Ligstoel voor onder baan
Ligstoel voor onder baan
Omdat een bureaustoel het begaf heb ik de zitting en de rugleuning op een zogenaamd ' hondje' gemonteerd.
Een dergelijk 'hondje' kan je bij eerdere bouwmarkt aanschaffen.
Hier en daar moet ik het nog wat verfijnen denk ik, maar ga het eerst uitproberen zoals het nu is.
Mijn hoofd ligt in ieder geval nu rustig op de rugleuning dus solderen en werken moet nu veel beter gaan.
Foto's verduidelijken denk ik wel.
Succes Henk
Een dergelijk 'hondje' kan je bij eerdere bouwmarkt aanschaffen.
Hier en daar moet ik het nog wat verfijnen denk ik, maar ga het eerst uitproberen zoals het nu is.
Mijn hoofd ligt in ieder geval nu rustig op de rugleuning dus solderen en werken moet nu veel beter gaan.
Foto's verduidelijken denk ik wel.
Succes Henk
- Bijlagen
-
- Prototype dit gaat werken
- P9250058.JPG (95.86 KiB) 4933 keer bekeken
-
- Onder de baan
- P9250060.JPG (105.2 KiB) 4933 keer bekeken
-
- Net voor de baan
- P9250059.JPG (100.12 KiB) 4933 keer bekeken
Re: Ligstoel voor onder baan
goed idee,
ik zie er nog andere mogelijkheden voor echter omdat een deel van de lezers nog geen 18+ is laat ik verdere commentaren overbodig
gr.
M.
ik zie er nog andere mogelijkheden voor echter omdat een deel van de lezers nog geen 18+ is laat ik verdere commentaren overbodig
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Erg handig verzonnen.
Nu nog een paar schone sokken....
Nu nog een paar schone sokken....
Met vriendelijke groet,
Rieko
Rieko
Goed idee! Heb ooit ook ergens iemand gezien in een boek of tijdschrift die een autostoel gebruikte, zag er ook comfortabel uit.
Bart
Bart
Goed idee, alleen zo krijg je nooit geen buikspieren
gr. Ron
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
-
Even muggeziften: "Nooit geen" is altijd.
't Is of nooit buikspieren
of geen buikspieren.
Maar het idee is magnifiek. Misschien nog een lampje op maken? En dan ook gelijk maar een stopcontact? En een gereedschapbakje?
't Is of nooit buikspieren
of geen buikspieren.
Maar het idee is magnifiek. Misschien nog een lampje op maken? En dan ook gelijk maar een stopcontact? En een gereedschapbakje?
@Rob: ik zou dan zeker minstens ook een beker-houder monteren. Goed idee trouwens!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Even muggeziften:
Een mug is nooit alleen aan het ziften, dat zijn dus meerderen muggen.
Daarom ben jij aan het muggenziften en ik nu aan het mierenn..ken.
Neemt natuurlijk niet weg, dat ik die stoel een goed idee vind.
gr. Ron
Een mug is nooit alleen aan het ziften, dat zijn dus meerderen muggen.
Daarom ben jij aan het muggenziften en ik nu aan het mierenn..ken.
Neemt natuurlijk niet weg, dat ik die stoel een goed idee vind.
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
helaas... is dit net iets te hoog voor mijn baan.... ik doe het maar gewoon met een kussentje op de grond..... en dan lekker klooien
Groet,
Wouter
http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Wouter
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
Allen bedankt voor de reactie 's.
De idee van het lampje vind ik ook wel wat en is volgens mij nog te monteren op het hoekstaal.
Moet Iets worden wat flexibel is en dan alle kanten is op te richten, heb een toestenbord lampje met USB stekker eraan.
Is een 5 volt ding iemand een idee hoe dit is aan te sluiten?
Aan een bakje voor gereedschap en de soldeerbout had ik ook gedacht maar dan wordt het wel erg vol.
Ga ik ook over nadenken.
@Rieko wat betreft mijn sokken, op het moment van fotograferen had ik bruine sokken aan posting.php?mode=reply&f=21&t=5026#
Gisteren wat aan het prutsen geweest en tot nog toe bevalt de constructie overigens.
Groet Henk
De idee van het lampje vind ik ook wel wat en is volgens mij nog te monteren op het hoekstaal.
Moet Iets worden wat flexibel is en dan alle kanten is op te richten, heb een toestenbord lampje met USB stekker eraan.
Is een 5 volt ding iemand een idee hoe dit is aan te sluiten?
Aan een bakje voor gereedschap en de soldeerbout had ik ook gedacht maar dan wordt het wel erg vol.
Ga ik ook over nadenken.
@Rieko wat betreft mijn sokken, op het moment van fotograferen had ik bruine sokken aan posting.php?mode=reply&f=21&t=5026#
Gisteren wat aan het prutsen geweest en tot nog toe bevalt de constructie overigens.
Groet Henk
Moderne smartphones worden opgeladen via de usb-poort. Als je nu zo'n ladertje zou kunnen vinden dan ben je klaar, bijvoorbeeld zo eentje.
Of anders zo'n Ikea Jansjö led-lampje, geeft aardig wat licht (heel prettig qua kleur!) en wordt niet warm. Voorzien van praktische zwanenhals, en dat voor maar één tientje.
Of anders zo'n Ikea Jansjö led-lampje, geeft aardig wat licht (heel prettig qua kleur!) en wordt niet warm. Voorzien van praktische zwanenhals, en dat voor maar één tientje.
Groeten,
Maarten
Maarten
Dat is echt luxe en dan nog een uit een Audi A6 of een Mercedes en dan zit je helemaal goed. Lol
Voordeel kan wel zijn dat een rugleuning van een autostoel meestal verstelbaar is en dus in iedere hoek te gebruiken.
Mag van mijn vrouwtje echter niet de rechterstoel uit de auto halen, ze weigert op de grond te gaan zitten. hahahaha
Groet Henk
Voordeel kan wel zijn dat een rugleuning van een autostoel meestal verstelbaar is en dus in iedere hoek te gebruiken.
Mag van mijn vrouwtje echter niet de rechterstoel uit de auto halen, ze weigert op de grond te gaan zitten. hahahaha
Groet Henk
Gaat ze toch achterin zitten?
Groet,
Wouter
Wouter
Moet je wel een electrisch verstelbare nemen en een 12V accu ernaast zetten... Je gaat dat toch niet met de hand bedienen?
Re: Ligstoel voor onder baan verbeterde versie
Hoi door een opmerking enige tijd terug over de buikspieren lampje ging branden.
Een oud trainingsapparaat gevonden met daarop de juiste onderdelen.
De foto's spreken voor zich. Groet Henk
Een oud trainingsapparaat gevonden met daarop de juiste onderdelen.
De foto's spreken voor zich. Groet Henk
-
maarten schreef:Moderne smartphones worden opgeladen via de usb-poort. Als je nu zo'n ladertje zou kunnen vinden dan ben je klaar,
Die heb ik! Erg handig!!
Bruce
Sporend online op mijn site!
Hoi een uitbreiding op de ligstoel. Een gewoon stoeltje maar op een betere hoogte.
Ik heb op het "Hondje vier tafelpootjes gebruikt van 25 cm".
Omdat deze aan de onderzijde schroefdoppen hebben voor het op hoogte stellen heb ik vier slotbouten van M10 gebruikt.
Hiermee zitten de poten bevestigd op de plank.
Het voordeel is ik zit nu meer op oog hoogte van de baan is ook nog eens prettig om langs de baan te werken.
Straks met rijdende treinen ook nog eens een voordeel.
De foto's spreken voor zich denk ik.
Groet Henk
Ik heb op het "Hondje vier tafelpootjes gebruikt van 25 cm".
Omdat deze aan de onderzijde schroefdoppen hebben voor het op hoogte stellen heb ik vier slotbouten van M10 gebruikt.
Hiermee zitten de poten bevestigd op de plank.
Het voordeel is ik zit nu meer op oog hoogte van de baan is ook nog eens prettig om langs de baan te werken.
Straks met rijdende treinen ook nog eens een voordeel.
De foto's spreken voor zich denk ik.
Groet Henk
Slim.
Groeten,
Maarten
Maarten