wisselaandrijving PECO code55 in extreem wisselcomplex

Vraag maar raak!

Onderwerp starter
Saraan

wisselaandrijving PECO code55 in extreem wisselcomplex

Bericht door Saraan »

Afbeelding

Hola medemodelspoorbouwers,

Ik heb geen ervaring met Peco code55 rails, maar overweeg het te gebruiken bij mijn volgend potentieel project (Oud-Brussel Noord). Op de foto hierboven is een typisch wisselcomplex uit die tijd; een matrix van enkele en dubbele engelsmannen. Hoe zit dat met Peco? Hoeveel aandrijvingen heb je nodig per engelse wissel, en zou ik die allemaal wel kwijt kunnen onder de baan in het geval ik een matrix van engelsmannen zou gaan neerleggen zoals hierboven? (Ik weet het, de portemonee kreunt al bij het zien van de foto :shock: )

Graag uw mening! ;)
beste groeten,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Re: wisselaandrijving PECO code55 in extreem wisselcomplex

Bericht door OBBinN »

Code 55 is erg mooi moet ik zeggen, al heb ik zelf ook nog niet veel ervaring mee. Het lijkt mij dat je 2 aandrijvingen per engelsman nodig hebt, maar ook dit weet ik niet zeker, maar het lijkt mij wel. (1 voor elke kant)

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Jos

Bericht door Jos »

Woooooooow, sorry dat ik je niet aan de gevraagde info kan helpen, maar deze foto is bijna een natte droom voor de spoorliefhebber :D
En inderdaad, de portemonnee gaat het hier serieus zwaar krijgen.
Peco 55 is inderdaad errug mooi.

Groetjes,
Jos

Wesley

Bericht door Wesley »

Je kunt de motoren op verschillende niveaus inbouwen. Uit de motor steekt een pin, die uiteindelijk de wisseltongen beweegt. De truc is dat je die pin dus kunt verlengen opdat je sommige wisselmotoren vlak onder de sporen kunt aanleggen en ander een treetje lager. Dan moet je dus wel even puzzelen welke je 'hoog' wilt bevestigen en welke 'laag', maar het moet wel lukken denk ik.

Swiftly and with style !
Afbeelding

H@Ns
N-spoor