Peco code 55 passtukje wissels

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
DirkH

Peco code 55 passtukje wissels

Bericht door DirkH »

Hoi allemaal,

ik ben momenteel bezig met de eerste sporen te leggen en nu kom ik op die passtukjes voor de peco wissels terecht.
Hoe passen jullie die aan om onder de railkoppelingen te passen ? Blijkbaar moet ik de inkepingen vergroten om zo over de railkoppelingen te passen.
Wat is de beste methode , eerst de rail en wissels leggen en daarna de passtukjes eronder schuiven of direct van in het begin de passtukjes over de rails en koppelingen schuiven ?

Dirk

Jerome

Re: Peco code 55 passtukje wissels

Bericht door Jerome »

Hallo Dirk,

Hang er vanaf, als je railbedding gebruikt kan je de stukjes er later tussen wrotten, als je de rails direct op de plaat plakt zou ik het gelijk doen. Voor het plaatsen van de bielsjes ter hoogte van de raillasjes (met name de Nylon lasjes voor isolatie) moet je het idd wat ruimer maken met een scherp mesje. Kost wat oefening, als je te hard drukt snij je de biels door..

Greetz, Jeroen

Krab

Bericht door Krab »

DirkH schreef:Hoi allemaal,

ik ben momenteel bezig met de eerste sporen te leggen en nu kom ik op die passtukjes voor de peco wissels terecht.
Hoe passen jullie die aan om onder de railkoppelingen te passen ? Blijkbaar moet ik de inkepingen vergroten om zo over de railkoppelingen te passen.
Wat is de beste methode , eerst de rail en wissels leggen en daarna de passtukjes eronder schuiven of direct van in het begin de passtukjes over de rails en koppelingen schuiven ?

Dirk
Hoi Dirk ,
het let er aan wat je wilt .
Zet je de rails enkel vast met schroefjes voorlopig ,
dan kun je er naderhand de bielsjes eronder doen zoals ik het bij mijn baan heb gedaan .
Doe je de rais gelijk vast plakken ,dan moet je de passtukjes er gelijk tussen zetten .
Ik heb met een klein stanley mes aan de beide binnenkant er uit gesneden .
O ja gebruik kleinere schroefjes dan ik gebruikt heb .
Zie ook de laatste foto's van mijn baan ,

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Tonh

Bericht door Tonh »

Jerome schreef:Hallo Dirk,

Voor het plaatsen van de bielsjes ter hoogte van de raillasjes (met name de Nylon lasjes voor isolatie) moet je het idd wat ruimer maken met een scherp mesje. Kost wat oefening, als je te hard drukt snij je de biels door..

Greetz, Jeroen
Om die reden heb ik die bielsjes niet gebruikt.
Zelf heb ik aparte bielsjes los bijbesteld, bij deze zijn de gleufjes wat ruimer en kun je ook de nylon raillasjes erin drukken.

Groet
Ton

Plaats reactie