De Siemens Vectron is er in de volgende varianten
Bron: WikipediaVectron MS Meerspanningsloc (multicourant) met 6.400 kW vermogen en een maximumsnelheid van 160 of 200 km/h.
Vectron AC hoog vermogen Hoogvermogen wisselstroomloc met 6.400 kW vermogen en een maximumsnelheid van 160 of 200 km/h.
Vectron AC midden vermogen Middelvermogen wisselstroomloc met 5.600 kW vermogen en een maximumsnelheid van 160 km/h.
Vectron DC midden vermogen Gelijkstroomloc (= 3.000 V) met 5.200 kW vermogen en een maximumsnelheid van 160 of 200 km/h.
Vectron DE Dieselloc met een maximumsnelheid van 160 km/h. Deze variant is iets langer dan de elektrische exemplaren en heeft twee zijgangen in plaats van een middengang.
Op dit moment bekende nummering:
Br 191 ...
Br 192 ...
Br 193 ...
5 170 ... (Polen)
Bevestiging heb ik alleen tot nu toe dat BLS Cargo in Nederland ermee gaat rijden.

De Vectron in MS variant met DNA beschildering zoals deze in Nederland is gespot voor toelatingsritten (Bron: Siemens)

Hetzelfde model in N-spoor van Hobbytrain (helaas momenteel bijna overal uitverkocht) (Bron: Beneluxspoor.org, model en foto van Raymond Erdtsieck)