Bouwupdate:
Afgelopen zondag was weer een gezamenlijke bouwdag in Ermelo! En wat bleek?
Er was maar net genoeg ruimte voor de baan om binnen te staan! Wat een project is het toch ook?!
De belangrijkste taken dit weekend was het hoofdspoor 'rond leggen' op de 50cm zijde van de baan én de aanleg van het MCC traject.
Dat het sporenplan inmens en zeer boeiend is, wisten we al, maar nu ook het MCC gedeelte er ligt, bleek ook dat héél intens en groots van opzet! De eerste testen waren positief...
Voor Vera en mijzelf lag het zwaartepunt naast het aanleggen van de MCC routes op onze modules, ook op het afleggen van het sporenplan. We kwamen nog een aantal lengtes te kort, en deze zijn nu ook gelegd. Helaas bleken mijn 'voor het eerst aangelegde' moduleovergangen mislukt, dus dat moet over. Joost heeft geholpen met het maken van zeer strakke overgangen en nog wat tips gegeven, dus binnenkort rijden de treinen naadloos over!
Nou, genoeg getypt, foto's!!! De foto's van het weekend zelf, worden door een ander gepubliceerd in een verslag namens de gehele MC de Spoorstaaf, deze foto's gaan over mijn modules.
Groetjes,
Hoontje
Boven de kruiswissel is het nog ontbrekende spoor richting de tankplaat aangelegd. Daarmee zijn alle sporen, behalve die van de ringloods rond de draaischijf, gelegd en kunnen er weer draadjes getrokken worden...
Het sporenplan van mijn modules incl. MCC systeem...
De mislukte moduleovergangen...
De gelukte moduleovergangen...
De MCC route over het Werkstatt terrein is afgewerkt, de magneetband ligt bijna net zo hoog als de railsstaven, daar er veel spoorovergangen en straatspoor aanwezig zal zijn op het terrein.
Tunnel richting de keerlus van het MCC, door ruimte gebrek direct achter de tunnelingang, zal het MCC plan nog uitgebreid worden onder de module met een gebogen keerlus. Precieze uitvoering en uitleg volgen z.s.m...
MCC voorbereide servo. Het armpje is voorzien van dubbelzijdige foam-tape om een hoogteverschil te overwinnen voor de magneetband, zonder dat de houten onderbodem weggefreesd moest worden...
Bevestiging van de MCC servo onder de baan. Simpel en doeltreffend, 2 schroefjes in het hout onder een gat van 25mm doorsnede.
De-niet-meer-zo-dronken-Pool-van-Marelburg doet een eerste terreinproef welke redelijk succesvol is!!!
Het resultaat van een dag noeste arbeid! Vera is tevreden, ik ben tevreden, u ook?!
Groet,
Hoontje