3d printen

Met het voortschrijden van de techniek wordt het steeds interessanter om zelf modelnummer te (laten) ontwerpen en printen. Dat geldt voor complete modellen van locs, rijtuigen, auto's, schepen, etc. tot schakelkasten, trappen, airco's en noem maar op. In dit forum kun je al je vragen kwijt over alles wat met 3D printen te maken heeft. Maar je kunt ook laten zien wat je gemaakt hebt.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Hermanwerkman123
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2024 07:58
Locatie: Enschede

3d printen

Bericht door Hermanwerkman123 »

Hallo n-spoor liefhebbers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 3d resin printer.
Kan iemand mij vertellen welke sites er zijn voor het downloaden van n-scale items.
Het liefs gratis maar als ik er iets voor betalen moet ook geen probleem.

Groeten Herman.



FidOo
Berichten: 5816
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 3d printen

Bericht door FidOo »

Thingiverse !


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3748
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: 3d printen

Bericht door maarten »

Opmerking moderator

Voor (zelf) 3D printen hebben we een aparte categorie, vandaar dat dit draadje is verplaatst.
tip: een betere titel vergroot de kans op een bevredigend antwoord. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 786
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: 3d printen

Bericht door mini rijder »

Naast thingiverse is er ook nog cults3d.
Sinds het falisement van shapeways hebben al heel wat aanbieders van N-spoor modellen hun bestanden hier te koop gezet.
In tegenstelling tot thingiverse heb je hier een account nodig, om bestanden te kunnen downloaden.

Groetjes: Robby


Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 716
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: 3d printen

Bericht door Paul_DMV »

op thingiverse staat behoorlijk veel, gebruik verschillende zoektermen, en zoek ook op h0, je kan eenvoudig verschalen. Check altijd even of de wielbasis nog klopt bij voertuigen, ook in N-spoor modellen klopt het soms niet en moet je nog even corrigeren.

Ik heb ook net een nieuwe printer en in een uurtje had ik dit al voor elkaar. Ik ben alleen nog niet tevreden over de dampen die het apparaat genereert dus voorlopig gaat het weer even terug in de ijskast tot ik een gat in de muur heb voor een afvoerkanaal en een kweektent om het apparaat in te zetten. Vloeibaar resin is echt rommel en dampen van uitharden heeeeel slecht voor je gezondheid. Een raam open, de airco op blazen en de airbrush afzuiging aan was niet voldoende. Na het printen was mijn hobbyhok echt een hazardous area geworden.


Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

Eendenreetx
Berichten: 208
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:24
Locatie: Roermond

Re: 3d printen

Bericht door Eendenreetx »

Paul_DMV schreef: 11 sep 2024 10:18 Afbeelding
Mooie auto's!


Groet Mike
Plaats reactie