Low Budget N-spoor rijtuigen.
Low Budget N-spoor rijtuigen.
Na het overlijden van mijn oma 2 weken geleden vond ik het tijd om ook eens zelf wat rijtuigjes te gaan bouwen in N-spoor naar Nederlands voorbeeld.
Nadat ik enige uren zelf heb na gedacht en een paar chatgesprekken met andere N-spoorders heb ik de volgende methode bedacht.
1. Zoek zoveel mogelijk maten van het orgineel op.
2. Teken deze vervolgens in autocad.
3. Print deze uit op 0.3 mm Styreen.
4. Fixeer de inkt op het styreen met blanke lak.
5. Snij de raampjes en deuren uit.
6. Snij de wandjes uit.
7. Schuur de blanke lak van het styreen.
8. Plak de laagjes op elkaar tot een stevige wand.
9. Zaag een stukje vuren met een dikte van 2 mm en 15 mm breed op lengte van het rijtuigbak -2 mm
10. Plak de zijwandjes eraan.
11. Snij de kopwanden uit.
12. Plak deze vervolgens aan de kopsekanten van het rijtuigbak.
13. Spuit de bak in de primer.
14. Werk de bak indien nodig bij met plamuur en schuur dit vlak.
15. Breng de kleuren van het rijtuig aan met een kwast of airbrush.
16. Plak de transfers op indien nodig.
17. Fixeer de boel met blanke lak.
18. Plaats aan de onderkant de gewenste draaistellen.
19. Maakt het dak uit een stukje rondhout of van een afgietsel en breng deze ook op kleur.
20. Plak een overheadcheat achter de ramen en vul de sponningen met cristal clear op en klaar is het rijtuigje.
Op deze manier heb ik momentel de NS huur;ing NMBS K4 type USI gemaakt en een blokkendoos Middeninstapper ABec.
Alle tekeningen die ik heb gemaakt wil ik kosteloos beschikbaar stellen in PDF vorm aan andere hobbyisten die graag een rijtuigje willen maken voor onder de € 10 euro
De foto's van de rijtuigen en een uitgebreid fotobouwverslag zullen binnenkort verschijnen.
Nadat ik enige uren zelf heb na gedacht en een paar chatgesprekken met andere N-spoorders heb ik de volgende methode bedacht.
1. Zoek zoveel mogelijk maten van het orgineel op.
2. Teken deze vervolgens in autocad.
3. Print deze uit op 0.3 mm Styreen.
4. Fixeer de inkt op het styreen met blanke lak.
5. Snij de raampjes en deuren uit.
6. Snij de wandjes uit.
7. Schuur de blanke lak van het styreen.
8. Plak de laagjes op elkaar tot een stevige wand.
9. Zaag een stukje vuren met een dikte van 2 mm en 15 mm breed op lengte van het rijtuigbak -2 mm
10. Plak de zijwandjes eraan.
11. Snij de kopwanden uit.
12. Plak deze vervolgens aan de kopsekanten van het rijtuigbak.
13. Spuit de bak in de primer.
14. Werk de bak indien nodig bij met plamuur en schuur dit vlak.
15. Breng de kleuren van het rijtuig aan met een kwast of airbrush.
16. Plak de transfers op indien nodig.
17. Fixeer de boel met blanke lak.
18. Plaats aan de onderkant de gewenste draaistellen.
19. Maakt het dak uit een stukje rondhout of van een afgietsel en breng deze ook op kleur.
20. Plak een overheadcheat achter de ramen en vul de sponningen met cristal clear op en klaar is het rijtuigje.
Op deze manier heb ik momentel de NS huur;ing NMBS K4 type USI gemaakt en een blokkendoos Middeninstapper ABec.
Alle tekeningen die ik heb gemaakt wil ik kosteloos beschikbaar stellen in PDF vorm aan andere hobbyisten die graag een rijtuigje willen maken voor onder de € 10 euro
De foto's van de rijtuigen en een uitgebreid fotobouwverslag zullen binnenkort verschijnen.
Re: Low Budget N-spoor rijtuigen.
Hoi,
Dit is de eerst blokkendoos dus de verf moet ik nog verbeteren.
Hierbij alvast 2 foto's van de blokkendoos.
De K4 Type USI laat ik nog even niet zien want de lak zit er niet netjes uit.
Tevens is deze a.s Zaterdag eventueel te bezichtigen in houten.
Dit is de eerst blokkendoos dus de verf moet ik nog verbeteren.
Hierbij alvast 2 foto's van de blokkendoos.
De K4 Type USI laat ik nog even niet zien want de lak zit er niet netjes uit.
Tevens is deze a.s Zaterdag eventueel te bezichtigen in houten.
Hoi Wesley,
geweldig goed initiatief. En de eerste resultaten zijn veel belovend. Je strategie lijkt goed voorbereid. En kwa techniek in het bouwen en schilderen kan het met de ervaring alleen maar beter worden.
Als ik zo vrij mag zijn om op basis van deze foto's een paar tips te geven:
- doe het rustig aan. Ik heb de indruk dat je met veel enthousasme vrij ongeduldig te werk bent gegaan. Het plamuren is hierdoor niet helemaal strak, alsook het schilderwerk.
- Met het verven, beter 2 tot 3 dunne laagjes aanbrengen, dan meteen proberen om in 1 keer alles dekkend te krijgen.
Maar nogmaals, ik kan je initiatief alleen maar toejuichen. Vooral dat met de tijd en ervaring, je werkelijk wonderbaarlijke modelletjes zal kunnen maken.
geweldig goed initiatief. En de eerste resultaten zijn veel belovend. Je strategie lijkt goed voorbereid. En kwa techniek in het bouwen en schilderen kan het met de ervaring alleen maar beter worden.
Als ik zo vrij mag zijn om op basis van deze foto's een paar tips te geven:
- doe het rustig aan. Ik heb de indruk dat je met veel enthousasme vrij ongeduldig te werk bent gegaan. Het plamuren is hierdoor niet helemaal strak, alsook het schilderwerk.
- Met het verven, beter 2 tot 3 dunne laagjes aanbrengen, dan meteen proberen om in 1 keer alles dekkend te krijgen.
Maar nogmaals, ik kan je initiatief alleen maar toejuichen. Vooral dat met de tijd en ervaring, je werkelijk wonderbaarlijke modelletjes zal kunnen maken.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Hoi michiel,
Allereerst bedankt voor je lovende woorden.
In dit rijtuigje heb ik ongeveer 10 uur werk zitten en ik geef toe het verfwerk is niet netjes maar dit kwam ook had eerst de hele bak creme daarna wat creme moest blijven afgeplakt en daarna het groen gedaan.
Tape eraf trek ik een stuk creme mee en toen ben ik gaan bijwerken en dat is niet netjes geworden.
Trouwens deze bak heeft geen plamuur gekregen aangezien die aardig strak was op het blote ook maar de macrostand is zo ongenadig
Nu staat er nog een ABec onder druk te drogen en als die droog is eerst lekker de raamies uitvijlen tot die mooi is
Maar ga nu weer eens lekker ontwerken een Blokkendoos MC9002 ook wel bekent als de ''Jaap''.
Groetjes,
wesley
Allereerst bedankt voor je lovende woorden.
In dit rijtuigje heb ik ongeveer 10 uur werk zitten en ik geef toe het verfwerk is niet netjes maar dit kwam ook had eerst de hele bak creme daarna wat creme moest blijven afgeplakt en daarna het groen gedaan.
Tape eraf trek ik een stuk creme mee en toen ben ik gaan bijwerken en dat is niet netjes geworden.
Trouwens deze bak heeft geen plamuur gekregen aangezien die aardig strak was op het blote ook maar de macrostand is zo ongenadig
Nu staat er nog een ABec onder druk te drogen en als die droog is eerst lekker de raamies uitvijlen tot die mooi is
Maar ga nu weer eens lekker ontwerken een Blokkendoos MC9002 ook wel bekent als de ''Jaap''.
Groetjes,
wesley
Ziet er beter uit dan wat ik jaren geleden uit styreen knutselde. Ben het eens met Michiel dat rustig aan werken geen kwaad kan, aan de andere kant is oefening ook geen slechte zaak. Zelf heb ik een grote doos vol probeersels en een paar modellen die de baan op mogen waar weken tijd in zit. Het blijft een hobby.
Voor het dak zou je misschien ook een paar spanten kunnen maken waar je dun en dus goed buigbaar styreen overheen plakt. Geeft een strak resultaat. En met die close-up foto's zie je ieder oneffenheidje sterk uitvergroot..op de baan valt zoiets veel minder op.
Cool.
Voor het dak zou je misschien ook een paar spanten kunnen maken waar je dun en dus goed buigbaar styreen overheen plakt. Geeft een strak resultaat. En met die close-up foto's zie je ieder oneffenheidje sterk uitvergroot..op de baan valt zoiets veel minder op.
Cool.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Trambaan (diorama)
-
Wat voor een soort afplaktape gebruik je?Tape eraf trek ik een stuk creme mee en toen ben ik gaan bijwerken en dat is niet netjes geworden.
Ik gebruik zelf Tamiya. En heb ook geen last van mee trekkend verf.
Bruce
Sporend online op mijn site!
@ tv_man
Bedankt, Zelf heb ik voor het dak nu een stukje rondhout gezaagt er dat ziet er opzich goed uit zal er z.s.m. een foto van maken.
@ Bruce,
Ik gebruik Tamiya
Bedankt, Zelf heb ik voor het dak nu een stukje rondhout gezaagt er dat ziet er opzich goed uit zal er z.s.m. een foto van maken.
@ Bruce,
Ik gebruik Tamiya
Had ook laatst last van verf dat met Tamiya tape meekwam - resultaat: hele boel van verf ontdoen en opnieuw proberen. Ik geloof dat de truc is om iedere dunne laag verf goed te laten drogen alvorens verder te gaan (stofdroog is dan niet genoeg...geen idee hoe lang het duurt voor het echt droog is trouwens. Op het busje grondverf uit de bouwmarkt staat 7 dagen. Maar de acrylverf? Uren? Dagen? Weken? Maakt netjes schilderen een oefening in geduld.)
- Norman
Trambaan (diorama)
Trambaan (diorama)
Hoi Tv-man,
Ik heb de verf van Revell Aqua gebruikt en volgens de verpakking kan je deze na 1 uur overschilderenn en dat heb ik ook gevolgd.
Groetjes
wesley
Ik heb de verf van Revell Aqua gebruikt en volgens de verpakking kan je deze na 1 uur overschilderenn en dat heb ik ook gevolgd.
Groetjes
wesley
@wesley: ja en nee...... afhankelijk van de dikte van de laag die je erop spuit of kwast, de luchtvochtigheid en de temeratuur...... één uur met de luchtspuit en een dunne laag geloof ik graag, met de hand gekwast..... lijkt mij wel erg snel.
@ martin B,
Zelf doe ik het nog inderdaad met de kwast sterk verdunt in dunne laagjes.
Maar bedankt voor de tip zal nu langer dan 1 uur wachten tussen de laagjes ongeveer 1 dag!.
Binnen nu en volgende week Zondag zal de eerste PDF File online komen en een handleiding in het topic!
Groetjes,
Wesley
Zelf doe ik het nog inderdaad met de kwast sterk verdunt in dunne laagjes.
Maar bedankt voor de tip zal nu langer dan 1 uur wachten tussen de laagjes ongeveer 1 dag!.
Binnen nu en volgende week Zondag zal de eerste PDF File online komen en een handleiding in het topic!
Groetjes,
Wesley
Op het moment van schrijven is het volgende gedaan.
De allereerste K4 Type USI is opnieuw geverft na eerst compleet kaal gemaakt te zijn.
De 2de K4 Type USI is Gereed voor zijn primer laag.
IS de eerste Blokkendoos Middeninstapper gereed voor Draaistellen en ramen.
Is de 2de blokkendoos Middeninstapper gereed voor zijn primer laag.
Is er een Blokkendoos MC 9000 En een Cec en Ces getekent klaar voor het printen.
De foto's volgen nog want ik ben momenteel mijn camera aan het laden voor mijn weekje vakantie die morgen ingaat.
Misschien wordt vandaag de Blokkendoos Middeninstapper de MC 9000 Cec en Ces in geupload in PDF formaat zodat iedereen hiervan gebruik kan maken als ze N rijden.
Groetjes,
Wesley
De allereerste K4 Type USI is opnieuw geverft na eerst compleet kaal gemaakt te zijn.
De 2de K4 Type USI is Gereed voor zijn primer laag.
IS de eerste Blokkendoos Middeninstapper gereed voor Draaistellen en ramen.
Is de 2de blokkendoos Middeninstapper gereed voor zijn primer laag.
Is er een Blokkendoos MC 9000 En een Cec en Ces getekent klaar voor het printen.
De foto's volgen nog want ik ben momenteel mijn camera aan het laden voor mijn weekje vakantie die morgen ingaat.
Misschien wordt vandaag de Blokkendoos Middeninstapper de MC 9000 Cec en Ces in geupload in PDF formaat zodat iedereen hiervan gebruik kan maken als ze N rijden.
Groetjes,
Wesley
-
Wesley, ik volg dit dit vanaf het begin en ik vind het een leuk idee om zo je rijtuigen te bouwen. Al het begin is moeilijk maar bij de foto's van het eerste rijtuig springen het niet recht zijn van de ramen en het niet vlak zijn van dingen als deuren er nog heel erg uit. Dit zijn punten die naar mijn mening wel belangrijk zijn om aan te werken.
Mijn sterkste kant is het ook niet en daarom zou ik niet voor deze methode kiezen maar voor de gene die het wel kunnen, willen en er het geduld voor hebben zijn dat punten om op te letten. Het zal wel niet in 1 of 2 keer perfect zijn maar het meer je het doet hoe beter het zal gaan denk ik.
Ik las nog het een en ander wat betreft verf en afplaktape, daar heb ik ook altijd gezeur mee gehad, mijn oplossing: kleur scheidingen markeren met een dun potlood lijntje en gewoon binnen/op de lijntjes leren kleuren. Deden we vroeger als kind ook bijna allemaal dus waarom in onze hobby niet?, werkt bij mij uiteindelijk prima. En wil je verf die snel droog is, goedkoop is en mooi mat word/blijft?, neem dan muurverf, paar basis kleuren kopen en zelf de rest mengen. Bij kunststof is het wel handig eerst een grondlaag aan te brengen bijvoorbeeld met een spuitbus van de action.
Groetjes Michiel
Mijn sterkste kant is het ook niet en daarom zou ik niet voor deze methode kiezen maar voor de gene die het wel kunnen, willen en er het geduld voor hebben zijn dat punten om op te letten. Het zal wel niet in 1 of 2 keer perfect zijn maar het meer je het doet hoe beter het zal gaan denk ik.
Ik las nog het een en ander wat betreft verf en afplaktape, daar heb ik ook altijd gezeur mee gehad, mijn oplossing: kleur scheidingen markeren met een dun potlood lijntje en gewoon binnen/op de lijntjes leren kleuren. Deden we vroeger als kind ook bijna allemaal dus waarom in onze hobby niet?, werkt bij mij uiteindelijk prima. En wil je verf die snel droog is, goedkoop is en mooi mat word/blijft?, neem dan muurverf, paar basis kleuren kopen en zelf de rest mengen. Bij kunststof is het wel handig eerst een grondlaag aan te brengen bijvoorbeeld met een spuitbus van de action.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Hoi Wesley,
ik ben van een iets ander gedacht dan Michiel, maar meningen zijn er om kleur te geven. Je beslist maar.
De ramen recht krijgen is niet zo moeilijk. Ook hier, probeer het niet in 1 keer uit te snijden, maar doe het in 2 keer. Eerste snij je op 1mm binnen de lijnen van de ramen, en verwijder je die rechthoek. Dan snij je de 4 diagonaaltjes in tot precies helemaal in de hoek. En pas daarna snij je met een heel scherp mes over de uiteindelijke lijn. De 4 stripjes buigen tijdens het snijden naar binnen, en geven de ruimte voor het mes om exact op de lijn te blijven.
Voor het schilderwerk kan ik je de acrylverf van "Marabu" aanraden, en wel de reeks DecorMatt, te vinden in een aantal papierartikelketens zoals AVA. Deze is relatief goedkoop, reukloos op waterbasis, en is vrij goed dekkend. Perfect voor beginners (en ik gebruik ze nog steeds). Je kan ze met penseel of airbrush gebruiken. Hiermee kan je veel dunner en strakker schilderen dan met de muurverf van de bouwmarkt. En in schaal N is elke laag verf een laag teveel. Primer moet je alleen maar gebruiken bij een metalen ondergrond. Met plasticard is dat niet nodig. Gewoon eerst je model goed afwassen en ontvetten met afwasmiddel (en laten drogen). Dan, bij je verfmengsel ook een klein druppeltje afwasmiddel toevoegen om de verf goed te laten kruipen. Niet te heftig roeren om schuimvorming te voorkomen.
Maar nogmaals, Michiel heeft een ander visie, en daarom niet slechter, want als je ziet wat hij al allemaal gebouwd heeft! Dat zegt al genoeg.
ik ben van een iets ander gedacht dan Michiel, maar meningen zijn er om kleur te geven. Je beslist maar.
De ramen recht krijgen is niet zo moeilijk. Ook hier, probeer het niet in 1 keer uit te snijden, maar doe het in 2 keer. Eerste snij je op 1mm binnen de lijnen van de ramen, en verwijder je die rechthoek. Dan snij je de 4 diagonaaltjes in tot precies helemaal in de hoek. En pas daarna snij je met een heel scherp mes over de uiteindelijke lijn. De 4 stripjes buigen tijdens het snijden naar binnen, en geven de ruimte voor het mes om exact op de lijn te blijven.
Voor het schilderwerk kan ik je de acrylverf van "Marabu" aanraden, en wel de reeks DecorMatt, te vinden in een aantal papierartikelketens zoals AVA. Deze is relatief goedkoop, reukloos op waterbasis, en is vrij goed dekkend. Perfect voor beginners (en ik gebruik ze nog steeds). Je kan ze met penseel of airbrush gebruiken. Hiermee kan je veel dunner en strakker schilderen dan met de muurverf van de bouwmarkt. En in schaal N is elke laag verf een laag teveel. Primer moet je alleen maar gebruiken bij een metalen ondergrond. Met plasticard is dat niet nodig. Gewoon eerst je model goed afwassen en ontvetten met afwasmiddel (en laten drogen). Dan, bij je verfmengsel ook een klein druppeltje afwasmiddel toevoegen om de verf goed te laten kruipen. Niet te heftig roeren om schuimvorming te voorkomen.
Maar nogmaals, Michiel heeft een ander visie, en daarom niet slechter, want als je ziet wat hij al allemaal gebouwd heeft! Dat zegt al genoeg.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Op het grondverf verhaal wil ik toch even reageren. In dit geval ben ik het eens met Michiel (Neudalhausenbahn), zonder primer/grondverf had ik toch problemen met het spuiten van mijn brug van NV de Vleeschouwer met water gedragen verf. Met grondverf (ja, die van de Action) verkreeg ik een bevredigender resultaat. Zonder heeft de verf de neiging weg te lopen, ook bij hele dunne lagen, met een drupje afwasmiddel vloeit de verf nog makkelijker.
Maar goed, dat is dan weer mijn mening.
Maar goed, dat is dan weer mijn mening.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Voor het netjes uitsnijden van ramen en dergelijke kan je ook proberen om zo dun mogelijk styreen te gebruiken. Een scherp mes gaat er heel gemakkelijk doorheen, dus kan je heel precies werken. Je moet het geheel wel een beetje verstevigen met dikkere stukken styreen zodat het in vorm blijft. Een bijkomend voordeel is dat als je er ramen achter plakt ze vrijwel op hetzelfde niveau zitten als de buitenwand wat er heel strak uitziet.
- Norman
Trambaan (diorama)
Trambaan (diorama)
Sorry voor de late reactie was 5 daagjes op vakantie.
Even inhaakent op het verf ik schilder nu niet meer met een grondlaag en het wordt als strakker!.
Over de ramen ik heb 0.3 mm styreen gebruikt en ik gebruik een scherphobbymes en ik snij eerst een kruis erin en dan snij ik de buitenlijntjes.
Wil binnenkort wel eens een filmpje uploaden op Youtube zodat men mijn werkwijze kan zien en zonodig tips kan geven.
Vanavond of morgen zal ik hier wat verder op ingaan maar eerst evenen de koffer uitpakken
Even inhaakent op het verf ik schilder nu niet meer met een grondlaag en het wordt als strakker!.
Over de ramen ik heb 0.3 mm styreen gebruikt en ik gebruik een scherphobbymes en ik snij eerst een kruis erin en dan snij ik de buitenlijntjes.
Wil binnenkort wel eens een filmpje uploaden op Youtube zodat men mijn werkwijze kan zien en zonodig tips kan geven.
Vanavond of morgen zal ik hier wat verder op ingaan maar eerst evenen de koffer uitpakken
Na lange tijd ga ik dit project weer opstarten en zal er ook zeer snel de eerste bestanden voor iedereen beschikbaar stellen.
Iedereen die graag een Nederlands of belgisch rijtuig wil die niet te verkrijgen is kan via de PB functie hier een verzoekje doen en als ik tijd heb wordt die dan gemaakt.
Groetjes,
Wesley
Iedereen die graag een Nederlands of belgisch rijtuig wil die niet te verkrijgen is kan via de PB functie hier een verzoekje doen en als ik tijd heb wordt die dan gemaakt.
Groetjes,
Wesley
Na zeer lange tijd wordt dit project weer opgestart.
De planning is om rond het jaareinde een MC 9000 blokkendoos te kunnen maken voor derde die graag een blokkendoos willen.
Dit probeer ik uiteraard zo goed mogelijk te doen met de tips hier in het topic.
Van de week ga ik een voorraad Styreen aanschaffen en als er vorderingen zijn wordt het hier uiteraard gemeld.
Groetjes,
Wesley
De planning is om rond het jaareinde een MC 9000 blokkendoos te kunnen maken voor derde die graag een blokkendoos willen.
Dit probeer ik uiteraard zo goed mogelijk te doen met de tips hier in het topic.
Van de week ga ik een voorraad Styreen aanschaffen en als er vorderingen zijn wordt het hier uiteraard gemeld.
Groetjes,
Wesley
Succes! We wachten op foto's van de vorderingen!
- Norman
Trambaan (diorama)
Trambaan (diorama)
Ondertussen al weer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost in het draadje.
Door nieuwe technieken die op mijn pad kwamen heb ik besloten deze methode zoals beschreven in de eerste post volledig te laten varen WANT sinds 2 maand ben ik de trotse bezitter van een Styreenplotter!
Hiermee kan je heel strak meerdere modellen met het zelfde resultaat maken, dit kon met de oude methode niet.
Ook ben ik van plan deze plots als bouwkits te verkopen ( doe ik al in 1 op 87), hiervoor loopt een aanvraag, voor kleinseriefabrikanten bij H@ns en moderatorteam.
Vanavond zal ik wat foto's plaatsen van mijn zelf gebouwde modellen tot nu toe.
Met vriendelijke groeten,
Wesley
Door nieuwe technieken die op mijn pad kwamen heb ik besloten deze methode zoals beschreven in de eerste post volledig te laten varen WANT sinds 2 maand ben ik de trotse bezitter van een Styreenplotter!
Hiermee kan je heel strak meerdere modellen met het zelfde resultaat maken, dit kon met de oude methode niet.
Ook ben ik van plan deze plots als bouwkits te verkopen ( doe ik al in 1 op 87), hiervoor loopt een aanvraag, voor kleinseriefabrikanten bij H@ns en moderatorteam.
Vanavond zal ik wat foto's plaatsen van mijn zelf gebouwde modellen tot nu toe.
Met vriendelijke groeten,
Wesley
Zoals zojuist beloofd wat foto's van modellen wat ik bouw/gebouwd hebt.
Ik zal alleen even in een paar stapjes een model laten zien welke vanavond gebouwd is.
Plan E 1ste klasse ( in ontwikkeling).
Van dit plaatje gaan we uiteindelijk de 2 zijwanden van de Plan E maken ( Raampjes en uitsparingkjes al uitgesneden). 3 van die ''plakjes'' vormen samen 1 wandje. Van deze 3 onderdelen maken we de zijwandjes en plafond. Na de 3 onderdelen samen gevoegd te hebben ziet het er zo uit.
In de volgende post het vervolg.
Ik zal alleen even in een paar stapjes een model laten zien welke vanavond gebouwd is.
Plan E 1ste klasse ( in ontwikkeling).
Van dit plaatje gaan we uiteindelijk de 2 zijwanden van de Plan E maken ( Raampjes en uitsparingkjes al uitgesneden). 3 van die ''plakjes'' vormen samen 1 wandje. Van deze 3 onderdelen maken we de zijwandjes en plafond. Na de 3 onderdelen samen gevoegd te hebben ziet het er zo uit.
In de volgende post het vervolg.
Deel 2:
En dan even voor het gezicht op een Rd bodem van minitrix om even een beeld te krijgen van het rijtuigje in een stammetje. Morgenavond ga ik het dak maken voor het model en dan komen er weer foto's.
Groetjes,
Wesley
Met behulp van een stukje MDF met de juiste dikte worden de kopwandjes haaks ingelijmt.En dan even voor het gezicht op een Rd bodem van minitrix om even een beeld te krijgen van het rijtuigje in een stammetje. Morgenavond ga ik het dak maken voor het model en dan komen er weer foto's.
Groetjes,
Wesley
Erg leuk Wesley! Ook de foto's die je bij Bouwe gepost had.
Groeten Chris
Harstikke bedank Chris,
Een tipje kijk ook eens hier http://n-spoorforum.nl/viewforum.php?f=52
Daar staat nog meer leuks!
Groetjes,
Wesley
Een tipje kijk ook eens hier http://n-spoorforum.nl/viewforum.php?f=52
Daar staat nog meer leuks!
Groetjes,
Wesley