Ik zal mijzelf eerst even voorstellen, das wel zo netjes natuurlijk.
Ik ben Fred van Leeuwen en ben zo'n ( even na vragen aan me vrouwtje ) 28 jaar oud.
Ik woon in Zweden in het prachtige Luleå.
Op een dag was ik met me vrouwtje in de stad en zag vanuit de verte een modelbouw winkel.
Daar moesten we dan maar eventjes naar toe wandellen natuurlijk.
Mijn neus en kin stond tegen t raam aangeplakt en kon het niet laten om deze hobby weer op te pakken.
hoezo oppakken? ( hier komt mijn eerste ervaring met modeltreinen ) nou vroeger toen ik klein was keek ik altijd over pa's schouder heen als hij met de treinbaan bezig was. Ik was nog zon 6 jaar en vond t natuurlijk enorm interesant. mijn vader was er minder blij mee maar dat had er mee te maken dat ik op een dag in me eentje in de treinkamer kwam en vervolgens beneden kwam met een paar afgebroken seinen.
( pappa was boos.. )
Maar goed Fred werd al ouder en werd 16 jaar. hij kreeg wat meer verstand van treinen en was er enorm mee bezig.
Ik geraakte bij de Modelspoorclub Alkmaar waar ik woonde en waar mijn vader ook lid van was.
Hier leerde ik het opbouwen van de baan en alles er omheen. mijn begin was aan de module baan hoorn-medemblik. samen met andere medeclub leden is dit een mooie baan geworden. maar ik vond N-Spoor toch veel interesanter. aangezien mijn pa N-Spoor had. en het duurde niet lang of ik mocht samen met Pa en andere clubleden werken aan de N-baan.
Vervolgens door wat situaties paar jaar laten heb ik geen oog meer laten vallen op modelbouw.
Tot de dag.. nouja dat hebben jullie al gelezen.
Je komt de modelbouw winkel binnen en begint een gesprek aan met de verkoper.
3 uur later besluit je toch maar de winkel weer uit te gaan want vrouwlief werd een beetje ongeduldig.
Thuis aangekomen de rolmaat door de slaapkamer geslingerd en de bouwtekeningen zijn begonnen.

Donkergrijze sporen zijn dalende of lagere niveau sporen.
En het rangeer gedeelte is nog onbekend en weet daarbij niet waar ik die zeker zou plaatsen of aansluiten.
Dit word een analoge baan met digitale voorbereidingen.
Aangezien ik daar nog niet helemaal overuit bent.
Dit is vrijwel voor mij een eindresultaat op t rangeer werk na.
Als er tips of opmerkingen zijn hoor ik dat graag.
Ik zal regelmatig updates geven en aanwezig zijn op t forum.
Van de week beginnen met opbouw van de tafel

Vriendelijke Groet Fred.