Keulen en Stuttgart op hetzelfde weekend ?

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Plaats reactie

Onderwerp starter
dentheo

Keulen en Stuttgart op hetzelfde weekend ?

Bericht door dentheo »

Omdat ik zaterdag niet naar Houten kon, ben ik even gaan zoeken op internet achter: de Messe in Keulen en het grote N-Bahn gebeuren in Stuttgart.
Heb ik iets aan mijn ogen of computer, maar het lijkt alsof die in hetzelfde weekend plaatsvinden :?: :?: :?: :?:
Lijkt mij zeer eigenaardig .
Hoe gaan de fabrikanten en handelaars zich dan verdelen ?
Laatst gewijzigd door dentheo op 30 aug 2010 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

Robert_N-Nm
Moderator

Re: Keulen en Stuutgart op hetzelfde weekend ?

Bericht door Robert_N-Nm »

Kijk heb geen verstand van modelspoorpolitiek, het lijkt mij ook totaal onlogisch om beide beurzen in hetzelfde weekend te plannen. Het is overigens wel zo dat de ene organisator niet altijd rekening kan of wil houden met de agenda van de andere. Daarbij is Keulen een compleet andere beurs als Stuttgart (uit ervaring).

Keulen is vooral een tentoonstelling van banen (meestal grote modelbanen) een enkele verkoopkraam en de stands van de grote fabrikanten. Een leuke dagvullende beurs waar veel te zien is. Stuttgart is de N-spoorconventie, dus het thema is spoor N in al z'n diversiteit. Voorgaande jaren deden zowel arnold als minitrix (of eigenlijk maerklin, want er waren alleen H0 modellen op hun stand te zien dit i.t.t. 2008) mee. Verder staan er heel veel kleinseriefabrikanten in spoor N. Voor foto's: http://s527.photobucket.com/home/Rob_N-Nm/allalbums (voor een indruk)

Robert

p.s. Als je naar Stuttgart gaat dan kom je het team Oranjes waarschijnlijk ook wel tegen, tenminste ik dacht dat dat de planning was.

Fan van Alpenbanen in N(m)

Onderwerp starter
dentheo

Re: Keulen en Stuttgart op hetzelfde weekend ?

Bericht door dentheo »

Ik heb al een paar maal Dortmund en Keulen bezocht.
Lees ik tussen de regels dat Stuttgart, dan zeker eens de moeite waard is ? Iets anders maar best interessant ?

Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

Robert_N-Nm
Moderator

Re: Keulen en Stuttgart op hetzelfde weekend ?

Bericht door Robert_N-Nm »

Yep, best interessant, mede doordat ze wat anders doen. Dit jaar doen ze geloof ik hun recordpoging van een paar jaar terug weer lichtelijk over (toen bijna 600 meter modulebaan in N-spoor, de meeste clubs waren de halve dag hun trein kwijt (toen) door de enorme lengte. Er moest de laatste dag gezocht worden). Ook hebben ze een keer een smalspoorthema op poten gezet (in N-spoor) inclusief een modulebaan naar Zwitsers voorbeeld enz. enz. Verder een mooie kans om die kleinserieproducten eens in de hand te houden (de kleine, simpele dingen als een Gotische boog bijv) of met eigen ogen te aanschouwen (maar dat is wel te zien op m'n foto's).

Daarbij, als er nog een paar familieleden willen dan kan dat prima want naast modelspoor hebben we een eet&Lifestyle, Kreadoe, enz enz. De modelspoorbeurs hangt samen met de MesseHerbst dus is geschikt voor de hele familie (lees moeders de vrouw die geen zin heeft in modeltreinen), je betaald een enkel kaartje en je mag alle verschillende hallen zonder extra kosten binnen (van keulen weet ik niet meer of dat kan, op een enkel kaartje alle hallen in). Uiteraard hebben ze ook in de andere hallen wel gezorgd dat je je geld kwijt kan dus dan moet er van tevoren even uitgevochten worden wie de knip in beheer heeft :mrgreen: :twisted:

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)
Plaats reactie