Ik ga er aan beginnen

De uitdaging ligt nu voor de hand en die moet worden opgepakt.
Vandaag wederom naar de zolder gegaan en de rolmaat ze werk laten doen.
Helaas de zolder is een lastige plek, maar ik heb geen andere ruimte tot me beschikking

Het Oppervlak by MrWJCA
Goed het oppervlak even toelichten.
die 3 groen zwarte cirkels ben ik, gecloned, even voor het idee waar het loop vlak is zeg maar.
- Geel is een tafel op 99cm hoogte, van 250 bij 90 cm (lager is niet echt mogelijk) (links boven is niet makkelijk bereikbaar
- licht/donker blauw is L form 170 bij 200 (eventueel 250) Licht blauw kan maximaal 70 cm breed worden, voorlopige hoogte
is 60 cm
- rechts het licht grijze vlak is me bureau.
- link zie je een klein donker grijs vlak dit is een vlak wat gebruikt kan worden maar er is niet veel hoogte beschikbaar.
- het oranje vlak is 90 bij 50 en sluit aan op het gele vlak
je ziet nog een zwarte cirkel naast het oranje vlak dit is een paal, deze kan niet direct weg.
Nu komt de lol, mijn zolder dak is erg schuin en dat zijn 3 schuine vlakken.
je ziet hier en daar een aantal notities wat de maximale hoogte is vanaf de tafel en noem het nul punt van het dak
Ik hoop dat dit duidelijk is
Het idee voorlopig is:
Oranje vlak een leuk (kop)station met iets van 3 sporen.
Gelevlak een open schaduwstation of hierboven een rangeer gedeelte met draaischijf en zo.
op de blauwe vlakken wil ik me een beetje uitleven met scenery en bergjes.
En hier komt weer een nieuwe uitdaging of 2.
Vanaf het rechter kleine grijze vlak naar het blauwe gedeelte zit een balk welke ik eventueel een spoor langs kan laten lopen(of 2) als verbinding, alleen tussen het grijze en blauwe vlak is dit op 95 cm hoogte (vanaf de vloer) kan niet lager en kan niet breed (hier zit de toegang van de zolder vanaf onder)
Vanaf het oranje vlak naar het blauwe vlak zou eventueel een verwijderbare brug of een verrijdbare helix kunnen worden geplaats (of combinatie).
Ik heb veel trix rails dit ga ik voornamelijk op de niet zichtbare gedeeltes gebruiken, op de zichtbare gedeeltes wil ik Peco Streamline Code 80 gebruiken.
Zo dat is stap 1 denk ik

Mensen met leuke baanplan ideen geef ze maar aan alle ideeen worden overwogen want ideeen kan ik altijd gebruiken.
vragen mag ook
nog een notitie, ik wil het allemaal in fases gaan uitvoeren veel oppervlak. en het idee is dat het gaat rijden op Dinamo.
Willem