welk digitaal systeem?
welk digitaal systeem?
aangezien de verbouwing van onze zolder bijna is afgerond komt de bouw van mijn nieuwe baan binnen handbereik.
maar nu vraag ik mij af welk digitaal systeem ik het beste kan gaan gebruiken.
het gaat om een baan waar ongeveer 25 loks en 5 treinstellen inclusief die in het schaduwstation aangestuurd moeten kunnen worden. daarnaast wil ik een rangeerterrein hebben maar dat zal waarschijnlijk analoog blijven.
maar nu vraag ik mij af welk digitaal systeem ik het beste kan gaan gebruiken.
het gaat om een baan waar ongeveer 25 loks en 5 treinstellen inclusief die in het schaduwstation aangestuurd moeten kunnen worden. daarnaast wil ik een rangeerterrein hebben maar dat zal waarschijnlijk analoog blijven.
Re: welk digitaal systeem?
Een Intellibox, daar kun je 119 loks tegelijkertijd mee besturen.apk schreef:aangezien de verbouwing van onze zolder bijna is afgerond komt de bouw van mijn nieuwe baan binnen handbereik.
maar nu vraag ik mij af welk digitaal systeem ik het beste kan gaan gebruiken.
het gaat om een baan waar ongeveer 25 loks en 5 treinstellen inclusief die in het schaduwstation aangestuurd moeten kunnen worden. daarnaast wil ik een rangeerterrein hebben maar dat zal waarschijnlijk analoog blijven.
Verder is het denk juist op het rangeerterrein waar de voordelen van digital naar voren komen. Dat zou ik dus zeker niet analoog houden.
Mvg
Wim.
Re: welk digitaal systeem?
Maar is het aantal treinen het belangrijkste onderscheidend criterium? Elke moderne centrale kan aardig wat locs tegelijk aan. Zelfs mijn simpele MM kan er al 64 aan, en die is een stuk goedkoper dan een IB. Uitbreidbaarheid, ondersteunde protocollen enz. doen er ook toe.
En apk (wat is je naam eigenlijk?), wat versta je onder digitale aansturing? Wil je met de handregelaar van de centrale werken of het spul door de PC laten aansturen door bijv. Koploper? Dat scheelt nl. ook flink in de mogelijkheden.
Op dit forum en bij BNLS zijn al aardig wat draadjes beschikbaar die over dit onderwerp gaan. Met wat extra informatie van de sites van de fabrikanten kun je de verschillende mogelijkheden naast elkaar zetten en scoren op de dingen die JIJ belangrijk vindt.
En apk (wat is je naam eigenlijk?), wat versta je onder digitale aansturing? Wil je met de handregelaar van de centrale werken of het spul door de PC laten aansturen door bijv. Koploper? Dat scheelt nl. ook flink in de mogelijkheden.
Op dit forum en bij BNLS zijn al aardig wat draadjes beschikbaar die over dit onderwerp gaan. Met wat extra informatie van de sites van de fabrikanten kun je de verschillende mogelijkheden naast elkaar zetten en scoren op de dingen die JIJ belangrijk vindt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: welk digitaal systeem?
@shoven
Albertjan is de naam.
ik wil een gedeelte door de pc met koploper laten regelen zodat er een constante en varieerende treinenloop is en het rangeerterrein wil ik handmatig bedienen.
Albertjan is de naam.
ik wil een gedeelte door de pc met koploper laten regelen zodat er een constante en varieerende treinenloop is en het rangeerterrein wil ik handmatig bedienen.
Re: welk digitaal systeem?
Albertjan,
Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de Twin Center/Intellibox. Bij mij rijdt ook een deel automatisch via koploper en/of analoge electronica.
Goederen- en rangeerbewegingen doe ik het liefst met de hand. Daarom wil ik graag meer regelaars zodat ik niet continu een nieuw locadres moet intoetsen.
Ik heb 4 handregelaars waar ik de meest gebruikte locs permanant aan gekoppeld heb, uiteraard de 2 knoppen van de TC zelf en daarnaast nog een lokboss en profiboss. Zo kan ik een hoop locs vooraf toewijzen en direct ingrijpen wanneer nodig.
Groetjes,
Jos
Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de Twin Center/Intellibox. Bij mij rijdt ook een deel automatisch via koploper en/of analoge electronica.
Goederen- en rangeerbewegingen doe ik het liefst met de hand. Daarom wil ik graag meer regelaars zodat ik niet continu een nieuw locadres moet intoetsen.
Ik heb 4 handregelaars waar ik de meest gebruikte locs permanant aan gekoppeld heb, uiteraard de 2 knoppen van de TC zelf en daarnaast nog een lokboss en profiboss. Zo kan ik een hoop locs vooraf toewijzen en direct ingrijpen wanneer nodig.
Groetjes,
Jos
-
- Moderator
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: welk digitaal systeem?
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met selectrix. Systeem is hufterproof, simpel van opzet en alles past aan alles zeg maar. DCC is mij te vermoeiend (kan iemand zeggen CV).
Mocht je Sx overwegen kijk dan even bij rautenhaus/rokon, daar gaan ze met RMX aan de slag. Dat kan DCC en alle afgeleiden van Selectrix. Grootste voordeel is dan dat je via het selectrix-systeem kan schakelen en melden. Dat gebeurt dan onafhankelijk van de centrale belasting (in tegenstelling tot DCC dat bij veel treinen langzamer wordt met schakelen van wissels en terugmelding).
MvG
Robert
Mocht je Sx overwegen kijk dan even bij rautenhaus/rokon, daar gaan ze met RMX aan de slag. Dat kan DCC en alle afgeleiden van Selectrix. Grootste voordeel is dan dat je via het selectrix-systeem kan schakelen en melden. Dat gebeurt dan onafhankelijk van de centrale belasting (in tegenstelling tot DCC dat bij veel treinen langzamer wordt met schakelen van wissels en terugmelding).
MvG
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: welk digitaal systeem?
Wat versta je onder veel schakelen en terugmelden. 70 wissels - 30 seinen - 160 bezetmeldpunten(S88) en >30 treinen actief geven nauwelijks vertraging in koploper met DCC. Natuurlijk zit er een response tijd maar binnen 0 en 3 seconden zijn alle opdrachten uitgevoerd en is er geen zichtbare vertraging te zien. M.i. is dit dan ook geen argument.Robert_N-Nm schreef: Dat gebeurt dan onafhankelijk van de centrale belasting (in tegenstelling tot DCC dat bij veel treinen langzamer wordt met schakelen van wissels en terugmelding).
Het hoofdargument moet zijn verkrijgbaarheid. De systemen ontlopen elkaar in de basis mogelijkheden bijna niet. Natuurlijk zijn de grenzen open en is er veel meer binnen te halen via allerlei kanalen. In Duitsland is Selectrix geliefd maar DCC doet waarschijnlijk veel harder mee ondanks dat de deze met een achterstand begonnen t.o.v. Selectrix. Geeft toch een beetje aan waar de voorkeur naar uitgaat. En dan hebben we het nog niet gehad over de prijzen. Ik ben ook fan geweest van Selectrix maar de prijs heeft me toendertijd afgehouden van het kopen. Nu ben ik er niet rouwig om alhoewel DCC ook een flinke aderlating heeft gegeven.
MM en PB zijn goedkope instappers met een heleboel mogelijkheden voor de toekomst. Daarnaast natuurlijk IB en Tc, waarbij de laatste op het moment wel erg gunstig is te kopen met een instapset
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Moderator
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: welk digitaal systeem?
Selectrix tochR Fongers schreef: Geeft toch een beetje aan waar de voorkeur naar uitgaat.
Maar zonder gekheid. De huidige startcentrales hebben inderdaad een voordeel tov de huidige Sx-centrales. De prijs (want beschikbaarheid is in mijn ogen onzin met internet en de postbode). Misschien dat als ik nu digitaal zou starten ik ook voor DCC zou kiezen (kleine kans maar, who knows?). In ieder geval geeft DCC voldoende aanleiding voor draadjes met vragen en babbelen op een forum (altijd gezellig).
Laten we het dan maar op het volgende slogan houden:" Kijk wat je wensen zijn en kijk welk systeem er het beste bij past".
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 sep 2008 11:46
Re: welk digitaal systeem?
Het is wel degelijk een argument:Wat versta je onder veel schakelen en terugmelden. 70 wissels - 30 seinen - 160 bezetmeldpunten(S88) en >30 treinen actief geven nauwelijks vertraging in koploper met DCC. Natuurlijk zit er een response tijd maar binnen 0 en 3 seconden zijn alle opdrachten uitgevoerd en is er geen zichtbare vertraging te zien. M.i. is dit dan ook geen argument.
Tussen 0 en 3 seconden is veel te traag in veel gevallen. En trein die moet stoppen voor rood sein is dan echt te laat. Bij selectrix heb je een vaste reactiesnelheid van 76.8ms(!!) voor ALLE gebruikers op je modelbaan, wissels, bezetmelders, locs, enz, enz, ongeacht het aantal gebruikers. Omdat je deze vaste reactiesnelheid hebt, kun je je treinen ook in "echttijd" besturen, waardoor je maar één bezetmelder per blok nodig hebt. Met het programma "traincontroller" maar ook met "railware" kun je je loks laten ijken, waardoor precies bekend is hoe snel deze gaan. De software kan dan precies berekenen wanneer een loc stil moet staan, als de bloklengte bekend is.
Omdat je maar één bezetmelder per blok nodig hebt, bespaart je dit een hoop geld, maar ook een hoop werk met bedrading. Ook heb je minder kans op storingen.
Selectrix is wel goed verkrijgbaar, je moet alleen weten waar:
-www.rokon.info
-www.muet-digirail.de
-www.firma-staerz.de
en er zijn nog meer
Deze drie firma's hebben een zeer kompleet pakket aan SX-onderdelen.
Trouwens de prijzen vallen best mee, bij Staerz kun je bouwpakketjes bestellen om zelf in elkaar te solderen. Het grote voordeel is ook dat alle merken zonder problemen door elkaar gebruikt kunnen worden.
Ik vind het jammer dat SX een beetje wordt afgedaan als ouderwets en slechte keuze enz. Uiteindelijk moet iedereen dat zelf uitmaken, maar ik kon het toch niet laten om even de reageren om mijn systeem te verdedigen. Veel mensen weten namelijk meer van "horen zeggen", (verkeerde informatie) dan dat ze het feitelijk zelf hebben onderzocht. Mijn mening is: Selectrix is een goede keuze!!
Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Re: welk digitaal systeem?
In verband met capaciteit van verwerking van gegevens, weet iemand of bij Railz in Rotterdam er 1 Koploper programma draait dat alles controlleert, of zijn er meerdere Koploper programma's met elkaar gesynchroniseerd.
Hoe zit het met het adres bereik van een DCC systeem? Kan je bijvoorbeeld 150 seinen, 150 wissels en 200 blokken adresseren? Dat loopt ver over het magische adres getal van 256. Of wordt een baan dan ook gesplitst met gebruik van meerdere centrales? Hoe loopt de synchronisatie van de informatie en verkeer dan (ivm. vooruit kunnen kijken van bezette blokken voor seinbeelden, blokreservatie,...)?
groeten,
Hoe zit het met het adres bereik van een DCC systeem? Kan je bijvoorbeeld 150 seinen, 150 wissels en 200 blokken adresseren? Dat loopt ver over het magische adres getal van 256. Of wordt een baan dan ook gesplitst met gebruik van meerdere centrales? Hoe loopt de synchronisatie van de informatie en verkeer dan (ivm. vooruit kunnen kijken van bezette blokken voor seinbeelden, blokreservatie,...)?
groeten,
Re: welk digitaal systeem?
De vraag is dan wel: blijft dat zo als Trix samen met Marklin op de fles gaat? Gaan fabrikanten dan door met ontwikkelen van nieuwe producten of valt het stil? Ik heb altijd een zekere reserve t.o.v. producten die sterk aan 1 fabrikant vastgeplakt lijken. (aan de andere kant: met veel Sx-rijders blijft het interessant om producten aan te bieden)selectrixfreak schreef:Selectrix is wel goed verkrijgbaar, je moet alleen weten waar
DCC is een open standaard die niet afhankelijk is van 1 fabrikant. Dat wil niet zeggen dat het beter is.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: welk digitaal systeem?
voorlopig is dat nog niet het geval voor zover ik weet....shoven schreef:De vraag is dan wel: blijft dat zo als Trix samen met Marklin op de fles gaat?selectrixfreak schreef:Selectrix is wel goed verkrijgbaar, je moet alleen weten waar
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: welk digitaal systeem?
De response tijd die ik noemde geldt voor sein en wissel opdrachten, treinen worden direct aangestuurd daar zit geen vertraging in.selectrixfreak schreef: Het is wel degelijk een argument:
Tussen 0 en 3 seconden is veel te traag in veel gevallen. En trein die moet stoppen voor rood sein is dan echt te laat.
Dit is bij DCC ook mogelijk. Dat ligt aan het besturings programma.Omdat je maar één bezetmelder per blok nodig hebt, bespaart je dit een hoop geld, maar ook een hoop werk met bedrading. Ook heb je minder kans op storingen.
Ik zeik Selectrix niet af maar weeg de voors en tegens tegen elkaar af, natuurlijk wel door mijn gekleurde bril omdat ik DCC rij. Het is aan een ieder om dat zelf te bepalen waarbij ik nadrukkelijk niet zeg dat Selectrix verouderd cq niet goed zou zijnIk vind het jammer dat SX een beetje wordt afgedaan als ouderwets en slechte keuze enz. Uiteindelijk moet iedereen dat zelf uitmaken, maar ik kon het toch niet laten om even de reageren om mijn systeem te verdedigen. Veel mensen weten namelijk meer van "horen zeggen", (verkeerde informatie) dan dat ze het feitelijk zelf hebben onderzocht. Mijn mening is: Selectrix is een goede keuze!!
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: welk digitaal systeem?
Het klopt dat DCC langzamer is omdat de SX decoders uitgaan van 1 byte. Hierdoor staat op de bus alleen maar een adresbyte en een databyte. DCC gebruikt meer bytes om alle CV's aan te sturen (1 CV = 1 byte meen ik) en er komt nog een controlebyte bij. Dus hierdoor staat er meer data op de bus.
Nadeel is wel dat je minder functies per decoder hebt. (Heb nog nooit een SX decoder met meer dan tyfoon en licht gezien). Maar hoeveel functies wil je in een 1:160 model bouwen
Ik vind het SX systeem ook meer hufterproof dan DCC. Ook wordt er gebruik gemaakt van een uniform stekker systeem.
DCC heeft dan weer als voordeel dat het goedkoper is/kan. En er zijn veel componenten beschikbaar ontwikkeld door derden. (Overigens zijn er ook fabrikanten die, zoals genoemd ook SX spullen leveren)
En uiteraard met multiprotocol kun je altijd alle kanten op, mocht je dit willen.
Nadeel is wel dat je minder functies per decoder hebt. (Heb nog nooit een SX decoder met meer dan tyfoon en licht gezien). Maar hoeveel functies wil je in een 1:160 model bouwen
Ik vind het SX systeem ook meer hufterproof dan DCC. Ook wordt er gebruik gemaakt van een uniform stekker systeem.
DCC heeft dan weer als voordeel dat het goedkoper is/kan. En er zijn veel componenten beschikbaar ontwikkeld door derden. (Overigens zijn er ook fabrikanten die, zoals genoemd ook SX spullen leveren)
En uiteraard met multiprotocol kun je altijd alle kanten op, mocht je dit willen.
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 sep 2008 11:46
Re: welk digitaal systeem?
Selectrix wordt niet alleen maar door Trix geproduceerd. Selectrixgebruikers zijn niet afhankelijk van Trix alleen.shoven schreef:De vraag is dan wel: blijft dat zo als Trix samen met Marklin op de fles gaat? Gaan fabrikanten dan door met ontwikkelen van nieuwe producten of valt het stil? Ik heb altijd een zekere reserve t.o.v. producten die sterk aan 1 fabrikant vastgeplakt lijken. (aan de andere kant: met veel Sx-rijders blijft het interessant om producten aan te bieden)selectrixfreak schreef:Selectrix is wel goed verkrijgbaar, je moet alleen weten waar
DCC is een open standaard die niet afhankelijk is van 1 fabrikant. Dat wil niet zeggen dat het beter is.
Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 sep 2008 11:46
Re: welk digitaal systeem?
Lees dit topic maar eens door en je weet al een heleboel meer over Selectrix: http://www.miniatur-wunderland.de/commu ... t1413.html
Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: welk digitaal systeem?
Ja ennnnnnnnnnnnn
wat wil je daarmee zeggen
Grtzz Rob
wat wil je daarmee zeggen
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: welk digitaal systeem?
Hoi Michiel,Saraan schreef:In verband met capaciteit van verwerking van gegevens, weet iemand of bij Railz in Rotterdam er 1 Koploper programma draait dat alles controlleert, of zijn er meerdere Koploper programma's met elkaar gesynchroniseerd.
Hoe zit het met het adres bereik van een DCC systeem? Kan je bijvoorbeeld 150 seinen, 150 wissels en 200 blokken adresseren? Dat loopt ver over het magische adres getal van 256. Of wordt een baan dan ook gesplitst met gebruik van meerdere centrales? Hoe loopt de synchronisatie van de informatie en verkeer dan (ivm. vooruit kunnen kijken van bezette blokken voor seinbeelden, blokreservatie,...)?
groeten,
Als je bij Railz naar de "controlroom" kijkt zie je een wand vol schermen, met allemaal een ander beeld, wel allen koploper. Lijkt mij dus op of meerdere pc's met koploper of een netwerkversie van Koploper.
Verder rijden ze daar met Dinamo, dus geen DCC-beperkingen.
Groetjes,
Jos
Re: welk digitaal systeem?
Dat klopt. Maar blijft het voor die producenten nog aantrekkelijk dit te maken als Trix wegvalt? Men kiest (lijkt mij) voor dit systeem omdat een groot merk erachter zit (staat).selectrixfreak schreef:Selectrix wordt niet alleen maar door Trix geproduceerd. Selectrixgebruikers zijn niet afhankelijk van Trix alleen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Moderator
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: welk digitaal systeem?
Hoi,
Het systeem is dus gewoon toekomstbestendig en wordt gewoon uitgebreid met nieuwe dingen als Sx-2 (voor geluid en meer adressen) en uitgebreidere DCC functionaliteit om maar eens wat te noemen. En daarbij zit D&H nog altijd achter de ontwikkeling van de systeemcomponenten, Trix zelf heeft nooit iets op eigen houtje ontwikkeld aan het systeem, zij kochten het alleen maar exclusief in (in de begintijd), hetgeen al jaren voorbij is.
Robert
Selectrix dankt z'n huidige bekendheid juist aan firma's als Müt en Rautenhaus. Selectrix is namelijk altijd al een ondergeschoven kindje geweest bij Trix, zowel in de tijd dat Trix nog op eigen benen stond als in de tijd dat Märklin de scepter zwaait. En sowieso is Trix zelf al een aantal jaar (eigenlijk met de komst van de MS) geen volledig systeemaanbieder meer en is men ook met DCC begonnen naast het Sx-gebeuren omdat dat ook een interessante markt is om te bedienen.shoven schreef:... Maar blijft het voor die producenten nog aantrekkelijk dit te maken als Trix wegvalt? ...
Het systeem is dus gewoon toekomstbestendig en wordt gewoon uitgebreid met nieuwe dingen als Sx-2 (voor geluid en meer adressen) en uitgebreidere DCC functionaliteit om maar eens wat te noemen. En daarbij zit D&H nog altijd achter de ontwikkeling van de systeemcomponenten, Trix zelf heeft nooit iets op eigen houtje ontwikkeld aan het systeem, zij kochten het alleen maar exclusief in (in de begintijd), hetgeen al jaren voorbij is.
Robert
Laatst gewijzigd door Robert_N-Nm op 27 okt 2009 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: welk digitaal systeem?
Volgens mij is kom je nog weinig orgineel Selectrix tegen (behalve de decoders). Müt/Rautenhaus hebben eigen centrales/componenten bijvoorbeeld.shoven schreef:Dat klopt. Maar blijft het voor die producenten nog aantrekkelijk dit te maken als Trix wegvalt? Men kiest (lijkt mij) voor dit systeem omdat een groot merk erachter zit (staat).selectrixfreak schreef:Selectrix wordt niet alleen maar door Trix geproduceerd. Selectrixgebruikers zijn niet afhankelijk van Trix alleen.
Het is meer de reputatie van het protocol waar men nog de vruchten van plukt m.i.
Overigens verkoopt Rautenhaus standaard SX (die van Döhler & Haas) decoders met daaraan vast gekleurde bedrading ipv de standaard grijze flatcable voor 7 euro minder dan die dingen van minitrix in de winkel kosten.
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 sep 2008 11:46
Re: welk digitaal systeem?
Neem nou eens de tijd om dat topic door te lezen en dan zie je waarom een snel systeem belangrijk is......R Fongers schreef:Ja ennnnnnnnnnnnn
wat wil je daarmee zeggen
Grtzz Rob
Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Re: welk digitaal systeem?
Nog nooit problemen gehad met de reactie/verwerkings snelheden van wat voor systeem dan ook.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
Laatst gewijzigd door Wim Ros op 29 okt 2009 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: welk digitaal systeem?
Hé Freak,
Ik heb hier ook geen problemen met snelheid. Inmiddels ligt er hier meer dan 200 mtr rail en 14 S88's en >100 wissels + de nodige seinen en 35 locs actief wat probleemloos werkt. Tussendoor lopen locs om, waarbij ook de aantal cm doorrijden in de gaten gehouden moet worden en dat gaat allemaal goed.
Dus ik snap je opmerking niet.
Ik weet wel waar je heen wil. Maar nogmaals wat ik opgesomd heb waren de redenen voor mij en vele anderen om niet voor Selectrix te gaan. Heb daar geen spijt van omdat DCC alles doet wat ik wil en wat moet ik nog meer. Dat betekend ook dat als ik weer moest kiezen de keuze hetzelfde zal zijn. En nogmaals daarbij kraak ik Selectrix niet af maar het heeft nu veel beperkingen t.o.v. DCC. De eenvoud van locs programmeren is wel handig maar je hebt daar wel beperkingen tegenover DCC, zoals adres keuze.
Grtzz Rob
Ik heb hier ook geen problemen met snelheid. Inmiddels ligt er hier meer dan 200 mtr rail en 14 S88's en >100 wissels + de nodige seinen en 35 locs actief wat probleemloos werkt. Tussendoor lopen locs om, waarbij ook de aantal cm doorrijden in de gaten gehouden moet worden en dat gaat allemaal goed.
Dus ik snap je opmerking niet.
Ik weet wel waar je heen wil. Maar nogmaals wat ik opgesomd heb waren de redenen voor mij en vele anderen om niet voor Selectrix te gaan. Heb daar geen spijt van omdat DCC alles doet wat ik wil en wat moet ik nog meer. Dat betekend ook dat als ik weer moest kiezen de keuze hetzelfde zal zijn. En nogmaals daarbij kraak ik Selectrix niet af maar het heeft nu veel beperkingen t.o.v. DCC. De eenvoud van locs programmeren is wel handig maar je hebt daar wel beperkingen tegenover DCC, zoals adres keuze.
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: welk digitaal systeem?
Zal ik je eens een geheimpje verklappen.selectrixfreak schreef:Neem nou eens de tijd om dat topic door te lezen en dan zie je waarom een snel systeem belangrijk is......R Fongers schreef:Ja ennnnnnnnnnnnn
wat wil je daarmee zeggen
Grtzz Rob
Bij besturingsprogramma's is de baudrate bepalend voor de overdrachtssnelheid. Een ander geheimpje is dat je een pauze moet hebben tussen de opdrachten die je naar de centrale zend. En laat die pauze nu net zo lang zijn als bij alle andere digitale systemen. Wat heeft dat dus als resultaat, alle systemen zijn even snel of als je het anders bekijkt even traag.
Dus het geneuzel over snelheden, ik denk altijd maar het zal wel, maar ik geloof er niet in.
Mvg
Wim.