Hallo allemaal,
Ik overweeg om mij wissels te gaan bedienen met de wisselaandrijvingen van Peco.
Momenteel gebruik ik de fleischmann aandrijvingen maar deze willen nog wel is klapperen.
Heeft iemand toevallig ervaring met de aandrijvingen van Peco?
Ik heb 4 soorten aandrijving gevonden:
- PL 10 (korte pin)
- PL 10e (lange pin)
- PL 10w (korte pin) (laag stroomverbruik)
- PL 10we (lange pin) (laag stroomverbruik)
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
En gebruikt iemand ze toevallig samen met de viessmann 5212?
En met fleischmann wissels?
Waarschijnlijk vinden jullie dit allemaal een erg rare combi... dat is het ook... maar dat is omdat ik al veel viessmann 5212 decoders heb en veel fleischmann wissels... en ik vind het nu zonde om dat weg te doen.
mvg, Michel
(www.1op160.nl)
Peco wisselaandrijving op Viessmann 5212
Re: Peco wisselaandrijving op Viessmann 5212
Ik heb er een beetje ervaring mee, met de PL-10WE (zie ook hier).
Ik heb ze gebruikt i.c.m. met een DCC-SDEC-08, om Peco wissels aan te drijven en dat gaat goed. Let erop dat ze wel vrij luidruchtig zijn.
Een Flm wissel zou moeten kunnen als je een gaatje maakt in het omzet-schakelaartje, kwestie van met eentje proberen. (het lukt ook met Conrad wisselaandrijvingen i.c.m. Flm wissels)
Ze zijn in elk geval een stuk goedkoper dan de Flm aandrijvingen.
Ik heb ze gebruikt i.c.m. met een DCC-SDEC-08, om Peco wissels aan te drijven en dat gaat goed. Let erop dat ze wel vrij luidruchtig zijn.
Een Flm wissel zou moeten kunnen als je een gaatje maakt in het omzet-schakelaartje, kwestie van met eentje proberen. (het lukt ook met Conrad wisselaandrijvingen i.c.m. Flm wissels)
Ze zijn in elk geval een stuk goedkoper dan de Flm aandrijvingen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Bedankt voor de reactie... ik ga denk ik gewoon is zn PL-10WE proberen.
Als het bevalt ga ik er gewoon meer kopen.
Gr, Michel
(www.1op160.nl)
Als het bevalt ga ik er gewoon meer kopen.
Gr, Michel
(www.1op160.nl)
Pecowisselaandrijving, dat is een beetje van de regen in de drup. En zeker met de Viessmann decoders die kunnen die stroom helemaal niet leveren, die zo'n aandrijving nodig heeft.
Een Fleischmann aandrijving is gewoon goed, een uitstekende aandrijving, is één van de beste zelfs, te samen met die van Roco. Die van Peco raad ik je dus af.
Wil je echt probleemloos je wissel omzetten, gebruik dan een servo.
Mvg
Wim.
Een Fleischmann aandrijving is gewoon goed, een uitstekende aandrijving, is één van de beste zelfs, te samen met die van Roco. Die van Peco raad ik je dus af.
Wil je echt probleemloos je wissel omzetten, gebruik dan een servo.
Mvg
Wim.
Stroom is zeker een issue. De wisseldecoder die ik gebruikte werd extern gevoed via een aparte trafo.
Ik heb ze overigens even getest, maar knapte nogal af op de herrie van die dingen. Ik gebruik nu Fleischmann aandrijvingen en die zijn m.i. prima maar wel prijzig.
Ik heb ze overigens even getest, maar knapte nogal af op de herrie van die dingen. Ik gebruik nu Fleischmann aandrijvingen en die zijn m.i. prima maar wel prijzig.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan