Ik kom tot de ontdekking dat mijn schaduwstation al aardig begint vol te lopen. Nu heb ik nog wel wat sporen over, maar wat meer is altijd handig. Echter ontbreekt de ruimte om in het huidige plan meer sporen in het schaduwstation aan te leggen. Nu zat ik te denken dat ik eigenlijk alleen met treinstellen ga rijden. Ik heb daar al twee van, ik heb een ICE-T in voorbestelling (Fleischmann digitaal startset). Dan heb ik al 5 treinen, op mijn 8 sporen. Er is nog ruimte, maar meer ruimte is altijd handig.
Als museumtrein heb ik mijn oog laten vallen op een ET87 (zal nog wel effe duren voordat ik die aanschaf, en misschien valt mijn oog tegen die tijd wel ergens anders op). Een TGV-duplex of POS van Kato vind ik ook erg mooi. En voor het verkeer richting Rothenburg is een treinstel voor buurtverkeer wel leuk Bijvoorbeeld de 428 van Liliput of de 425 van Kato. Meer sporen in het schaduwstation is dan altijd handig.
Voor al die treinstellen heb de keerlus niet nodig. En richting station Rothenburg ben ik eigenlijk niet van plan om met treinen te gaan rijden die kop moeten maken. Ik bedacht me dat ik zonder keerlus meer ruimte heb om opstelsporen te maken voor trek-duwtreinen.
Ik was daarom aan het tekenen en kwam hiermee:

- Huiskamer_7_2m90_zonder_keerlus_1.jpg (38.76 KiB) 4770 keer bekeken
Of dit precies zo past is nog effe passen, maar ik kan er zeker 4 sporen kwijt, misschien de 5 die ik getekend heb en heel misschien past er aan de onderkant nog eentje bij. Ik moet wel wat steuntjes van de lijn richting station verplaatsen, maar nu kan dat nog
Ik denk hier nog effe over na (en ga misschien al met die steunen aan de slag), dan kan ik in Houten weer op zoek gaan naar rails en wissels.
Zelf ben ik er in eerste instantie wel enthousiast over. De korte treinen richting station Rothenburg kunnen eventueel met 2 achter elkaar staan op één spoor, al is dat dan wel wat passen en meten in de dienstregeling, maar daar is wel iets op te verzinnen (eerst eentje uit het schaduwstation laten vertrekken en dan de ander een rondje laten rijden bijvoorbeeld).
Groeten,
Wim