![Afbeelding](https://i.servimg.com/u/f62/20/29/33/87/img_7011.jpg)
![Afbeelding](https://i.servimg.com/u/f62/20/29/33/87/img_7010.jpg)
De vitrine heeft een klep aan de voorkant. De binnenmaat is 90*45*28 (ldh), de hoogte van de kast zelf is 83 cm. Mijn idee is om een los frame te bouwen dat ik aan de voorkant erin en eruit kan schuiven. Daarop kan ik dan een baantje bouwen (open bouwwijze). Ik kan er dan goed aan alle kanten bij, ook van onderen. Het zal nog wel even duren voordat ik er aan toe kom, maar plannen is altijd leuk, dus ik was al wat aan het tekenen.
Helaas is de diepte dusdanig krap, dat alleen radius 1 mogelijk is (dat lijkt net te kunnen, moet ik eigenlijk nog even goed proberen). Hoewel een rondje wel kan, kun je dan alleen maar een ovaal maken (tenzij iemand ideeën heeft om dan ook nog de hoogte in te gaan, maar ik kwam er niet uit, je kunt wel omhoog, maar omlaag wordt lastig, omdat je maar echt precies genoeg ruimte hebt voor een boog, en dus geen spoor nog binnen het ovaal kunt leggen).
Voor een heen en weer baantje is meer mogelijk, doordat ik wel de hoogte in kan. Er lijkt nog best wat mogelijk te zijn. Allereerste schetsplan (met Minitrixrails) ziet er zo uit, eerst het ondergrondse deel:
![Afbeelding](https://i.servimg.com/u/f62/20/29/33/87/vitrin11.jpg)
En het bovengrondse deel:
![Afbeelding](https://i.servimg.com/u/f62/20/29/33/87/vitrin10.jpg)
Met drie procent helling zit ik waar de tunneluitgang is op 4,5 cm hoogte. Dat kan denk ik net (met dieseltjes), maar is wel krap. Sowieso worden het korte treintjes, ik denk een Br 212 met twee, misschien drie wagonnetjes. Iets meer stijging zou dan misschien ook nog kunnen. Ik ben er nu vanuit gegaan dat het schaduwstation zelf vlak ligt (anders wordt een lokwissel lastig).
Schaduwstation ligt aan de voorkant. Dan na het 1e rondje een spooraansluiting. Er is niet echt ruimte om daar een omloopspoortje te maken, dus er moet achteruit uitgereden worden. Daarna moet er een half rondje doorgereden worden naar het stationnetje. Zowel het stationnetje als het schaduwstation hebben een opstelspoortje voor een lok, zodat een lokwissel mogelijk is. Ontkoppelen kan met ontkoppelrails, of handmatig (hoewel in het schaduwstation dat wat krap is qua ruimte en niet kan als er een trein staat op het eerste spoor, want dan kan ik er niet bij).