peco tekensjabloon.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
ns1200

peco tekensjabloon.

Bericht door ns1200 »

hallo allemaal, door omstandigheden moet ik een nieuwe baan maken en aangezien ik nog op de ouderwetse manier op papier mijn baan teken ben ik op zoek naar een tekensjabloon voor peco rails.
Ik weet dat je de peco de rails op papier kunt downloaden en printen maar ik zoek eigenlijk een plasticen zoals minitrix, fleischmann en arnold die ook hebben.
Is die er wel?
als iemand zo een heeft en wil verkopen of tijdelijk uit wil lenen hou ik mij aanbevolen.

Groetjes Rick :ugeek:

Love Kit Bashing and Home Made Structures

Dompie

Re: peco tekensjabloon.

Bericht door Dompie »

Volgens mij is dat er niet en zal je het dus zelf moeten maken uit stevig dun karton of kunststof.

Johan

Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Ik denk ook niet dat je er heel veel meerwaarde aan hebt. Het enige wat in z'on sjabloon kan zitten zijn de wissels en kruisingen die ze hebben. De normale rails heeft Peco alleen als flexrail, niet in gewoon standaard rechten en bochten (zoals Fleischmann en Kato dat bijv. wel hebben). Je kan er dus niet zoveel mee tekenen.

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

Onderwerp starter
ns1200

Bericht door ns1200 »

Bedankt voor de info. Heb net wintrack gekregen en ga opzoek naar de update voor de peco rails.
want ik heb nu update 9 en denk dat in 10 het N spoor gedeelte zit.
even een berichtje plaatsen.

Grt Rick

spoor65

Bericht door spoor65 »

Rick,

Je kunt ook eens kijken naar het programma anyrail.

Een eenvoudig maar uitstekend programma.
Probeerversie is te vinden op het net, waarmee je tot 50 railstukken ontwerpen kunt maken.
als het je niet te veel moeite kost, ieder ontwerpje opslaan en weer opn ieuw beginnen.
zo kom je wel tot een totaal beeld.

anders voor een paar euro, (iets van €30 a €40) een licentie kopen en je hebt een prachtig programma, waar alle peco railstukken in staan.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Hans2

Bericht door Hans2 »

Ik gebruik ook Anyrail en vind het z'n geld dubbel en dwars waard.
Je kunt in lagen werken en zo heb ik ook alle bedrading en scenery in Anyrail ontworpen.

m.vr.gr.

Hans

Onderwerp starter
ns1200

Bericht door ns1200 »

Hoi daar, heb van een vriend wintrack gekregen maar kom nog niet zo ver. Heb wel mijn bodumplaat maar krijg geen rails geimporteerd. Volgens de handleiding moet je dubbel klikken maar daar doet ie niet. weet iemand misschien wat ik fout doe? Lijkt me trouwens eerder een vraag voor een eigen topic.
Ga Ik dus ook even doen.

Rick

Dompie

Bericht door Dompie »

Je moet een beginpunt vastleggen en daarna kan je aan het werk (al gaat dat bij mij ook met dubbel klikken).
Neem een nieuw railplan en klik met je rechtermuisknop daar staat dan 'nieuw beginpunt' De shortcut Cntrl-A werkt bij mij niet.
Daarna gaat het verder een beetje vanzelf want het is wel wennen. Misschien help NL-handleiding, al zou die natuurlijk bij je officiële versie moeten bijzitten :o .
Johan

Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware

Onderwerp starter
ns1200

Bericht door ns1200 »

Bedankt voor de handleiding, hierdoor lukt het. Is nu wel 04.25 uur wordt toch tijd om naar bed te gaan.

Rick

Plaats reactie