Iemand ervaring met wissels open rijden
Iemand ervaring met wissels open rijden
Hallo allemaal,
In het schaduwstation de wissel niet aansturen maar gewoon open rijden met de lok gaat dit goed, wie heeft hier ervaring mee? scheel nog al in de kosten van daar.
Ik heb minitrix wissels.
In het schaduwstation de wissel niet aansturen maar gewoon open rijden met de lok gaat dit goed, wie heeft hier ervaring mee? scheel nog al in de kosten van daar.
Ik heb minitrix wissels.
Mvg.
Jacob
Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper
Jacob
Re: Iemand ervaring met wissels open rijden
Gaat aan deze kant prima, zolang het wissel maar geen metalen hartstuk heeft.
Ik heb begrepen dat Guus ("Piksov", hier op het forum) dit gaat realiseren in zijn schaduw station.
Misschien moet je hem ff PB-en.
gr. Ron.
Misschien moet je hem ff PB-en.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Hi Ron,
klopt. ik rij de wissels aan het eind van de schaduwstation sporen open. Ik heb piccolo wissels, daar sloop ik het hele interne mechaniek uit. Wel zorgen dat je de ´nietjes´ waarmee je de wissels ´denkend´ kunt maken er in laat zitten of er terug plaatst.
Soms rij ik ook terug over die wissels dat gaat ook goed.
Hoe het met minitrix wissels gaat durf ik niet te zeggen, met piccolo gaat het uitstekend.
Minder aandrijvingen aansturen was ook mijn reden.
Guus
klopt. ik rij de wissels aan het eind van de schaduwstation sporen open. Ik heb piccolo wissels, daar sloop ik het hele interne mechaniek uit. Wel zorgen dat je de ´nietjes´ waarmee je de wissels ´denkend´ kunt maken er in laat zitten of er terug plaatst.
Soms rij ik ook terug over die wissels dat gaat ook goed.
Hoe het met minitrix wissels gaat durf ik niet te zeggen, met piccolo gaat het uitstekend.
Minder aandrijvingen aansturen was ook mijn reden.
Guus
Dan ga ik het ook even testen of ook goed gaat met Minitix wissels.
Mvg.
Jacob
Jacob
-
Ik heb ook minitrix en geen problemen met openrijden. Ik heb ze in mijn schaduwstation, werkt prima.Jacob schreef:Dan ga ik het ook even testen of ook goed gaat met Minitix wissels.
Groet,
Jeroen
Jeroen
Ik heb het rode hendeltje van de wissel in de middenstand vast gezet dan heeft de wisseltong geen weerstand meer.
Groeten Erik
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
Als je het metalen onderplaatje gewoon weg haalt en dan het hele mechanisme verwijderd weet je zeker dat je geen problemen krijgt. Mocht je het ooit willen terugbouwen heb je alle componenten nog. (of je bouwt er servo's onder zoals ik ooit gedaan hebt)
Hier zit ik dus ook mee te worstelen. Als ik nu de aandrijving eraf haalt en verder niets aan de wissel doet, gaat het dan wel lukken? Een lok zal er wel doorheen komen, maar een licht 2-assig goederen wagonnetje?
Ik heb nog een aantal 24 graden wissels in het station liggen en ik kan mezelf indenken dat dit een probleem is in de afbuigende stand van de wissel. (nog meer "wrijving" in de bocht)
Als ik nu het "veertje" die de wisseltongen omzet, ertussen uit haalt, moet dit toch voldoende zijn?
Ik kan het niet testen, ik heb geen wissels meer om uit te proberen. En om nu de boel te slopen daarvoor, vind ik ook wel wat!
Iemand hier ervaring mee?
Mvg,
Ad
Ik heb nog een aantal 24 graden wissels in het station liggen en ik kan mezelf indenken dat dit een probleem is in de afbuigende stand van de wissel. (nog meer "wrijving" in de bocht)
Als ik nu het "veertje" die de wisseltongen omzet, ertussen uit haalt, moet dit toch voldoende zijn?
Ik kan het niet testen, ik heb geen wissels meer om uit te proberen. En om nu de boel te slopen daarvoor, vind ik ook wel wat!
Iemand hier ervaring mee?
Mvg,
Ad
Je loc rijdt de tongen van de wissel in de goede stand, de wagons hoeven dus geen kracht meer uit te oefenen op het mechaniek. Als je dus veertjes en zo verwijdert zodat de tong niet kan terugspringen werkt dit prima. Ik heb het een tijdje in mij schaduwstation gehad, geen probleem.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Dank je wel, Steven voor je antwoord, maar ik denk en zie dat ik de vraag verkeerd geformuleerd heb.
Ik bedoelde eigenlijk het open rijden met een "duw"trein en dan een 2-assig wagonnetje vooraan.
Ik begrijp dat het beter is om het "veertje" eruit te halen.
Nu denk ik dat het open rijden in de rechtdoor stand wel mee zou vallen, maar het open rijden in de afbuigende stand?
Dan krijg je natuurlijk "weerstand" van de bocht en dan ook nog eens de "weerstand" van het open rijden van de wisseltongen.
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Mvg,
Ad
Ik bedoelde eigenlijk het open rijden met een "duw"trein en dan een 2-assig wagonnetje vooraan.
Ik begrijp dat het beter is om het "veertje" eruit te halen.
Nu denk ik dat het open rijden in de rechtdoor stand wel mee zou vallen, maar het open rijden in de afbuigende stand?
Dan krijg je natuurlijk "weerstand" van de bocht en dan ook nog eens de "weerstand" van het open rijden van de wisseltongen.
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Mvg,
Ad
-
Ik heb even een duwtreintje gemaakt met een loc en een tweeassertje en het geheel duwt de wissel prima open zonder storingen. (Fleischmann piccolo wissels met een Fleischmann tweeassertje)
Hallo Abel
Jazeker hoor, gewoon open rijden, geen probleem.
Wel veertje laten zitten anders blijft hij midden staan.
En rij je terug het wissel in, welke kant kun je uit, geen van 2, ontsporen
Oja zelfs in mijn schaal Z rijd ik wissels zonder probleem nu open, bij 2 keerlussen en dat treintje met de wagons duwende is lichter dan jou N.
Martin de Deugd
Jazeker hoor, gewoon open rijden, geen probleem.
Wel veertje laten zitten anders blijft hij midden staan.
En rij je terug het wissel in, welke kant kun je uit, geen van 2, ontsporen
Oja zelfs in mijn schaal Z rijd ik wissels zonder probleem nu open, bij 2 keerlussen en dat treintje met de wagons duwende is lichter dan jou N.
Martin de Deugd