Hi Jelle ,
waaah , ik type te langzaam , jullie zijn me allemaal voor .
n
Goed om weer wat te horen . Je bent druk bezig geweest , zo te lezen .
Grappig , je bent exact het zelfde aan het maken ,als waar ik nu net mee begin .
2 helixen met trapezium plaatjes .De houthandel kom wel het triplex in strips zagen , maar had niet de tijd en mankracht om ook nog de plaatjes uit te zagen .
Daar heb ik gisteravond een begin me gemaakt , wat een but klus .Maar ja , daar krijg je spierballen van en heel veel plaatjes .Oh , plaatjes , heb je fotos en vertel hoe je de helix hebt gemaakt.Nieuwsgierig .Ah , je web weer gevonden .Begint er goed uit te zien .
http://www.jellesweb.nl
Maar goed , jou probleem , hum ..
Wat voor flex ga je gebruiken , zitten daar al voor geboorde gaatjes in , wat is de afstand tussen de bielsen ?
1: spijkertjes
Dat zal niet werken , zoals je al hebt gemerkt , je kunt niet genoeg kracht zetten .
2: Schroefjes
Dat zou in theorie moeten kunnen , als je ze er in kan draaien .
Je zou dan een soort haakse schroef toestand moeten vinden . Het moet wel klein zijn , b,v, iets voor een dremel achtig apparaat. Of iets als dit :
http://www.geerdinkbv.nl/producten/hoek ... lpstuk-zb/ alleen staan er gteen maten bij .
Je kunt misschien wat extra ruimte tussen de niveaus maken door de boven moer van het boven liggende niveau los te maken .
Ik heb gemerkt dat het vinden van heel kleine schroefjes best lastig is .Ik weet dat minitrix rail schroefjes heeft
nummer 66548 die waarschijnlijk in de biels gedraaid kunnen worden .Misschien is dit ook nog iets , minitrix railklemmen , nummer 66528
Voor schroefjes tussen de rails moet je denk ik zoeken naar plaat schroeven 2,9 x 6,5 of 9,5 met , ik geloof dat het een cilinderkop heet .Het kopje heeft dan een platte onderkant die de biels aandrukt .
3: Lijm
Ja , dat zou moeten kunnen .hoe bedoelen jullie tegellijn ?dat word dan toch een soort laagje waar je de rails in drukt . word dat niet een enorme kliederboel . en houd dat op hout ?
4: Iets anders , geen idee .
Nietjes , gaat niet , net als spijkers , krom.
Nou , dan ga ik de volgende stapel plaatje maar weer zagen .
Groet
Rob Schellenbach