Is er iemand die weet hoe je een klimspiraal kan tekenen in iTrain?
Mijn spiraaltje is 5 wendingen en nu heb ik gewoon zo getekend (zie afbeelding).
https://www.dropbox.com/s/h6q6t1gwn256l ... 1.jpg?dl=0
iTrain en klimspiraal en/of helix
iTrain en klimspiraal en/of helix
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Pro software 5.1.13, Z21 met Pro Link.
Fleischmann Profie rails en Peco code55 in spoor N. MP1 wisselaandrijving…
Ton Duits...
Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Pro software 5.1.13, Z21 met Pro Link.
Fleischmann Profie rails en Peco code55 in spoor N. MP1 wisselaandrijving…
-
- Moderator
- Contacteer:
Re: iTrain en klimspiraal en/of helix
Hoi Ton,
Zo doe ik dat ook met mijn helix (6,5 windingen / 5cm tussenruimte). Belangrijkste is dat je alle bezetmelders en blokken erin tekent. Dan maakt het niet uit of je 1 grote bocht getekend hebt of 1 lang rechtdoorgaand stuk spoor. Zolang de melders kloppen, adressering juist is en alle draadjes goed zitten, rijden de treinen.
Groetjes,
Hoontje
Zo doe ik dat ook met mijn helix (6,5 windingen / 5cm tussenruimte). Belangrijkste is dat je alle bezetmelders en blokken erin tekent. Dan maakt het niet uit of je 1 grote bocht getekend hebt of 1 lang rechtdoorgaand stuk spoor. Zolang de melders kloppen, adressering juist is en alle draadjes goed zitten, rijden de treinen.
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Gewoon een recht lijntje, het is helemaal niet belangrijk of er een koppeling is tussen de vorm van de baan en de vorm in iTrain.
Ik heb bij mijzelf ook de helix als rechte lijn incl. enkele bocht getekend.
Wellicht handig om op het iTrain forum het voorstel te doen dat er een helix getekend kan worden. Op zich niet verkeerd om de helix in het baanplan binnen iTrain te zien. Wellicht ziet Xander en andere gebruikers de meerwaarde er ook van.
Grtz.
Peter
Wellicht handig om op het iTrain forum het voorstel te doen dat er een helix getekend kan worden. Op zich niet verkeerd om de helix in het baanplan binnen iTrain te zien. Wellicht ziet Xander en andere gebruikers de meerwaarde er ook van.
Grtz.
Peter
Zie daar absoluut geen meerwaarde van, gewoon in een rechte lijn en de blokken achter elkaar, iTrain is toch geen sporenplan ontwerp programma, dat is alleen een schematische weergave van je sporenplan zoals je dat ook in de seinposten ziet, bij de verkeersleider.
Groetjes
Groetjes
Beste Ton,
Waarom sluit je het spoor links bovenaan met het nr. RS-B20 niet aan het spoor met dat voorsein, dan kan je van twee kanten het goederen emplacement in-uit rijden, Ton.
Groeten,
Marc
Waarom sluit je het spoor links bovenaan met het nr. RS-B20 niet aan het spoor met dat voorsein, dan kan je van twee kanten het goederen emplacement in-uit rijden, Ton.
Groeten,
Marc
Met Vriendelijke Groeten,
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.