Droogschuurtje (W.I.P)
Droogschuurtje (W.I.P)
Omdat ik van mening ben dat eigenbouw scenery toch wel meer voldoening geeft dan het in elkaar plakken van een bouwdoosje (of zelfs een kant en klaar huisje op je baan zetten). En ik gewoon wil zien of ik zoiets uberhaubt kan. heb ik vandaag een start gemaakt met het bouwen van een droogschuurtje voor hout.
Het beschikbare materiaal voor de constructie:
Bierviltjes
karton van Liga
lucifers
Na een flink uur meten, snijden en een beetje plakken:
De luciferhoutjes moeten nog dwarsbalkjes krijgen van nog meer lucifers, hierna even in de lak. dan kunnen daar mooi stokjes op liggen drogen.
De constructie mag nog wat details krijgen, zoals een kacheltje buiten het kantoortje, lampjes binnenen buiten en ik denk sterk over eenander dak. Vaak stellen droogschuren niet veel voor. maar een golfplatendak is denk ik wel mooi.
Het beschikbare materiaal voor de constructie:
Bierviltjes
karton van Liga
lucifers
Na een flink uur meten, snijden en een beetje plakken:
De luciferhoutjes moeten nog dwarsbalkjes krijgen van nog meer lucifers, hierna even in de lak. dan kunnen daar mooi stokjes op liggen drogen.
De constructie mag nog wat details krijgen, zoals een kacheltje buiten het kantoortje, lampjes binnenen buiten en ik denk sterk over eenander dak. Vaak stellen droogschuren niet veel voor. maar een golfplatendak is denk ik wel mooi.
Re: Droogschuurtje (W.I.P)
En, geeft het voldoening? Ik denk het wel.
Leuk idee! Kun je er een N-autootje naast zetten? Dan is de (schaal)grootte wat beter te beoordelen en komt het vaak ook wat meer tot leven.
Leuk idee! Kun je er een N-autootje naast zetten? Dan is de (schaal)grootte wat beter te beoordelen en komt het vaak ook wat meer tot leven.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Ik vind dit een geweldige aanvulling van iedere baan,
je zet hiermee bouwers aan het denken en werk
Ik moet nog ergens (in mijn baan) een spottershutje maken.
Zoiets als met lucifers ....
Dit idee/bouwwerk is daar een mooie uitbreiding van.
Goed idee Wim, zo'n jagershutje (hoogzit) is wel mooi in het bos dat ik wil bouwen, maar bijna schrikbarend klein op schaalWim schreef:Ik vind dit een geweldige aanvulling van iedere baan,
Daarbij herinner ik me ze met ronde staanders worden gebouwd..
Vandaag het binnenwerk van de schuur gemaakt. Dus een stelage waar het hout in komt te liggen. in de weer met kleine hoeveelheden houtlijm en lucifers..
resultaat is aardig, maar niet recht genoeg om trots op te zijn. ander keertje mee verder.
Ik heb hem af, maar de maten kloppen gewoon nog niet. en ik ben dunner karton / dik papier nodig voor het maken van een nog kleiner model. 10x10x15mm is te groot voor die dingetjes.
resultaat is aardig, maar niet recht genoeg om trots op te zijn. ander keertje mee verder.
Helaas heb ik geen autootjes op die schaal. Zodra ik weer fit ben zal ik eens bij de lokale modelbouw dealer langs voor lampjes en scenery assesoires.. daar kan ik vast wel een autotje bij scorenmaarten schreef:Kun je er een N-autootje naast zetten?
Ik dacht nog, ach. zo'n hoogzitje.. doen we ff.Wim schreef: Ik moet nog ergens (in mijn baan) een spottershutje maken.
Ik heb hem af, maar de maten kloppen gewoon nog niet. en ik ben dunner karton / dik papier nodig voor het maken van een nog kleiner model. 10x10x15mm is te groot voor die dingetjes.
Cocktailprikkers...Wim schreef:Ach,
vierkante lucifers rond maken...
Nieuwe uitdaging
Groeten,
Maarten
Maarten
Cocktail-prikkers dat is een goede hint.
De meeste spottershutjes (hoogsits) die ik zag waren toch gauw 4,5 a 5 meter hoog!
Dan kom je toch op 2,8 a 3,1 cm.
De meeste spottershutjes (hoogsits) die ik zag waren toch gauw 4,5 a 5 meter hoog!
De klopt, maar de uitdaging zit hem echt wel in de opbouw zegmaar. vaak heb je het over een hokje waar een opzichter of jager net in kan zitten.. dus 1,5 x 1 x 1 cm is al fors.. en een opklappend luik aan de voorkant.Wim schreef:Cocktail-prikkers dat is een goede hint.
En dan moet je ook nog rekening houden met de terugslag van het geweerD-Mon schreef:De klopt, maar de uitdaging zit hem echt wel in de opbouw zegmaar. vaak heb je het over een hokje waar een opzichter of jager net in kan zitten.. dus 1,5 x 1 x 1 cm is al fors.. en een opklappend luik aan de voorkant.Wim schreef:Cocktail-prikkers dat is een goede hint.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!