Op 1e kerstdag kreeg m'n pa een pak bierviltjes die m'n zus over had met de uitspraak "misschien kan je er wat mee". Dat moet je natuurlijk nooit zeggen met mij in de buurt, want binnen 2min had ik het idee dat je op dat formaat mooi een diorama kan bouwen( of 2, of 3 enz.). Dat broeide en groeide de dagen erna lekker verder en er ontstonden 3 ideeën voor diorama's. Toen ik met oudjaar weer bij m'n ouders was ben ik dan gelijk ook een deel van de voorraad op gaan eisen

Zo komt er een feldbahn locdepot 500mm spoor( ja en dat in N), nog geen idee hoe ik het materieel ga maken maar dat komt wel. Verder een bushalte langs de Möhnestausee voor een fictief bus bedrijfje wat ook op een andere diorama terug keert( zie daarvoor MSW). En de 3e een vervallen klein industrieel locdepot met voor een vervallen loods aan een vervallen fabriek 2 Anna'tjes in lekker vervallen staat.
Met het bouwen hiervan ben ik 2 dagen terug begonnen, hier in heb ik o.a. flatkabel, 4x1mm hout en delen van gebouwen van Busch gebruikt.
Inmiddels heb ik de vloer opgehoogd met strooisel gemaakt van Oasis, gewoon om dat dat zich het makkelijkste op de gewenste manier liet lijmen en laat na behandelen( schuren, vijlen, schilderen enz.).
Dit diorama is trouwens niet direct het uitbeelden van een situatie uit mijn wereld zoals andere diorama's maar meer een idee waarin ik me lekker kan uitleven wat gewoon ff leuk is. Misschien dat ik er tijdens het bouw proces nog wel een verhaal bij bedenk.
Groetjes Michiel