Baanplan Reinder

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Reinder

Baanplan Reinder

Bericht door Reinder »

Zo open hier even een nieuw topic aangezien het voornamlijk over mijn baanplan gaat.

Nou heb ik wat lopen kletsen en debateren met vrienden. En daar is uit gekomen dat een kopstation toch wel erg mooi is. Dus we zitten weer achter de denk tafel. Heb dus een ruimte van 2.70x1.00 meter. Ik wou het station dan aan de voorkant doen. En dan lopen de perronsporen tegen het stationsgebouw aan. En dan kan ik tevens ook een stationsplein maken. En das ook wel een grote wens. Nou ik pas over ongv 1 maand kan beginnen heb ik de tijd en heb voor mezelf een lijstje gemaakt met dingen die ik heel graag wil.

Kopstation
goederenloods
opstelsporen
fabrieks aansluiting

Nou heeft de heer H.F Enter een leuk baanplan gemaakt zal het zometeen effe posten zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel. Ik wil namelijk zijn plan gebruiken als basis voor mijn baanplan. Maar dan moet ik alleen even kijken hoe ik een bepaalde sporen camoefleer.

Dit was even het inleidende stukje. Ik zal zo snel mogelijk even dat baanplan uploaden. En dan kunne nwe er samen een deskundige blik op werpen

mvg
Reinder

Onderwerp starter
Reinder

Re: Baanplan Reinder

Bericht door Reinder »

Afbeelding

Hier is het baanplan dan. Het is een goed doordacht plan nou zou ik hem alleen zo moeten maken. Dat hij dubbelsporig wordt en ik moet mischien wat bochten weg werken.

mvg
Reinder

Onderwerp starter
Reinder

Bericht door Reinder »

Ik ben nu druk bezig met ontwerpen.

Nou was ik nieuwschierig of jullie ideeen hadden, Om het kopstation zo op de baan aan te sluiten. Zodat je beide kanten op kan.

mvg
Reinder

shoven

Bericht door shoven »

1e reactie: leuk. Ik zie wel wat aandachtspunten.

Wordt er in 2 richtingen gereden? Ik zou een paar stukken dubbelsporig maken.
Er zitten meerdere keerlussen in.
De stationssporen zijn niet zo heel lang. Passen je treinen daar wel?
Ik zie wel veel rangeer/kopsporen. Kunnen al je treinen dat aan? (ik zie weinig omloopmogelijkheden)
Gaat het spoor rechtsonder nog verder? De sporen zijn daar nl. erg kort.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Thalys
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Thalys »

Maar als hij digitaal gaat kan hij ook dat de ene loc de trein het station in trekt wordt onkoppelt en dan een andere loc er voor zetten en weer weg rijden.

greetz

wesley

Met Vriendelijke Groet,

Wesley Munnik

https://www.modelspoordesign.nl/

Onderwerp starter
Reinder

Bericht door Reinder »

Dit is ook niet echt mijn plan zoals ik al zij. Het is puur het idee waar ik mee rond loop. Alleen het vervelende is. Ik eijg wel een mooi kopstation op papier. Maar de sporen daarna zijn lastig. Het zit zo: de trein rijdt station uit. Dan komt ie op de vrije baan. En kan naar hartelust rondjes knallen. Maar dan moet de trein weer terug naar het station. En dat wordt lastig. Want als ik het kopstatation gewoon met wissels vast maak aan de hoofdbaan. Dan wordt het lastig om met de lok voorop het station weer in te knallen. Dus daar ben ik nog niet helemaal over uit. Als iemand daar een idee of oplossing voor heeft dan hoor ik het graag.

mvg
Reinder

evo

Bericht door evo »

Dat is dus de reden voor de keerlus in dat baanplan. Het vervelende van deze keerlus is, dat je maar een heel kort stukje baan hebt voor een keerlusschakeling (het schuine stuk), wat je maximale treinlengte erg beperkt. De oplossing in bovenstaand plan is om 2 keerlusschakelingen te gebruiken, 1 in de linkse bocht en 1 in de rechtse.

Een andere oplossing voor jouw probleem is het maken van een baanplan met een kopstation aan 1 kant een een keerlus aan de andere, deze keerlus kan bv. ondergronds zijn.

Groeten,
Edwin

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Onderwerp starter
Reinder

Bericht door Reinder »

hmm das ook een idee edwin. Maar ik heb het gevoel dat het dan wel wat kostbaarder gaat worden. Maar ik zal me is even laten informeren. Over een automatischschaduw station. Als er mensen zijn die hiet sig tot geroepen voelen. Schaam u dan niet en leg het me astublieft in kindertaal uit.

Ik zat zelf te denken aan een stations zoals groningen. Kan ik toch door rijden. Maar er zitten ook kopsporen in. Waar ik dan weer kop kan maken. Is ook erg leuk voor mijn lint trein. Ik moet hier even mijn gedachten over laten gaan. Heb nog tot 15 maart. Want dan komt de timmerman me halve huiske verbouwen. WEn dan is het wel makelijk als hij direct die nivo's er in kan bouwen.

mvg
Reinder

spoor65

Bericht door spoor65 »

Reinder,

Eerst even de vraag, staat dit plan van de heer Enter nu als een vervanging van jouw eerdere plannen die je hebt besproken in het topic bij "mijn N-baan".

Zal maar gewoon met de deur in huis vallen omtrent het plan dat nu hier staat.
Ik zal er van zijn levens dagen niet aan beginnenen, zoals al vermeld, je kunt alleen via een erg kort keerlusje terug komen in jouw station, je kunt daarnaast wederom alleen maar wat rondjes rijden.
Vervolgens liggen alle zporen recht langs de tafels, (met uitzondering van dat ene spoor die je als keerlus nodig hebt om weer in het station te kunnen komen)
Perronsporen zijn erg kort, Al hoeven ze ook niet langer te zijn idd, want anders is de trein toch al weer te lang voor het keerlusprobleem.
Opstelsporen zijn een ware ramp in deze tekening, want je kunt er alleen komen door eerst te moeten rangeren via perronsporen. en andersom natuurlijk het zelfde probleem, je komt weer alleen weg via de perronsporen.

Ik denk persoonlijk dan ook, dat jij beter verder kunt gaan borduren op jouw plan in het andere topic, denk dat je daar veel meer mogelijkheden mee zult hebben dan met dit plan.

Mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Reinder

Bericht door Reinder »

Zoals ik al eerder aangaf. Dit plan is puur een stukkie inspiratie. Dus ik ga hem zo en zo helemaal niet nabouwen. In geen verre niet. het is dus puur een opzet. Maar ben er wel achter dat dat niet gaat werken. Dus zit nu even weer aan de tekentafel. Om het 1 en ander op papier te zetten. En dan zal ik dat hier weer even posten zodat jullie beter kunnen zien wat ik in gedachte heb. En ik hou nog steeds me 1ste plan in me achterhoofd om op terug te vallen.

mvg
Reinder

Plaats reactie