Voor stellen

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Roland1985
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 okt 2009 23:18

Voor stellen

Bericht door Roland1985 »

Beste allemaal,

ik ben roland ben 24 jaar oud en heb al van af mijn 5 jaar treintjes. nou ben ik afgelopen eurospoor helemaal verlieft geworden op het n spoor omdat je daar lekker veel rails kwijt kan op een niet te grote tafel maar heb nog helemaal geen ervaring met digitaal rijden heb nu een starters set gekocht met multiemaus van fleischmann. en heb een mooi rondje nu maar ja wil natuurlijk veel meer wil een mooie baan maken die ik automatie en met de hand kan bedienen nou heb ik wel het een en ander zitten lezen maar zie door de bomen het bos niet meer zoveel verschillende meningen en oplossingen dat het een beetje vaag word heb net koploper gedownload en de handleiding die door iemand geschreven is.
maar dat is maar het begin ik heb geen id welke decoder ik nodig heb enz enz kan iemand mij hier wat info over verstrekken of vertellen waar het allemaal precies uit bestaat.

en wat handig is om mee te beginnen.
wil heel graag een mooie baan bouwen en er mag best geld in zitten maar ik kom er op dit moment niet echt uit wat nou van deze tijd is met de huidige techniek kom zelf uit de automatisering in de industry dus snap het prenciepe bus systeem prima maar welke bus systemen werken met elkaar en ik zie heel veel koploper terug komen in de poosts dus daarom ben ik daar maar mee begonnen.

graag hoor ik sugesties en reacties op mijn weer veel te langen verhaal :D :D :D :D :D :D :cry:

groetjes Roland



Fladder
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:47

Re: Voor stellen

Bericht door Fladder »

Mijn eerste suggestie: Probeer een beetje op interpunctie te letten. Want je verhaal is op deze manier best moeilijk te lezen. ;)

Ten tweede:
Ik ben zelf ook nog bezig met mij in te lezen in de materie van het digitaal rijden. Het is niet eenvoudig, maar wat ik er van begrijp is dat: Afhankelijk van het precieze systeem wat je gebruikt er een ruime keus is voor decoders e.d.
Ben ondertussen wel tot de conclusie gekomen dat het intellibox systeem de meeste ruimte laat voor wat betreft die keuzes. En daarmee eigenlijk het flexibelst is. (Maar er zijn net zoveel meningen als dat er systemen zijn)
Maar persoonlijk zou ik zeggen: Doe ff rustig aan, maak je eerst eens bekend met de mogelijkheden van wat je hebt en maak eens een eisen lijstje van wat je nou precies wilt, incluis hoe groot je uiteindelijke baan moet gaan worden, etc. Want je hoeft tenslotte niet het beste van het beste (en dus het duurste) te hebben als je van plan bent om maar een paar wissels te gebruiken en een paar treinstellen wilt laten rijden. :)
En ga eens van uit je eisen lijstje kijken naar de verschillende systemen. Dat maakt het over het algemeen al een stuk makkelijker.


Jan-Willem
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Voor stellen

Bericht door Jos »

Hallo Roland,

Welkom in de digitale wereld. Wat hierboven staat is waar, ga eerst eens een poosje "spelen" met je set. Als je uit wil breiden koop dan rails of wagonnetjes, die kun je altijd gebruiken.
Pas als je een beetje snapt wat rrn digitaal systeem doet en wat een decoder kan en niet kan kun je gericht uit gaan breiden en voorkom je miskopem.

Groetjes,
Jos



Onderwerp starter
Roland1985
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 okt 2009 23:18

Re: Voor stellen

Bericht door Roland1985 »

Hee allemaal,

bedankt voor de snelle reacties en ik zal me volgende bericht iets beter uit een zetten 8-) was idd beetje rommelig :P ik ga me idd eerst eens goed in lezen maar het baantje wat ik nu heb is niet echt bijzonder. had hier voor marklin H0 maar ivm ruimten was dit aantrekkelijker dan de H0 versie.

maar alle sugestie zijn welkom en ik ga lekker lezen de aankomende maanden :P het is toch prut weer hahahahahaha

groetjes roland



Fladder
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:47

Re: Voor stellen

Bericht door Fladder »

Roland1985 schreef:Hee allemaal,

bedankt voor de snelle reacties en ik zal me volgende bericht iets beter uit een zetten 8-) was idd beetje rommelig :P ik ga me idd eerst eens goed in lezen maar het baantje wat ik nu heb is niet echt bijzonder. had hier voor marklin H0 maar ivm ruimten was dit aantrekkelijker dan de H0 versie.

maar alle sugestie zijn welkom en ik ga lekker lezen de aankomende maanden :P het is toch prut weer hahahahahaha

groetjes roland
Ga op deze site eens kijken zou ik zeggen: http://www.funkyrail.nl/index.htm

En de site van Nproject is ook best nuttig: http://www.nproject.org/nl/modelspoor-d ... oders.html


Jan-Willem
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6096
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Voor stellen

Bericht door shoven »

Roland,

Lees ook eens de wat oudere draadjes in het forum door. Er zijn al heel wat draadjes geweest over welk digitaal systeem je kunt kiezen en wat je daarbij nodig hebt. En als je dan nog vragen hebt kun je die hier kwijt. Succes!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Plaats reactie