Ik ben momenteel doende om mijn eerste wissel te gaan plaatsen.
Alle rails is van Peco en de wissels dus ook maar nu heb ik een vraag voor wat betreft de peco 55 streamline wissels.
Ik heb de electrofrog varianten aangeschaft en wil via puntstuk polarisatie de frog omschakelen bij het omzetten van de wissel.
Nu heb je voor de peco 75, 83 en 100 code de mogelijkheid om de wisseltongen los te maken van de frog zonder al te veel moeite.
De wisseltongen verbind je dan weer aan de railas die er naast ligt. De frog schakel je via de punstukpolarisatie.
Bij de Peco code 55 wissels werkt dit echter anders her en der lees je dat je de wisseltongen electrisch los moet maken van de frog maar ik lees ook veel verhalen dat je de wissel moet laten zoals die nu is en dus de frog samen met de wisseltongen moet schakelen via puntstuk polarisatie.
Nu lijkt dat me gevoelig voor kortsluiting? Want wat als de puntstuk polarisatie te vroeg schakelt en de wisseltong nog niet los is van de rail dan krijg je dus ook sluiting.
Anyway heeft iemand tips en tricks? Ik ben namelijk van plan om de wissel niet aan te passen maar vraag me nog steeds af of ik er wijs aan doe.
Ik ben van plan gebruik te gaan maken van de servo decoder van rosoft als wisselmotor ( icm een servo natuurlijk

)