Ik wil een middelmatig station opzetten met 4 á 5 perronsporen, doorgaand. Op de westkant van het station zullen enkele kopsporen komen voor een pendeldienst de bergen in. Daar zullen 2 sporen uit het schaduwstation omhoog komen en vertakken naar zoveel sporen er komen te liggen, daar zit op dit moment nog geen probleem. Hier ben ik ook totaal nog niet bezig met mijn gedachte gang. Dit ligt op de 'Oostkant' van het station. Vanuit het station vertrekt er een 'hoofdlijn' naar het Noorden (linksaf..) en een hoofdlijn naar het zuiden (rechtsaf).
Bijgevoegd een tekening op papier.. Sporen tel ik van noord naar zuid, linkse spoor is dus spoor 1, ernaast spoor 2 etc.
Daar ik vanaf alle kanten gebruik wil kunnen maken van de sporen 1 tot en met 4 wil ik voor het station een wisselstraat opzetten die de aansluitingen verricht. Alle sporen wil ik 2 richtingen op kunnen gebruiken.
Onderstaand de tekening. De gestreepte blokken stellen de perrons voor.

Link naar grote foto
Nu ben ik niet echt een kenner op het gebied van sporen leggen en ben ik zeer benieuwd naar jullie reacties en/of verbeterpunten of hoe het realistischer zou moeten/kunnen. In een volgend plan wat ik al heb liggen zijn er op spoor 5, uiterst rechts, 2 kopspoortjes bijgekomen waar losse locs kunnen worden gerangeerd. Enkel voor spoor 5, dit spoor zal voor de RoLa een hoofdbedoeling krijgen.
Benieuwd naar reacties.