Hallo allemaal,
Even een vraag. Ik ben opnieuw een verzameling (langzaam) aan het opbouwen. Maar ik twijfel heel erg over mijn keuze. Ik zou best graag een nederlandse baan willen maar ik ben bang dat ik het aanbod te weinig vind. Een Nederlandse dubbeldekker kom ik nergens tegen en een koploper is volgens mij ook vrij lastig.
Kunnen jullie raad geven?
Nederlands materiaal
-
Onderwerp starter - Berichten: 314
-
Re: Nederlands materiaal
Jeroen, je moet maar eens kijken bij https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=11307 voor dubbeldekkers. De koploper zal wat moeilijker zijn maar daar moet je je niet door laten afschrikken.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Tsja, het is wat je wil.
Als je alles wat in 1:1 op de baan rijdt, is dat mogelijk maar dat kost dan wel wat. Ik heb een Nederlandse baan en ben zeer tevreden. Locomotieven genoeg, treinstellen genoeg, rijtuigen en goederenwagens genoeg. Inderdaad die dubbeldekkers, het is wel te vinden voor wat meer geld (als je niet zelf wil bouwen met resin of shapeway prints) via Rob Bisschop en dan heb je in ieder geval DDZ en Virm. Oudere dubbeldekkers met shapeway printjes zeker te maken of anders voor heel veel geld via Phildie. Koplopers heeft Minitrix gemaakt en worden zeker af en toe nog aangeboden.
Daarnaast toch heel veel Nederlands: 2200, 2400, 1200, Mat 54 2tje via Piko, Minitrix heeft 1100 en 1200 uitgebracht die wellicht door anderen nog wel eens uitgebracht gaan worden, 1600/1700/1800 door Minitrix en Fleischmann, ICR rijtuigen door Minitrix worden nog regelmatig aangeboden op 2e hands, Plan W rijtuigen (redelijk gelijkend) van Fleischmann, 6400 van Minitrix en dan natuurlijk moderner materieel zoals GTW stellen, G1206 locomotieven, Traxx locomotieven, tegenwoordig de Vectron locs enzovoorts, allemaal materieel dat tegenwoordig in Nederland rijdt van diverse merken en ook heel veel van kleinseriefabrikanten zoals Rob Bisschop. Hier op het forum zitten genoeg Nederland rijders die je van advies kunnen voorzien.
Vergeet ook niet dat er in Nederland veel buitenlands materieel kwam en komt.
Persoonlijk vind ik het juist wel leuk dat je wat moet zoeken naar leuke samenstellingen.
Als je alles wat in 1:1 op de baan rijdt, is dat mogelijk maar dat kost dan wel wat. Ik heb een Nederlandse baan en ben zeer tevreden. Locomotieven genoeg, treinstellen genoeg, rijtuigen en goederenwagens genoeg. Inderdaad die dubbeldekkers, het is wel te vinden voor wat meer geld (als je niet zelf wil bouwen met resin of shapeway prints) via Rob Bisschop en dan heb je in ieder geval DDZ en Virm. Oudere dubbeldekkers met shapeway printjes zeker te maken of anders voor heel veel geld via Phildie. Koplopers heeft Minitrix gemaakt en worden zeker af en toe nog aangeboden.
Daarnaast toch heel veel Nederlands: 2200, 2400, 1200, Mat 54 2tje via Piko, Minitrix heeft 1100 en 1200 uitgebracht die wellicht door anderen nog wel eens uitgebracht gaan worden, 1600/1700/1800 door Minitrix en Fleischmann, ICR rijtuigen door Minitrix worden nog regelmatig aangeboden op 2e hands, Plan W rijtuigen (redelijk gelijkend) van Fleischmann, 6400 van Minitrix en dan natuurlijk moderner materieel zoals GTW stellen, G1206 locomotieven, Traxx locomotieven, tegenwoordig de Vectron locs enzovoorts, allemaal materieel dat tegenwoordig in Nederland rijdt van diverse merken en ook heel veel van kleinseriefabrikanten zoals Rob Bisschop. Hier op het forum zitten genoeg Nederland rijders die je van advies kunnen voorzien.
Vergeet ook niet dat er in Nederland veel buitenlands materieel kwam en komt.
Persoonlijk vind ik het juist wel leuk dat je wat moet zoeken naar leuke samenstellingen.
Laatst gewijzigd door WilcoV op 25 feb 2019 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Overigens een kleine tip, ik ben er nog lang niet klaar mee, alle verkrijgbare Nederlandse modellen staan er nog niet op maar hier kan je een idee krijgen wat er allemaal te krijgen is en dan heb ik nog niet eens het buitenlands materieel meegenomen dat in Nederland kwam of komt.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
Onderwerp starter - Berichten: 314