hallo,
Ik heb een br18.3 van hobbytrain (hn4005).
Heel mooi model, gedigitaliseerd met een lokpilot 5.
Sinds enkele weken heb ik een z21 aangeschaft als vervanging voor mijn oude fleischmann centrale uit een oud startset.
Deze lok geeft nu als enige problemen. Als je de lok tot stilstand brengt schiet hij op het laatste punt plotseling 5-10 cm vooruit en dan stopt ie echt. Overigens is dit wel een verbetering want met de oude dekoder stopte hij simpelweg in het geheel niet
De dekoder heb ik al gereset. Heb ook geprobeerd om met 14 of 28 fahrstufen te werken in plaats van 128. Geen verschil. De instellingen in de verschillende snelheids CV’s zijn gewoon in orde.
Heeft iemand een idee wat hier loos kan zijn?
groet,
Br18.3 Hobbytrain reageert niet goed op input z21
-
- Elektronica/Commercieel
Re: Br18.3 Hobbytrain reageert niet goed op input z21
Dat is een bekend probleem van de micro v5. De CV54 optie helpt hier dan ook niets mee.
Ik weet dat je het kan verhelpen door wat parameters te veranderen in de lastregeling. Heb die informatie voor Hobbytrain alleen niet beschikbaar, we doen daar meestal Zimo of Doehler in.
Ik kan zo met Google zoeken ook niet gauw iets vinden. Maar misschien weet iemand anders hier welke parameters je moet veranderen. Kan merken dat ik al een paar jaar niet zelf meer ombouw
Ik weet dat je het kan verhelpen door wat parameters te veranderen in de lastregeling. Heb die informatie voor Hobbytrain alleen niet beschikbaar, we doen daar meestal Zimo of Doehler in.
Ik kan zo met Google zoeken ook niet gauw iets vinden. Maar misschien weet iemand anders hier welke parameters je moet veranderen. Kan merken dat ik al een paar jaar niet zelf meer ombouw
@martindomburg dank voor de tip om naar de lastregeling te kijken. Het omlaag schroeven van cv56 was de oplossing. Nu rijdt de lok naar behoren.
-
- Elektronica/Commercieel
Graag gedaan, blij dat het een zetje in de goede richting was.