welke stoomloc

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Heiko

welke stoomloc

Bericht door Heiko »

Ondanks dat ik mij op een ander tijdperk wil gaan richten, wil ik een stoomloc aan gaan schaffen.

Welke stoomloc raden jullie mij aan? Belangrijk zijn detaillering en rijeigenschappen.
Voorwaarde moet zijn dat deze digitaal is, met sound en op dit moment nog nieuw leverbaar, max prijs € 300,-
Laatst gewijzigd door Heiko op 28 nov 2016 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Bart51

Re: welke stoomloc

Bericht door Bart51 »

Ik denk (doe ik ook wel eens) dat je de vraag andersom moet stellen. Zoek eerst een aantal stomers op die jij leuk vindt en vraag dan naar de mening van anderen over deze specifieke loks. Dan heb je een gericht antwoord op iets wat jij leuk vindt.

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Ik sluit me aan bij hetgene wat hierboven wordt gezegd.

Want zoek je een grote goederenstomer, een express loc of een nevenlijn locje?

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

MarcoFM12

Bericht door MarcoFM12 »

Koop wat je mooi vindt !
Op iedere modelbaan hoort, naar mijn mening, wel èèn of meerdere stomers.
Hier in Nederland bijvoorbeeld zijn nog zat stomers actief als museumtrein in alle soorten en maten.

Groetjes,
Marco

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

:lol: zelfs op mijn baan komen er in de toekomst 3 museum stomers.

1 passagiers grote, snelle lok voor op de hoofdbaan, 2 zijlijn stomertjes ivm een soort pendeldienst. ;)

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

mini rijder

Bericht door mini rijder »

Ik neem aan dat hier https://www.n-spoorstore.nl/nl/digitaal ... -stoomlocs wel iets bijzit.

Groetjes: Robby

Henk van de Weerdt

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Heiko,
Heiko schreef:Welke stoomloc raden jullie mij aan? Belangrijk zijn detaillering en rijeigenschappen.
Gewoon doen wat je zelf mooi en leuk vind, het is jouw baan en jij bepaald hoe en wat je erop laat rijden. Ik laat hier ook van alles rondrijden, en door elkaar heen.

Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran

Onderwerp starter
Heiko

Bericht door Heiko »

Ik kom er achter dat alle digitale stoomlocs met geluid duurder zijn dan € 300,-

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

Tsja, Sound decodertje is al €100,-, plus een stoomlok a €200,-. Leert mij al dat het onder de jouw gestelde budget qua nieuw niet te kopen is.

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Heiko schreef:Ik kom er achter dat alle digitale stoomlocs met geluid duurder zijn dan € 300,-
Het is geen hobby waar je zulke loks bij je zoon of dochter van 13 tegen komt :P
Bij H0 heb je ook bijv. een Fulgurex die voor vele onbetaalbaar is
Maar dan heb je wel wat moois en uniek, Martin heeft er eens een onderhanden genomen en zelfs onderhoudsverlichting er in geknutseld
Dus ook al is het 1:160, er is dus best wel wat mogelijk, echter niet goedkoop t.o.v. het formaat....
Maar dat vind ik persoonlijk de charme van Nspoor, zo veel mogelijk detail er in knallen wat dat stukje extra geeft :mrgreen:

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Michiel

Bericht door Michiel »

Ik rij uitsluitend met stoomlocs, zonder sound want het geluid van die dingetjes vind ik bedroevend zielig. Ik koop al mijn locomotieven occasie voor €20-€30, knap ze op en de meesten rijden dan weer als een zonnetje. Een schilderbeurt moeten ze nog krijgen (ben ik nog niet bedreven in. Komt later wel...) Het hoeft dus niet duur te zijn. 't Is maar wat je wilt. ;)

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Heiko

Bericht door Heiko »

Dat kan natuurlijk ook. Maar het opknappen van oude locs is voor mij geen hobby maar frustratie.

Onderwerp starter
Heiko

Bericht door Heiko »

Marksintpancras schreef:Tsja, Sound decodertje is al €100,-, plus een stoomlok a €200,-. Leert mij al dat het onder de jouw gestelde budget qua nieuw niet te kopen is.
Daar ben ik inmiddels ook achter. Heb dus een aantal opties.
1e budget verhogen
2e loc zonder sound
3e occasion loc aanschaffen.

Ik denk dat het optie 2 wordt.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Fleischmann 707781 DB Stoomloc Br 78.0-5 Digitaal DCC

Afbeelding

iemand ervaring met deze loc?

Peter Ruifrok

Bericht door Peter Ruifrok »

Over sound: als je baan niet zo groot is, zou ik me beperken tot max 1 loc met sound. Je wordt anders horendol. En zonder sound is het ook prachtig.

Windows 11, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

Peter Ruifrok

O, en ik dacht ook dat er al eens een draadje over stoomlocs en hun rij eigenschappen geweest is. Wie helpt even?

Windows 11, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

Peter Ruifrok

Zolderspoor

Bericht door Zolderspoor »

Servus

Ik heb goede ervaringen op Arnold-rails met een Fleischmann 78-er in de uitvoering met 2 ASB's aan dezelfde kant. Sjouwt probleemloos vier 4-assige rijtuigen een lange helling van 4,4% omhoog en neemt zonder haperingen alle rijstroomscheidingen.
Als je voldoende thuis bent in het Duits een citaat uit het 1:160-forum: die Zugkraft des Modells ist in Ordnung. Sei Dir aber bewußt, daß Fleischmann das Modell ein- oder zweimal hinsichtlich Haftreifenanordnung und Stromabnahme überarbeitet hat und versuche, ein neueres Modell zu bekommen. Die älteren hatten die Haftreifen einseitig auf der ersten und dritten Kuppelachse und dafür Vor- und Nachläufer einseitig zur Stromabnahme herangezogen.

spoor65

Bericht door spoor65 »

Heiko,

je zou ook eens contact kunnen opnemen met Martin Domburg en hem vragen wat een ombouw ongeveer gaat kosten, incl sound decoder.

Hij kan je vast ook een advies geven welke loc wel of minder geschikt is.

Wie weet kun je op die manier binnen jouw budget toch een mooie loc vinden die na ombouw aan jouw wensen voldoet.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie