Marktplaats perikelen

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
epocheales denken
Berichten: 738
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Marktplaats perikelen

Bericht door epocheales denken »

Hallo allemaal, ik kijk graag op Marktplaats naar advertenties van spoor N. Wat mij de laatste tijd steeds meer opvalt en irriteert, is dat er mensen zijn die denken dat hun oude jaren 50- en 60 HO-materieel ons N-rijders bijzonder interesseert. Vaak is dit spul beschadigd of incompleet. Meld dit ook vaak bij Marktplaats. Het lijkt wel of de categorie N een soort afvalputje wordt van de gekste dingen zoals houten- of Legotreinen. :shock:
Wat helemaal de sneuheid ten top is een handelaar die het bestierd om de altijd gratis Neuheiten folders uit de winkel voor een paar Euro aan de man te krijgen, vreselijk oud en bovendien kansloos. |:(
Frappant dat het andersom niet zo is: geen oud N-spul in de advertenties van HO.
Sorry, moest het even kwijt, wat is jullie mening?

Groetjes Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

piksov
Berichten: 1505
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door piksov »

Het viel mij ook al op ... je bent dus niet alleen ...

Guus


Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door leon1965 »

Marktplaats....zo herkenbaar. Ik ben er zelf ook al bijna 20 jaar actief in diverse rubrieken. Steeds meer zakelijke gebruikers en/of verkopers die er zijn om geld te verdienen. En het gebruik van een verkeerde rubriek is bijna standaard...zoek eens op "Arnold" in "Hobby en vrije tijd" dan begrijp je het gelijk


Groetjes
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087

piksov
Berichten: 1505
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door piksov »

Vanaf nu maar 200 euro bieden op die advertenties ...

Kijken wie er wint ...



CGdeBrabander
Berichten: 187
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door CGdeBrabander »

Inderdaad er wordt steeds meer spul aangeboden dan n materiaal en het zit er soms ook niet uit.
Ik meld het wel bij marktplaats plaats en krijg ook netjes een mailtje dat de advertentie zijn verwijderd.


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7632
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door Krab »

Er zijn ook van die handige heren die op de naam van hun vrouw bv bieden op eigen advertenties
om de prijs omhoog te drijven .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

fritske
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 jan 2011 12:02
Locatie: Elten Duitsland

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door fritske »

En soms hanteren die "handelaren"een prijs als of er gouden wielen onder zitten.
Frits



Riem
Berichten: 182
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door Riem »

Dat denk ik soms ook Frits. Sommige Handelaren overbieden je en een paar weken later zetten ze items er op en willen ze onbehoorlijke prijzen. Ze bieden zichzelf over. Advertenties staan op verkocht/gereserveerd en een paar dagen later staan ze er weer op.
Voordat je op Marktplaats tegenwoordig N-spoor advertenties ziet moet je je een weg banen door de catawiki's, HO-rotzooi, folders, winkelpromo's en nep NS-zooi uit Westervoort banen welke allemaal een Topadvertentie zijn.
Wat mij ook op valt tegenwoordig zijn de slechte foto's die sommige gebruiken. Nog afgezien van de omgedraaide foto's zie je afbeelding van treinen deels in verpakking, half op de foto, onscherp en ook gewoon van het internet gehaald. Aangezien tegenwoordig bijna alles 'zo goed als nieuw' wordt genoemd, zijn de objectfoto's voor mij doorslaggevend. Als ik daarin iets mis zie haak ik al af.
Maar goed, daartussen vind je soms toch nog leuke items bij vriendelijke medehobbyisten.



FidOo
Berichten: 5809
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door FidOo »

Simpel gezegd, t publiek daar is toch veel groter als hier op dit forum.
Ik biedt het vaak eerst hier aan, en na een week gaat het op marktplaats.

Maar ook ik stoor me enorm aan de advertenties van catawiki en andere meuk die er tussen staat.
Dus ik kijk echt zelden naar alle advertenties.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Zolderspoor
Berichten: 812
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door Zolderspoor »

Ik blijk niet de enige te zijn die zich mateloos ergert aan de massa “zakelijke” aanbieders zoals die in W. en A. Er zijn er meer waarbij ik vraagtekens zet bij hun hobbymatige verkopen. Wat mij betreft zou heel C.t.w.k. een een zeker atelier uit A. mogen verdwijnen.
En wat de foutieve aanbieders van Märklin betreft, heb ik een standaard reactie. Kwestie van Copy & Past als reactie mijnerzijds. ’t Gaat me zo makkelijk af dat ik het bijna automatisch kan doen. Van de goedwillenden “domoren” levert het veelal een positief dankjewel op en dan denk ik maar dat er weer iemand blij is gemaakt.

Groetend,
Rob


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5227
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Heerlijk herkenbaar chips en bier topic dit :Thumb

En ja ook ik erger me aan alle zaken hierboven gemeld |:( , niet of weinig op marktplaats komen is voor mij de oplossing ;)

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

piksov
Berichten: 1505
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door piksov »

ik heb net 100 euro geboden op 3 advertenties ... eens kijken wat er gaat gebeuren ....



Hoi,

als mensen producten plaatsen in de verkeerde rubriek,

dan plaats ik verkeerde biedingen.

Fijne dag ...

(niets persoonlijks hoor ... de rubriek 'overig' is er niet voor niets ...)


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2421
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door traiNiac »

Of heel gerichte zoekopdrachten gebruiken. Dan loop je meestal de niet relevante advertenties mis. Scheelt ook de nodige ergernis ;)



piksov
Berichten: 1505
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door piksov »

Kijk ... het houten treintje staat nu onder overig ....

Ik ken Yolanda verder niet maar ik hou van haar .. :-) (een beetje ..)

https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-v ... ein-120-cm


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door spoor65 »

Dat soort advertenties kijk ik gewoon niet naar, net als dat ik niet kijk naar de advertenties van cata(hoofdprijs)prikkie,
kan ik gelijk al 45% van de, toch al niet zo heel veel, advertenties op mp n-spoor, overslaan.

maar wat Joost zegt, er kijken toch nog steeds meer mensen op MP dan op het forum, dus ook bij mij, bied ik, wat ik hier op het forum niet kan verkopen, naar verloop van tijd, aan op mp.

Heb wel het idee, dat de verplichte vraagprijs, die hier op het forum gezet moet worden, het wel eens bemoeilijkt. mensen minder snel reageren.

mvg
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

piksov
Berichten: 1505
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door piksov »

Helemaal mee eens Freddy wat betreft de vraagprijs.

Soms weet ik het gewoon niet ... en moet je toch iets aangeven.

Dat is dan dus onrealistisch hoog of soms te laag ..

Guus



thevandijks
Berichten: 448
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door thevandijks »

Marktplaats ik kijk er niet meer naar!

Groet Hans


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
epocheales denken
Berichten: 738
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door epocheales denken »

Hallo allemaal, jullie reacties hebben mij prettig verbaasd. Ik was bang dat ik als azijn z..ker zou worden benoemd, maar het is het feest der herkenning als ik de meeste reacties hier zie!
Nou zullen we dan maar met zijn allen elkaar gaan overbieden bij onze MP- huisvriend: :lol:

https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-v ... 014-folder

Groetjes Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

piksov
Berichten: 1505
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door piksov »

"Marktplaats ik kijk er niet meer naar!" (Hans)

snap ik .. maar toch .....

soms loop je zo maar tegen een aanbieding aan 'to good to be true' ....

Tijdje geleden had iemand uit het Rotterdamse een FLM BR44 met sound op MP staan ... Bieden ...

Af en toe ben ik in een recalcitrante bui (net als gisteren overigens ..) ... en 175 euro geboden ... doe es gek

Heeft 3 weken gestaan ...

En toen mocht ik em ophalen ...



Guus


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4092
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door Ad_M »

Lol, allemaal zo herkenbaar

Ik begin mij toch aan een aantal particuliere handelaren te storen die steevast terugkomen, ik weet dat het fout is als je de ander jouw gevoel laat beïnvloeden, nog wat te leren hier :lol:
Maar constant schermen met zaken als zeldzaam terwijl het nog gewoon te bestellen is bij de Klein Serie Handelaar, met astronomische biedingen :shock:
RailPro's als nieuw aanbieden en de hoofdprijs vragen, terwijl alle handgrepen missen aan een kant 8)7

Mijn stukje ergernis, trouwens -cata in je zoekopdracht zetten / meenemen doet wonderen hier voor sommige ;)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

piksov
Berichten: 1505
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door piksov »

Complimentje voor marktplaats ...



Beste Guus,

Je hebt laatst een melding bij ons gemaakt van een advertentie met de naam NS nood lampen . We hebben goed naar je melding gekeken, en we hebben besloten de advertentie te verwijderen.
--
Beste Guus,

Je hebt laatst een melding bij ons gemaakt van een advertentie met de naam Roco h0 treinen en wagons. We hebben goed naar je melding gekeken, en we hebben besloten de advertentie te verwijderen
--
Beste Guus,

Je hebt laatst een melding bij ons gemaakt van een advertentie met de naam Model treinen plus sporen . We hebben goed naar je melding gekeken, en we hebben besloten de advertentie te verwijderen.
--


(de laatste was ho roco meuk)



Harri
Berichten: 204
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door Harri »

Beste Harri,

Je hebt laatst een melding bij ons gemaakt van een advertentie met de naam Piko neuheiten 2014 folder. We hebben goed naar je melding gekeken, en we hebben besloten er geen actie op te nemen. Hieronder leggen we uit waarom


En dan heb ik in de melding erbij gezet dat op de cover H0 staat, en hij in de N-spoor categorie staat………


DB diesels, tijdperk IV

thevandijks
Berichten: 448
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door thevandijks »

piksov schreef: 22 aug 2024 08:42 "Marktplaats ik kijk er niet meer naar!" (Hans)

snap ik .. maar toch .....

soms loop je zo maar tegen een aanbieding aan 'to good to be true' ....

Tijdje geleden had iemand uit het Rotterdamse een FLM BR44 met sound op MP staan ... Bieden ...

Af en toe ben ik in een recalcitrante bui (net als gisteren overigens ..) ... en 175 euro geboden ... doe es gek

Heeft 3 weken gestaan ...

En toen mocht ik em ophalen ...



Guus
Klopt ja jaren geleden op die manier wel eens een 03 van Minitrix met sound en alles bij iemand opgehaald, voor 100 euro! Na wat bijregelen doet die het fantastisch, nog steeds. Dat zijn de gelukjes. Maar over het algemeen is het brandhout.

Groet Hans


Gebruikersavatar

BramvanLeeuwen
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 nov 2018 23:20
Locatie: Haarlem

Re: Marktplaats perikkelen

Bericht door BramvanLeeuwen »

Ik wil ook een slechte ervaring melden. Eén van de handelaren (die nog steeds regelmatig op Marktplaats adverteert) had me een defecte loc opgestuurd. Het elektrisch contact tussen wielen en meerdere slepers op wielen was niet in orde waardoor de loc op mijn baan niet wilde rijden. Toen ik daarover klaagde vond hij dat ik bij een tweedehands niks kon klagen, dat was nou eenmaal het risico, maar ik kon de loc wel terugsturen. Hij zou hem laten repareren. maar hij was zo boos dat hij me na reparatie een lege doos toegestuurd heeft. Toen ik dat meldde )via de Marktplaats-berichtendienst) werd de handelaar nog bozer, hoewel ik het kon bewijzen doordat PostNL het pakket bij aanname gewogen had: het gewicht van het karton zonder locomotief, zoals het bij mij aankwam. Volgens hem had de loketbediende vast de locomotief uit de doos gehaald,
In zo'n geval sta je met lege handen. €180 betaald maar niets gekregen. Het bedrag is ook een proces niet waard. Bovendien ik wist alleen zijn voornaam en dat hij in Den Haag woont. Na een half jaar stuurde hij me via de berichtendienst nog een hatelijk mailtje.
Deze handelaar is op Marktplaats nog steeds zeer actief. Als zijn humeur goed is zal hij zijn handel ook best wel verzenden hoor. Maar ik ben sindsdien zeer wantrouwig naar handelaren op Marktplaats. Bij Marktplaats klagen is zinloos.
Ik heb overigens ook zeer goede ervaringen op Markplaats, vooral met echte particulieren.


met vriendelijke groet,
Bram van Leeuwen
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3744
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Marktplaats perikelen

Bericht door maarten »

Ik koop eigenlijk nooit op afstand via Marktplaats. Als ik dat doe dan ga ik het zelf halen en betalen. Als het te ver is dan laat ik hem wel schieten, ik wil dat risico niet nemen.

Hier op het forum heb ik er al meer vertrouwen in. Al kijk ik altijd eerst of ik de aanbieder ken of hoe lang hij al lid is en of hij een beetje actief is.

Je kunt je geld maar één keer uitgeven en geflest worden is nu eenmaal ruk.

Tip als je een loc gaat bekijken/ophalen, schroef een (schoon!) eind flexrail op een plank en neem die mee, samen met een 9v batterijtje. Werkt voor analoge locs en digitale met analoog-herkenning. ;-)

Perikelen is met één 'k', titel aangepast.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Plaats reactie