Wadloper DH1 3D geprint
Wadloper DH1 3D geprint
Zoals gevraagd door enkele medeforummers een bouwverslagje van de DH1 geprint in White Strong and Flexible door Shapeways.
Nadat ik de kap heb ontvangen ben ik begonnen met het onvermijdelijke schuurwerk. Na een tijdje te hebben geschuurd het eerste laagje primer erop geairbrushd en het resultaat viel tegen. Net of had ik niet geschuurd. Na weer een tijdje geschuurd te hebben heb ik er een laagje Alabastine spuitplamuur erop gespoten. Hierna nog lichtjes geschuurd en was ik redelijk tevreden over het resultaat. Op naar de eerste gele laag. Hiervoor gebruik ik de lakken van Kleinspoor. Na twee laagjes is deze kleur dekkend (op een witte ondergrond) en hiervoor was het tijd voor het grijze dak (ook weer twee laagjes om het mooi dekkend te krijgen).
Tot zover de eerste post over de DH1
mvg Bouwe
Nadat ik de kap heb ontvangen ben ik begonnen met het onvermijdelijke schuurwerk. Na een tijdje te hebben geschuurd het eerste laagje primer erop geairbrushd en het resultaat viel tegen. Net of had ik niet geschuurd. Na weer een tijdje geschuurd te hebben heb ik er een laagje Alabastine spuitplamuur erop gespoten. Hierna nog lichtjes geschuurd en was ik redelijk tevreden over het resultaat. Op naar de eerste gele laag. Hiervoor gebruik ik de lakken van Kleinspoor. Na twee laagjes is deze kleur dekkend (op een witte ondergrond) en hiervoor was het tijd voor het grijze dak (ook weer twee laagjes om het mooi dekkend te krijgen).
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Re: Wadloper DH1 3D geprint
Gaat de goede kant op 
Heb je toevallig een link van waar je deze kunt bestellen?
Heb je al een idee welk onderstel je gaat gebruiken?

Heb je toevallig een link van waar je deze kunt bestellen?
Heb je al een idee welk onderstel je gaat gebruiken?
Rory
(n-spoor website met project volgt)
Tnx, Ik doelde meer op misschien een "eigen" shop op deze site.
zoals een andere forum member hier ook heeft.
Bedankt voor hieronder. *ik post even geen nieuw bericht anders word het topic vol terwijl het over de bouw gaat.
Hij staat nog niet in zijn "winkel" maar ik houd het in de gaten.

Bedankt voor hieronder. *ik post even geen nieuw bericht anders word het topic vol terwijl het over de bouw gaat.
Hij staat nog niet in zijn "winkel" maar ik houd het in de gaten.
Laatst gewijzigd door Thrilly op 05 aug 2009 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Rory
Hallo Rory,
Het model van de wadloper is geen creatie van mij, maar van Frits Westers. Dit is zijn webshop. Hier is ook de DH 1 in de oude uitvoering te vinden.
Onderstel wordt vermoedelijk een Tomix of iets wat ik zelf in elkaar flans.
mvg Bouwe
Het model van de wadloper is geen creatie van mij, maar van Frits Westers. Dit is zijn webshop. Hier is ook de DH 1 in de oude uitvoering te vinden.
Onderstel wordt vermoedelijk een Tomix of iets wat ik zelf in elkaar flans.
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Zo, de volgende laklaag zit erop:
Nu verder met de decals en ik zit nog te twijfelen of het een NS of een Noordned variant wordt.
Mvg Bouwe
Foto is van gisteravond, kan zijn dat hij wat donker is. Nu verder met de decals en ik zit nog te twijfelen of het een NS of een Noordned variant wordt.
Mvg Bouwe
Opzich maakt het niets uit toch? je wou er toch meerdere maken?Bouwe schreef: Nu verder met de decals en ik zit nog te twijfelen of het een NS of een Noordned variant wordt.
Mvg Bouwe
Groeten Chris
Hallo Chris,
De verwachting is dat er meer komen. Ligt eraan hoe dit model aan mijn wensen gaat voldoen.
Denk dat ik voor de NS versie ga, de vishaken heb ik wel liggen.
mvg Bouwe
De verwachting is dat er meer komen. Ligt eraan hoe dit model aan mijn wensen gaat voldoen.
Denk dat ik voor de NS versie ga, de vishaken heb ik wel liggen.
mvg Bouwe
Bouwe,
of je gaat voor nog iets unieker, een neemt als voorbeeld de Veenexxpres, zoals die dus gereden heeft voor Connexxion op de AlMa lijn (Almelo-Mariënberg).
voor foto`s van deze :
http://manuelspot.nl/manuelspot%202.1_b ... xxpres.htm
mvg
Freddy(spoor65)
of je gaat voor nog iets unieker, een neemt als voorbeeld de Veenexxpres, zoals die dus gereden heeft voor Connexxion op de AlMa lijn (Almelo-Mariënberg).
voor foto`s van deze :
http://manuelspot.nl/manuelspot%202.1_b ... xxpres.htm
mvg
Freddy(spoor65)
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Hallo Freddy,
Is een goed idee, misschien iets voor de toekomst
. Als echte Fries blijf ik momenteel bij modeltreinen die in Friesland hebben gereden/rijden. Er zijn gelukkig nog vele varianten mogelijk, o.a. Veolia, de wadfietser etc.
mvg Bouwe
Is een goed idee, misschien iets voor de toekomst

mvg Bouwe
is dat de groene wadloper? die heb ik op foto gezet in harlinger haven een keertje in 2004.
Dat is toch in friesland?
Dat is toch in friesland?
Groeten Chris
@ Chris,
De groene Wadloper (Noordned bestickering) die je bedoeld is een DH2, de Wadlopers die bij Connexxion als Veenexxpres hebben gereden waren DH 1. De link in het bericht van Freddy is wat verwarrend, de Veenexxpressen staan wat verder naar beneden scrollen.
En Haringen-Haven ligt inderdaad in Friesland
.
mvg Bouwe
De groene Wadloper (Noordned bestickering) die je bedoeld is een DH2, de Wadlopers die bij Connexxion als Veenexxpres hebben gereden waren DH 1. De link in het bericht van Freddy is wat verwarrend, de Veenexxpressen staan wat verder naar beneden scrollen.
En Haringen-Haven ligt inderdaad in Friesland

mvg Bouwe
Ik heb net 2 wadlopers besteld bij shapeways,
de ene zal als dummy worden opgebouwd de tweede wordt van een motor voorzien zodat de dummy in combinatie met de dh2 van FLM en de dh1 kan rijden.
de ene zal als dummy worden opgebouwd de tweede wordt van een motor voorzien zodat de dummy in combinatie met de dh2 van FLM en de dh1 kan rijden.
Hallo AlbertJan,
Welk onderstel en welke motor gebruik je voor die 2 wadlopers?
Garmt Brink
Welk onderstel en welke motor gebruik je voor die 2 wadlopers?
Garmt Brink
Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen met het onderstel van beide wadlopers, maar 1 wordt als dummy opgebouwd dus daar komt een onderstel onder wat nog in de bak ligt eerst even kijken wat er goed onderpast.
De motor onderstellen van Tomytec lijken heel goed op de wadloper draaistellen van fleischmann en iets van 20 - 30 euro afhankelijk van de lengte, rijd super.
Groeten Chris
Het is alleen jammer van de wat mindere kwaliteit van het spuitwerk. Zonde gewoon.Bouwe schreef:Zoals gevraagd door enkele medeforummers een bouwverslagje van de DH1 geprint in White Strong and Flexible door Shapeways.
mvg Bouwe
Mvg
Wim.
Wim,Wim Ros schreef: Het is alleen jammer van de wat mindere kwaliteit van het spuitwerk. Zonde gewoon.
Beetje vreemd commentaar ... als je Bouwe z'n verhaal goed leest, geeft hij aan dat het aan het materiaal van de kap ligt en niet aan het spuitwerk.
Groet,
Jeroen
De decals zitten er ondertussen op en de reclamebanen zijn ook gespoten:
Laagje blanke lak erop en dan beginnen met de ramen.Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Dat ziet er super uit.
Ik kan niet wachten tot die van mij er zijn kan ik ook beginnen.
Ik kan niet wachten tot die van mij er zijn kan ik ook beginnen.
En even snel van ramen voorzien:
mvg Bouwe
mvg Bouwe
De transfers zijn van mijn huisfabrikant
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Wow, dit ziet er goed uit!
zal vereerd zijn als je keer een VIRM verft etc.
zal vereerd zijn als je keer een VIRM verft etc.

Meer informatie op SpoorObjecten.nl