Gets..., ik had er nog zo op gerekendAd_M schreef:Hoi Joop![]()
Kijk, dat is nu "efficiënt" je ruimte van je schaduw station gebruiken![]()
Wil alleen niet de rekening van al je 3 weg wissels hebben...
Mvg,
Ad

Gets..., ik had er nog zo op gerekendAd_M schreef:Hoi Joop![]()
Kijk, dat is nu "efficiënt" je ruimte van je schaduw station gebruiken![]()
Wil alleen niet de rekening van al je 3 weg wissels hebben...
Mvg,
Ad
De kamer moet eerst opgeknapt worden, het pakket waar het plan mee getekend is vertoont bij gebruik van flex rail de nodige trekjes, het zou kunnen dat het plan uiteindelijk op de getekende manier niet past, dus ik wil eerst de grote dingen hebben om te passen. Ik moet nog een testbaan opzetten met het materiaal. Ik heb ook nog niet gekozen voor het "systeem". Ik gebruik nu wel een Intellibox Basic, maar ik gebruik net zo makkelijk wat anders. Ik ben nog bezig met het tekenen met een ander merk.Hookies schreef:Hoezo moet je wachten op de uitlevering van Dammtor? Je kunt toch al beginnen met je schaduwstation. Let je wel op je keerluslengte. Ik weet niet welke schakeling je gaat gebruiken, dus echt veel zinnigs kan ik er verder niet over zeggen, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel te zeggen.
Scarm gaat helaas niet goed om met hoogtes. De trambaan is op niveau "0", dus gelijk met de rangeersporen, het stationsplein enz. Het station met de passagierslijnen en het hele locdepot liggen op +40mm. De tram gaat dus inderdaad onder de locloods door en moet een krul maken bij de draaischijf omdat de draaischijf verdiept ligt en onder de draaischijf geen 40mm ruimte aanwezig is. In de trambaan zitten geen hellingen, alles ligt op hetzelfde niveau. Het enige wat zichtbaar is van de tram loopt van brug naar brug. Dus rechts van de brug loopt het voor de arcade langs naar het station en gaat dan onder de Dammtor brug door naar achteren en verdwijnt daar onder het station. Het enige stoppunt van de tram is voor het station.Ad_M schreef:Hoi Joop,
Even een vraagje
Ik ben het ven kwijt met het trammetje zijn loop![]()
Ik neem aan dat het onder het gedeelte van de loc loods en draaischijf door loopt?
Hoe zit het dan met je hellingen voor het trammetje?
Mvg,
Ad
Joop,Zaunkönigs Bahn schreef:Vandaag het trieste nieuws ontvangen dat Dammtor en bijbehorende onderdelen niet meer te bestellen zijn. Gelukkig heeft mijn leverancier in een eerder stadium al een hoofdmodule besteld, dwz het station Dammtor, die wel wordt uitgeleverd. Daar dus beslag op gelegd. De bijbehorende onderdelen zoals de arcaden en de brug zijn niet meer leverbaar.
Ik ben hier behoorlijk![]()
![]()
![]()
Ik heb een mailtje naar Märklin gestuurd dat ze moeten leveren en dat anders de rechter er maar bij moet komen, ik pik dit namelijk niet.
Groeten,
Joop
Thx, vandaag Conrad aangeschreven, zij hebben alles gewoon bestelbaar staan. De situatie uitgelegd. Als ik daar wel alles kan kopen heb ik geen grond meer om te gaan procederen, dat krijg ik er dan niet door bij de rechtsbijstand. Helaas kijken die diensten te veel naar wat gaat het kosten en wat is de goedkoopste oplossing. Dus ik moet dit traject wel af. Als bij Conrad een vergelijkend antwoord wordt gegeven heb ik een punt. Het zou namelijk kunnen zijn dat Conrad reeds groot heeft ingekocht.Zolderspoor schreef:Joop,
Veel succes toegewenst met de procedure. Hou je ons op de hoogte van het verloop er van?
Oh, zeker wel, een folder is geen vrijblijvendheid. Het tot stand komen van een verbintenis kan bij dit soort goederen op twee manieren. Het staat in de winkel of je koopt uit een folder. Betaling is slechts een deel van de gehele procedure en niet bepalend of je wel of niets iets hebt gekocht. Verder pleegt het bedrijf op deze manier bedrog, het schept verwachtingen die het niet waar kan maken. Märklin had heel eenvoudig in de folder neer kunnen zetten "bestellen voor 31-03-2013" of iets in die geest. Heeft ze niet gedaan. Ze doet in de folder voorkomen dat dit het item is voor 2013, dus HEEL 2013, en nu besteld iemand in mei 2013 en zeggen dan "niet bestelbaar"?Maurits71 schreef:je hebt zwz geen grond om te produceren, wat wil je gaan eisen dan ?? , alleen als je alles betaald heb op voorhand heb je recht van spreken en zelfs dan tot een bepaalde hoogte.
Dat denk ik ook, vandaar dat de rechter er nu maar eens een uitspraak over moet doen. Ik wil serieus genomen worden door die pummels, wat denken ze wel niet? Het is ook serieus geld! We praten niet over een pak suiker of een broodje kroket uit de automaat!Maurits71 schreef:en ik ben bang dat marklin er niet zo van onder de indruk is dat jij het niet pikt
Daarvoor heb ik een rechtsbijstand, ik betaal al elke maand aan die club, dus mij kost het verder geen geld. Moeite, dat wordt overgenomen door de rechtsbijstand. Dat Märklin van mij niet wakker ligt is welhaast wel zeker, maar geloof me, als er een brief op de mat ligt met een ander adres met daarin "anwalt" heb ik de volle aandacht, dat gaat nu eenmaal zo in dat soort zaken.Hookies schreef:Zonde van de tijd, moeite en geld om te gaan procederen Joop. Wees blij dat je het station hebt, de rest kun je ook zelf bouwen. En wat Maurits al zegt: Märklin zal er niet wakker van liggen en lachend je klacht richting prullenbak verzenden.
Tuurlijk, wil jouw reactie wel eens zien als je na ongeveer 480 uur te horen krijgt dat het voor 0,0 is geweest en je opnieuw kunt beginnen in de wetenschap dat er niets is dat het kan vervangen. Je gaat dan echt praten over een andere invulling.spoor65 schreef:kortom Joop, maak je niet druk, het is een hobby hoor.