Nieuw en geschrokken.
-
Onderwerp starter - Berichten: 2
Nieuw en geschrokken.
Hoi ik ben Henk 58 jaar en woon in Abbekerk NH. Heb zo'n 30 jaar geleden van mijn vrouw een spoor N starters setje gehad. Zo nu en dan van zolder gehaald voornamelijk met de kerst om de kerstboom laten rijden dat was het. Nu een paar dagen vrij voor de oud en nieuw verveelde me zelf te pletter Wat moet ik als ik met pensioen ga zeg ik. zegt mijn vrouw zoek een hobby tja mijn trein setje maar das te klein op internet kijken een paar huisjes van MP gehaald vet geschrokken van de prijzen van nu. Maar goed heb nog 9 jaar om te sparen. Dus kijk een beetje om me heen ga maar in op aanbiedingen en kijk wel in Duitsland als ik weer met vakantie ben. Dat was het. leuk Forum ik hoop er een hoop ideeën op te doen. Met vriendelijke groet Henk H.
-
- Moderator
- Contacteer:
Re: Nieuw en geschrokken.
Welkom Henk,
Tja de prijzen op MP zijn meer gebaseerd op: "Wat de gek ervoor geeft" dan op de werkelijkheid. Wat goed werkt in mijn ogen zijn ebay.de (n spur als zoekterm). Daarop staat vaak nieuw materiaal tegen Duitse prijzen. Vervoer naar NL is goedkoper qua verzending dan via MP (6,75 als pakketje vanuit Duitsland, lang leve de EU!) en op beurzen zoals in Houten (elke maand) langs gaan. Daar vind je vaak 2e hands spulletjes voor schappelijke prijzen.
Veel succes met sparen! Dat is wel een lastige in deze hobby, eenmaal besmet met het virus...
Groetjes,
Hoontje
Tja de prijzen op MP zijn meer gebaseerd op: "Wat de gek ervoor geeft" dan op de werkelijkheid. Wat goed werkt in mijn ogen zijn ebay.de (n spur als zoekterm). Daarop staat vaak nieuw materiaal tegen Duitse prijzen. Vervoer naar NL is goedkoper qua verzending dan via MP (6,75 als pakketje vanuit Duitsland, lang leve de EU!) en op beurzen zoals in Houten (elke maand) langs gaan. Daar vind je vaak 2e hands spulletjes voor schappelijke prijzen.
Veel succes met sparen! Dat is wel een lastige in deze hobby, eenmaal besmet met het virus...
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Henk,
Ook vanuit de Geuzenstad welkom op de site, heb je al een idee van land en tijdperk waarin je een baan wil gaan aanleggen,
groetjes,
Bert
Ook vanuit de Geuzenstad welkom op de site, heb je al een idee van land en tijdperk waarin je een baan wil gaan aanleggen,
groetjes,
Bert
Welkom Henk op het N - forum .
Even als Bert ben ik benieuwd wat je wel zo mee wilt beginnen .
En niet te hoog bieden op MP het is net wat Hoontje zegt eerst goed kijken .
mvg Sjaak
Even als Bert ben ik benieuwd wat je wel zo mee wilt beginnen .
En niet te hoog bieden op MP het is net wat Hoontje zegt eerst goed kijken .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 2
Hoi allemaal. op MP heb ik 15 huisjes en drie bouwpakettjes plus een wagonnetje voor 40€ gekocht. Wat dorp betreft dacht ik aan urk ik heb drie kerken dus dat schiet lekker op. Nee heb nog geen idee ik denk dat ik een hoop van de omgeving zelf ga maken ik heb geen 5 € voor drie bomen over en 5 € voor een pakketje lucifers die lijm is zelf wel op elkaar. Ik denk dat het ook veel leuker is om het zelf te maken en ik heb nog 9 jaar een paar keer me neus stoten het woordenboek achterstervoorn op noemen en zo nieuwe woorden verzinnen dan kom ik er wel. Gr Henk.
Hoi Henk, welkom op het forum.
Ga gewoon lekker fröbelen en uitproberen wat wel en niet kan.
Het is een hobby, dus je moet er plezier in en van hebben.
En als je er niet uitkomt, gewoon op het forum gooien. Er zijn hier zoveel
mensen die je er mee kunnen helpen.
Groeten,
Ad
Ga gewoon lekker fröbelen en uitproberen wat wel en niet kan.
Het is een hobby, dus je moet er plezier in en van hebben.
En als je er niet uitkomt, gewoon op het forum gooien. Er zijn hier zoveel
mensen die je er mee kunnen helpen.
Groeten,
Ad
Welkom Henk.
Voordeel van een vergrijzende hobby is dat er ontzettend veel tweedehands te koop is.
Zoals reeds aangegeven in dit topic, zoek op Ebay en dan naar de duitse aanbieders. Doorgaans zeer correcte afhandeling en redelijke verzendkosten.
Nederlandse aanbieders op Ebay vragen meestal hogere prijzen.
Wel altijd op Ebay opletten dat de biedingen niet uit de hand lopen....je zal de eerste niet zijn die zich laat meeslepen in de biedingen en dan moet concluderen dat het in de winkel nieuw voor (nagenoeg) dezelfde prijs te koop is of soms wellicht goedkoper.
Nieuw in de winkel moet je proberen te beperken voor de artikelen die je heel graag wilt hebben en waar je niet op wilt wachten voordat ze een keer op Ebay langskomen.
Henk
Voordeel van een vergrijzende hobby is dat er ontzettend veel tweedehands te koop is.
Zoals reeds aangegeven in dit topic, zoek op Ebay en dan naar de duitse aanbieders. Doorgaans zeer correcte afhandeling en redelijke verzendkosten.
Nederlandse aanbieders op Ebay vragen meestal hogere prijzen.
Wel altijd op Ebay opletten dat de biedingen niet uit de hand lopen....je zal de eerste niet zijn die zich laat meeslepen in de biedingen en dan moet concluderen dat het in de winkel nieuw voor (nagenoeg) dezelfde prijs te koop is of soms wellicht goedkoper.
Nieuw in de winkel moet je proberen te beperken voor de artikelen die je heel graag wilt hebben en waar je niet op wilt wachten voordat ze een keer op Ebay langskomen.
Henk
Henk,
Welkom op dit forum en veel leesplezier. En zelfbouw geeft veel voldoening, zeker niet alleen omdat het je geld bespaart
Welkom op dit forum en veel leesplezier. En zelfbouw geeft veel voldoening, zeker niet alleen omdat het je geld bespaart
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Beste Henk,
Welkom hier en ja, je had beter vingerhoedjes, of jampottendekseltjes kunnen gaan sparen... Das goedkoper, MAAR dit is zo veel leukerder
Veel Plezier!!!
Welkom hier en ja, je had beter vingerhoedjes, of jampottendekseltjes kunnen gaan sparen... Das goedkoper, MAAR dit is zo veel leukerder
Veel Plezier!!!
Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)