Hallo Allemaal,
Is er toevallig iemand die nog een N - banenplan heeft liggen voor een tafel van 2,20 x 0,60 cm. Ik wil maar op een niveau werken, geen tunnels en geen hellingen.
Ik zie jullie reacties wel tegemoet, en alvast bedankt voor de medewerking.
groetjes Keesje
Wie heeft er nog een banenplan liggen.
Re: Wie heeft er nog een banenplan liggen.
Hallo Keesje,
Een baanplan moet toch vooral iets zijn wat aan jouw wensen voldoet, welk tijdperk, welk thema, soort langschap etc.
In het begin heb ik heel veel losse baantjes op een plank gelegd om te kijken wat ik leuk vond.
Ook heb ik toen een klein boekje van Fleischmann gekocht waar een heleboel baanplannen in staan, ook met kleinere afmetingen.
Het boekje heeft artikelnummer 9950, en vind je HIER. Het kost slechts een euro of 4 geloof ik.
Zeker de moeite waard om een idee van een baanplan te krijgen.
Groetjes,
Jos
Een baanplan moet toch vooral iets zijn wat aan jouw wensen voldoet, welk tijdperk, welk thema, soort langschap etc.
In het begin heb ik heel veel losse baantjes op een plank gelegd om te kijken wat ik leuk vond.
Ook heb ik toen een klein boekje van Fleischmann gekocht waar een heleboel baanplannen in staan, ook met kleinere afmetingen.
Het boekje heeft artikelnummer 9950, en vind je HIER. Het kost slechts een euro of 4 geloof ik.
Zeker de moeite waard om een idee van een baanplan te krijgen.
Groetjes,
Jos
-
Hallo
ik heb het zelfde gedaan als jos ik had aleen een ander boekje artikel nummer is fleischmann 9956. Er staan veel leuken baanplannen in die je goed kan aan passen zoals ik gedaan heb.
Groet michiel
ik heb het zelfde gedaan als jos ik had aleen een ander boekje artikel nummer is fleischmann 9956. Er staan veel leuken baanplannen in die je goed kan aan passen zoals ik gedaan heb.
Groet michiel
Keesje,
het plannen van een baan is al een erg leuke bezigheid op zich. Het verzinnen van thema's naar eigen goesting, het bedenken van scenario's, het proefleggen van delen van de baan, het puzzelen van alle onderdelen tot een geheel, je ongans schetsen met potlood en papier en voorleggen aan een forumplubliek
tot dat ultieme baanplan voor je ligt, en dan uiteindelijk alles in computer ingeven en merken dat het past (of niet!
).
Wat een mooie tijd! Laat dit deel van het modelspoorgebeuren niet zomaar aan je voorbij gaan. Geniet ervan, en als toetje heb je je eigen ultieme baanplan in handen.
groeten,
het plannen van een baan is al een erg leuke bezigheid op zich. Het verzinnen van thema's naar eigen goesting, het bedenken van scenario's, het proefleggen van delen van de baan, het puzzelen van alle onderdelen tot een geheel, je ongans schetsen met potlood en papier en voorleggen aan een forumplubliek

Wat een mooie tijd! Laat dit deel van het modelspoorgebeuren niet zomaar aan je voorbij gaan. Geniet ervan, en als toetje heb je je eigen ultieme baanplan in handen.

groeten,
...En als het dan toch niet lukt heb je zowel hier als bij BNLS een schat aan baanplannen ter beschikking.
Sommige spreken je aan, andere minder. Als je er veel bekijkt en ook wat probeert (vooral dat!) merk je vanzelf wat je leuk vindt.
Maar uiteindelijk moet (ja, moet) het toch bij jou passen, anders blijft het knagen.
Sommige spreken je aan, andere minder. Als je er veel bekijkt en ook wat probeert (vooral dat!) merk je vanzelf wat je leuk vindt.
Maar uiteindelijk moet (ja, moet) het toch bij jou passen, anders blijft het knagen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Tsja, wat de een leuk vindt...Eigenlijk baal ik er zelf van: ben nu aan het peinzen/internet aan het afgrazen om " DE" baan te bedenken...na pakweg 45 jaar weet ik wel een beetje wat ik wil, maar steeds weer stuit ik op nieuwe vragen/problemen..op zoek naar de voor mij ideale baan! Huidige poging ( gaat gesloopt worden): te breed ( 1 meter), gaat in ieder geval " U" worden:vragen: Kopstation ja/nee, moet toch een mogelijkheid hebben (stoom-)loc bij binnenkomst te ontkoppelen en om te kunnen laten lopen ( moet dus kunnen driehoeken of op de draaischijf): de Heuvels op, of de berg in, of mooier misschien: een spoordijk achterin,kortom, soms verzuip ik in de vragen die ik mezelf stel. Talloze baanplannen ( Internet stikt ervan ( typ maar eens in,op Google: "trackplans and N-Gauge" en je bent twee weken bezig met het bekijken ervan. De meesten " keur ik af": geen logische spoorgang, geen realistisch beeld, etc.etc. Veel fantasie,maar weinig echt spoorbedrijf.
Dat wordt dus plakken en knippen: bij elkaar heb ik inmiddels wel genoeg gezien om weer eens een poging met Anyrail te wagen!
Ik schrijf dit, om onze " jonge/nieuwe vriend" een inkijkje te geven in de gedachtengangen die ik, maar velen van ons meemaken/hebben meegemaakt bij het ontwerpen van je eigen baanplan!
En het is waar: -- Bedenk eerst wat voor een soort baan je wilt--( welk land welk landschap-welk materieel-welke (tijds-) periode--digitaal of anoloog--kies een ontwerpprogramma--ga minstens een maand zitten kloten/tekenen--leg je ontwerp hier voor--neem de kritiek serieus--
pas je ontwerp aan: kan je,-- misschien-- in oktober a.s. gaan bouwen ( mooi na de zomer!!!)
veel plezier en sterkte!
JanD
Dat wordt dus plakken en knippen: bij elkaar heb ik inmiddels wel genoeg gezien om weer eens een poging met Anyrail te wagen!
Ik schrijf dit, om onze " jonge/nieuwe vriend" een inkijkje te geven in de gedachtengangen die ik, maar velen van ons meemaken/hebben meegemaakt bij het ontwerpen van je eigen baanplan!
En het is waar: -- Bedenk eerst wat voor een soort baan je wilt--( welk land welk landschap-welk materieel-welke (tijds-) periode--digitaal of anoloog--kies een ontwerpprogramma--ga minstens een maand zitten kloten/tekenen--leg je ontwerp hier voor--neem de kritiek serieus--
pas je ontwerp aan: kan je,-- misschien-- in oktober a.s. gaan bouwen ( mooi na de zomer!!!)
veel plezier en sterkte!
JanD