Zijn er meerdere personen die ook de volgende problemen hebben met een Intellibox Basic ?
- Spontaan rebooten, treinen blijven dan doorrijden. Na de reboot zegt de box dat de treinen al in gebruik zijn op een andere controller als je ze weer wilt bedienen.
- Bij het sneller draaien aan de vooral linker rijregelaar verspringt soms de snelheid niet conform de richting waarin geregeld wordt.
- Bij het sneller draaien aan de vooral linker rijregelaar verschijnen er vreemde tekens in het display, soms gaat het display zelfs helemaal blank.
Ik heb tot nog toe 1 persoon gevonden op een ander forum met exact dezelfde problemen.
Graag zou ik willen weten of andere mensen ook deze problemen ervaren met de IB-Basic.
M.v.g.
Guido
Problemen Intellibox Basic
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Problemen Intellibox Basic
Niet bekend
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 13 okt 2008 19:19
- Locatie: hoogezand
Re: Problemen Intellibox Basic
Dit is voor nieuw?
een mat van mijn heeft ook zoon één.
en we rijden allang mee tijdens evenementen.
dit heeft tot nu toe geen problemen geleid.
heb je al contact gehad met Uhlenbrock.
misschien kunnen ze je wel veder helpen.
Grt Martin (trainworld.nl)
een mat van mijn heeft ook zoon één.
en we rijden allang mee tijdens evenementen.
dit heeft tot nu toe geen problemen geleid.
heb je al contact gehad met Uhlenbrock.
misschien kunnen ze je wel veder helpen.
Grt Martin (trainworld.nl)
Re: Problemen Intellibox Basic
Gewoon contact opnemen met Hobby-Time of rechtstreeks met Uhlenbrock, dat zijn de mannen die dit soort problemen kunnen oplossen. Wij kunnen alleen maar gissen en koffiedik kijken.
Er zit 2 jaar garantie op, maak er gebruik van!!
Mvg
Wim.
Er zit 2 jaar garantie op, maak er gebruik van!!
Mvg
Wim.
Re: Problemen Intellibox Basic
Jawel, ik heb al contact gehad met hobbytime. Net zoals die ander persoon. Ze willen dat ik hem opstuur naar hobbytime. de zullen hem dan naar Uhlenbrock opsturen.
Ik wou vooral voor mezelf en eventueel voor anderen eens pollen of er meer mensen waren die dit herkenden. Dat ik meerdere symptonen heb waar een ander precies dezelfde symptonen heeft vond ik verdacht en kon duiden op een algemener voorkomend probleem.
Sommigen zullen er mee leren leven en besluiten geen contact op te nemen met hobbytime / Uhlenbrock of hun product niet op te sturen.
Ik vroeg hier ook niet voor een oplossing maar eerder om inzicht te krijgen of er misschien meer mensen zijn met dezelfde symptonen maar die besluiten om hun product niet op te sturen. Aangezien het wel werkt maar soms met ongemakken. Ondanks het wel al een keer tot een botsing heeft geleid.
Ik sta zelf niet te springen om zometeen onbepaalde tijd zonder te zitten. Ik weet niet hoe goed hun service is op dit gebied.
Maar als er meer mensen zijn die dit niet herkennen en maar 1 persoon met exact dezelfde symptonen dan denk ik dat ik hem inderdaad maar ga terugsturen.
De afkickverschijnselen zullen we ook wel weer overheen komen.
M.v.g.
Guido
Ik wou vooral voor mezelf en eventueel voor anderen eens pollen of er meer mensen waren die dit herkenden. Dat ik meerdere symptonen heb waar een ander precies dezelfde symptonen heeft vond ik verdacht en kon duiden op een algemener voorkomend probleem.
Sommigen zullen er mee leren leven en besluiten geen contact op te nemen met hobbytime / Uhlenbrock of hun product niet op te sturen.
Ik vroeg hier ook niet voor een oplossing maar eerder om inzicht te krijgen of er misschien meer mensen zijn met dezelfde symptonen maar die besluiten om hun product niet op te sturen. Aangezien het wel werkt maar soms met ongemakken. Ondanks het wel al een keer tot een botsing heeft geleid.
Ik sta zelf niet te springen om zometeen onbepaalde tijd zonder te zitten. Ik weet niet hoe goed hun service is op dit gebied.
Maar als er meer mensen zijn die dit niet herkennen en maar 1 persoon met exact dezelfde symptonen dan denk ik dat ik hem inderdaad maar ga terugsturen.
De afkickverschijnselen zullen we ook wel weer overheen komen.
M.v.g.
Guido
Re: Problemen Intellibox Basic
Guido,
Je bent de tweede die het probleem meld.
Hoelang je hem kwijt bent is afhankelijk of er personeel is bij Uhlenbrock, het is tenslotte vakantie tijd.
Normaal ben je hem tussen de 3 en 6 weken kwijt.
Mvg
Wim.
Je bent de tweede die het probleem meld.
Hoelang je hem kwijt bent is afhankelijk of er personeel is bij Uhlenbrock, het is tenslotte vakantie tijd.
Normaal ben je hem tussen de 3 en 6 weken kwijt.
Mvg
Wim.
Re: Problemen Intellibox Basic
De Intellibox is retour en gerepareerd. Een kleine 4 weken is hij weggeweest.
"Bedienteil beide Encoder erneuert" aldus Uhlenbrock.
Ik heb na een paar dagen testen geen problemen meer ervaren. Werkt nu netjes zoals het hoort.
M.v.g.
Guido.
"Bedienteil beide Encoder erneuert" aldus Uhlenbrock.
Ik heb na een paar dagen testen geen problemen meer ervaren. Werkt nu netjes zoals het hoort.
M.v.g.
Guido.