk af te maken
Stay tuned voor een update
gr.
Christian
Het is dan eindelijk zover, ik kan eindelijk beginnen aan me baan, ik ben de afgelopen tijd rustig bezig geweest met mijn frame, heb wat rails weten te bemachtigen, dus ik kan aan de slag!
Ik ben begonnen met het frame
En uiteindelijk heb ik mijn platen erop kunnen schroeven, na wat tegenslagen van een verstopte radiator achter een bureau, heb ik de maat 20 cm aan moeten passen, maar dat is verder geen probleem!
Nu kan ik beginnen met het tekenen van mijn rails en het leggen hiervan, ik moet nog even wachten tot ik de rest van mijn wissels binnen heb wil ik mijn schaduwstation volledig afmaken, maar ik probeer hem zover mogelijk af te maken
Stay tuned voor een update
gr.
Christian
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
-
Re: building worchester abbey
Beste lezers!
Ik zal mijn baanplan even plaatsen:)
Dit is mijn schaduwstation, hier kunnen mijn treinen alleen niet keren, dus had ik een probleempje:)
Dit hebben wij opgelost met een apart gedeelte waar allebei de helixen even onderbroken worden, hier kunnen de treinen keren door over de lus te rijden en dan bij de schaar van spoor te veranderen!
Dan gaan de treinen verder op de helix naar boven, daar kunnen de treinen of verder naar beneden, of het depot/goederen in, of ze kunnen wachten op het station.
Hier komt ook een MCC baan te lopen die autotjes rondom de baan stuurt:)
Verder heb ik vandaag ook de resterende wissels besteld en mijn dynamo systeem voor me schaduwstation, kortom, ik ben druk zat de komende tijd!
Gr!
Ik zal mijn baanplan even plaatsen:)
Dit is mijn schaduwstation, hier kunnen mijn treinen alleen niet keren, dus had ik een probleempje:)
Dit hebben wij opgelost met een apart gedeelte waar allebei de helixen even onderbroken worden, hier kunnen de treinen keren door over de lus te rijden en dan bij de schaar van spoor te veranderen!
Dan gaan de treinen verder op de helix naar boven, daar kunnen de treinen of verder naar beneden, of het depot/goederen in, of ze kunnen wachten op het station.
Hier komt ook een MCC baan te lopen die autotjes rondom de baan stuurt:)
Verder heb ik vandaag ook de resterende wissels besteld en mijn dynamo systeem voor me schaduwstation, kortom, ik ben druk zat de komende tijd!
Gr!
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Eindelijk, zegt hij dan?
Dat moment wacht ik hier al jaren op
Gelukkig schiet de verbouwing in het nieuwe huis nu op, dus hopelijk ook hier binnenkort weer meer tijd voor de hobby,
Christian, suc7 met bouwen.
mvg
Freddy
Dat moment wacht ik hier al jaren op
Gelukkig schiet de verbouwing in het nieuwe huis nu op, dus hopelijk ook hier binnenkort weer meer tijd voor de hobby,
Christian, suc7 met bouwen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Pittig is dat wachten he!
Nu moet ik ook weer wachten...
Moet wachten op een levering en vanavond ga ik me dinamo systeem ophalen, dus mag nog even wachten!
Gr.
Nu moet ik ook weer wachten...
Moet wachten op een levering en vanavond ga ik me dinamo systeem ophalen, dus mag nog even wachten!
Gr.
Hallo Christian.
Goed bezig vriend, mooie tafels heb je gebouwt.
En een heel mooi baanplan, met een thema.
Veel plezier met de bouw van jou project.
Ga het met veel belangstelling volgen.
Grtz Martin de Deugd
Goed bezig vriend, mooie tafels heb je gebouwt.
En een heel mooi baanplan, met een thema.
Veel plezier met de bouw van jou project.
Ga het met veel belangstelling volgen.
Grtz Martin de Deugd
Jawel, maar je begrijpt heus wat ik bedoelBenQ schreef:Nou, ik zie wel een bos rails liggen.
Gaat hier niet anders hoor, ik had de eerste bocht van mijn proefrondje nog niet op het hout liggen of de doosjes met treintjes lagen erbij
-
Christian,
Heb je draadje gelezen en het ontwerp van je station vind ik mooi.
Daar kan wel wat moois gebouwd worden met veel mooie scenry er op
Blijf het volgen
mvrg Bob
Heb je draadje gelezen en het ontwerp van je station vind ik mooi.
Daar kan wel wat moois gebouwd worden met veel mooie scenry er op
Blijf het volgen
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
haha, nja oefenspoortje was heel snel weer afgebroken:)
Heb nu ook de resterende wissels dus kan mijn schaduwstation helemaal afbouwen
en hopelijk morgen dinamo ophalen en dan ben ik lekker druk:D
gr!
Heb nu ook de resterende wissels dus kan mijn schaduwstation helemaal afbouwen
en hopelijk morgen dinamo ophalen en dan ben ik lekker druk:D
gr!
-
het is alweer even stil geweest, ben ook erg druk geweest!
heb inmiddels alle resterende wissels:
En afgelopen zondag een workshop bomen maken gedaan samen met martin en onze bazen bij jaap vriend! Erg leuk en leerzaam, zeker aan te raden!
nu heb ik ook alle resterende gereedschappen gekocht, dus ik kan weer vollop aan de gang! tijd om rails te leggen!
gr!
heb inmiddels alle resterende wissels:
En afgelopen zondag een workshop bomen maken gedaan samen met martin en onze bazen bij jaap vriend! Erg leuk en leerzaam, zeker aan te raden!
nu heb ik ook alle resterende gereedschappen gekocht, dus ik kan weer vollop aan de gang! tijd om rails te leggen!
gr!
Ook al zulke mooie bomen als Martin (al vond ik die van Ellen mooier ).
Wat gebruiken jullie eigenlijk als loof?
Wat gebruiken jullie eigenlijk als loof?
-
het is inmiddels al een tijdje rustig geweest hier, dat komt omdat ik een complicatie had met me baan en er zelf niet uit kwam, en omdat ik het erg druk heb gehad de afgelopen tijd, en in de avond eigenlijk niet me kop erbij kon houden om aan de baan te sleutelen maar, van de week komt mijn grote redder in nood, dhr. M.D.Domburg mij assisteren en met zijn hulp hoop ik de boel te kunnen tackelen:)
heb inmiddels ook mijn dinamo systeem aan kunnen schaffen, dus het word een mooie en gezellige tijd!
gr!
heb inmiddels ook mijn dinamo systeem aan kunnen schaffen, dus het word een mooie en gezellige tijd!
gr!
Zo, jullie partners zijn nu treinen weduwen
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
hahaha ja, moest me treinen zelfs uit bed halen van haar....
-
zo,
de afgelopen dagen weer wat minuten in de baan kunnen stoppen, heb inmiddels de laatste rij wissels neergelegd voor deze richting:
na dat deze gedroogd was ben ik begonnen met het leggen van de bochten:
ben inmiddels ook al begonnen met het aansluiten op de wissels, maar dat volgt nog zodra het af is
groetjes!
de afgelopen dagen weer wat minuten in de baan kunnen stoppen, heb inmiddels de laatste rij wissels neergelegd voor deze richting:
na dat deze gedroogd was ben ik begonnen met het leggen van de bochten:
ben inmiddels ook al begonnen met het aansluiten op de wissels, maar dat volgt nog zodra het af is
groetjes!
yeah, we zien rails
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Ik kan het nog volgen. Ga zo door Chris.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
dank jullie wel! ben nog niet in de gelegenheid geweest om verder te gaan, heb inmiddels wel vernomen dat mijn langverwachte loc binnen is gekomen bij hans! de class A1 BR late crest! ik ben erg blij! nu tijd zien vrij te maken om die kant op te gaan en dan weer verder met de baan
gr!
gr!
-
zo, eindelijk, na een paar maanden wachten me loc eindelijk thuis! en wat is het een schoonheid, zeker het wachten waard! het is de Great Central class A1 BR late crest van graham farish, en gelukkig gaat de aandrijving niet van de tender naar de loc, maar zit alles in de tender in tegenstelling tot mijn mallard!
Met een beetje mazzel heb ik vandaag nog tijd om verder te gaan met de baan, en dan kan dit monster rijden!
ik zeg een blije domburg!
Met een beetje mazzel heb ik vandaag nog tijd om verder te gaan met de baan, en dan kan dit monster rijden!
ik zeg een blije domburg!
Mooi ding , ben benieuwd hoe hij rijdt
gr.
M.
gr.
M.
-
zo, het is alweer even stil geweest maar heb zeker niet stil gezeten
heb inmiddels de baan zover af gemaakt dat ik dynamo kan aansluiten en kan gaan testen, als dinamo werkt dan maakt de cirkel plaats voor helixen, alleen nu nog wachten op me draden zijn onderweg
heb ook een klein plankje gemaakt waar ik mijn dinamo systeem op schroef, die zakt straks mee met de baan, en daarboven komt de computer te staan.
wat betreft de vraag van maurits: hij rijd wel mooi maar moet echt veel gewicht in, hij begint bij de bochten behoorlijk te slippen, zelfs met een grote radius.
zodra het draad binnen is komt er weer een update!
gr!
heb inmiddels de baan zover af gemaakt dat ik dynamo kan aansluiten en kan gaan testen, als dinamo werkt dan maakt de cirkel plaats voor helixen, alleen nu nog wachten op me draden zijn onderweg
heb ook een klein plankje gemaakt waar ik mijn dinamo systeem op schroef, die zakt straks mee met de baan, en daarboven komt de computer te staan.
wat betreft de vraag van maurits: hij rijd wel mooi maar moet echt veel gewicht in, hij begint bij de bochten behoorlijk te slippen, zelfs met een grote radius.
zodra het draad binnen is komt er weer een update!
gr!
dat vermoeden had ik al, is mijn probleem ook met alle klazen. enige wat je kan doen is er GF coaches achter hangen, die wegen geen fluit ( zit ook niets in , maar dat is een ander verhaal.)
gewicht erin kan helpen maar heel beperkt denk ik.
gr.
M.
gewicht erin kan helpen maar heel beperkt denk ik.
gr.
M.