Centraal is een station voor doorgaand en lokaal verkeer met opstelsporen. Van hieruit gaat bij letter A het spoor naar boven, door een stukje berg, naar het middenstation aan de rechterkant op 12 cm hoogte, geïnspireerd door station Bischofsgrün in het Fichtelgebirge. Typisch hier is een driewegwissel, waarvan ik er via Marktplaats enkele op de kop tikte. Ze werken feilloos. De helling begint vanaf het hoofdstation met 4%, maar er wordt naar boven alleen met treinstellen en korte treinen gereden.
Vóór Bischofsgrün is een klein station, hiervoor en na wil ik iets met steenscenery doen. Bij letter B gaat een tandradbaantje naar het topstation. Onder Bischofsgrün is een tweede schaduwstation. De plank van Bischofsgrün maak ik afneembaar, allereerst ingeval van problemen eronder, maar ook is het een mooie module.
Van Bischofsgrün gaat het weer omhoog naar het topstation op 16 cm hoogte tegen de achterwand. Aan de linkerkant hiervan komt op het 0-niveau de oude kolenmijn, die mooi kan aansluiten op de steenhelling naar het topstation.
Nu ga ik aan de gang met het intekenen op afdrukjes van de plaatsen waar onderbrekingen komen en draadjes. Wordt vervolgd...
Het benedendeel

Het bovendeel