remhuisjes

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
yrenbrack
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2013 17:26

remhuisjes

Bericht door yrenbrack »

ik vraag me af op welke wagon een trein van b.v. 10 wagons remhuisjes moet hebben.
ik heb overal op het internet gezocht maar kan geen antwoord vinden.


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2031
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: remhuisjes

Bericht door Bjor »

Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Tot 1925 reden - in Duitsland althans - de treinen met remmers op de wagons. Het aantal werd bepaald door lengte en gewicht van de trein. In ieder geval had de laatste wagon een (bemand) remmershuisje. Er reden dus ook wagons mee met remmershuisje, maar zonder remmer. Na 1925 werd de doorgaande luchtrem gebruikt en waren remmers eigenlijk overbodig. Soms reden er nog remmers mee in treinen met slecht remwerk. De remmershuisjes bleven tot ca 1960 op goederenwagons gehandhaafd, maar ze waren dan alleen bemand om een wagon op een rangeerheuvel af te remmen. Of een rangeerder zette een losse wagon met die rem vast op een opstelspoor. Of een wagon met een remmershuisje voor- of achterop loopt, is niet belangrijk.
Als je treinen in tijdperk III of later rijden, maakt het dus helemaal niks uit hoeveel wagons een remmershuisje hebben.


Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

Onderwerp starter
yrenbrack
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2013 17:26

Re: remhuisjes

Bericht door yrenbrack »

Bjor schreef:Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Tot 1925 reden - in Duitsland althans - de treinen met remmers op de wagons. Het aantal werd bepaald door lengte en gewicht van de trein. In ieder geval had de laatste wagon een (bemand) remmershuisje. Er reden dus ook wagons mee met remmershuisje, maar zonder remmer. Na 1925 werd de doorgaande luchtrem gebruikt en waren remmers eigenlijk overbodig. Soms reden er nog remmers mee in treinen met slecht remwerk. De remmershuisjes bleven tot ca 1960 op goederenwagons gehandhaafd, maar ze waren dan alleen bemand om een wagon op een rangeerheuvel af te remmen. Of een rangeerder zette een losse wagon met die rem vast op een opstelspoor. Of een wagon met een remmershuisje voor- of achterop loopt, is niet belangrijk.
Als je treinen in tijdperk III of later rijden, maakt het dus helemaal niks uit hoeveel wagons een remmershuisje hebben.


Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ben
dankje voor de uitleg.
ik rij trouwens NEM VI en werk samen met jamy aan het fictieve land jermenië (ik had jamy gisteren op het forum ontmoet) dus ik bedenk nu opeens dat ik dat dus zelf met overleg met jamy kan bepalen want de regels in jermenië zijn zelfbedacht door jamy en mij.



jermenië
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 aug 2013 14:36

Re: remhuisjes

Bericht door jermenië »

yrenbrack, ik denk dat het beter is om helemaal geen remhuisjes te hanteren.


nieuwsbalk jermenië
De Jermenische spoorwegen had een duitse stoptrein besteld maar op twitter staat dat er een voorlamp kapot is.
dit is het zoveelste conflict tussen de JS en TRIX dat de regering is ingegrepen en alle toekomstige bestellingen annuleerde

Onderwerp starter
yrenbrack
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2013 17:26

Re: remhuisjes

Bericht door yrenbrack »

@jamy
wat ik denk is gewoon op sommigen treinen een wagon met een remmershuisje te maken vanwege de veiligheid voor de bewoners van jermenië.


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: remhuisjes

Bericht door martinb »

In de echte wereld, in tijdperk VI waren alle remhuisjes al lang eraf gesloopt / verdwenen. Hoogstens nog wat museaal gedoe, maar in het echt was alles al weg. Wat je in je eigen wereld doet kan inderdaad afwijken, niemand houdt je tegen. :D


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

jermenië
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 aug 2013 14:36

Re: remhuisjes

Bericht door jermenië »

martinb schreef:In de echte wereld, in tijdperk VI waren alle remhuisjes al lang eraf gesloopt / verdwenen. Hoogstens nog wat museaal gedoe, maar in het echt was alles al weg. Wat je in je eigen wereld doet kan inderdaad afwijken, niemand houdt je tegen. :D
zo wil ik het horen!
ik heb trouwens met yrenbrack afgesproken via een p.b. dat er geen remhuisjes in jermenië komen.


nieuwsbalk jermenië
De Jermenische spoorwegen had een duitse stoptrein besteld maar op twitter staat dat er een voorlamp kapot is.
dit is het zoveelste conflict tussen de JS en TRIX dat de regering is ingegrepen en alle toekomstige bestellingen annuleerde
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: remhuisjes

Bericht door martinb »

Nou nou, korte beleidslijnen in jermenië! Kunnen ze in het echt in NL nog een voorbeeld aan nemen.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Onderwerp starter
yrenbrack
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2013 17:26

Re: remhuisjes

Bericht door yrenbrack »

martinb schreef:Nou nou, korte beleidslijnen in jermenië! Kunnen ze in het echt in NL nog een voorbeeld aan nemen.
wat bedoel je met korte beleidsleinen?



Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: remhuisjes

Bericht door Detlev »

Dat jullie snel overleggen en beslissingen nemen. In de Nederlandse politiek en het bedrijfsleven zou de beslissing om geen remmershuisjes te plaatsen ongeveer zeveneneenhalf jaar duren en drie kabinetten laten vallen.

:lol:


Gebruikersavatar

Traibergen
Berichten: 595
Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20

Re: remhuisjes

Bericht door Traibergen »

Detlev schreef:Dat jullie snel overleggen en beslissingen nemen. In de Nederlandse politiek en het bedrijfsleven zou de beslissing om geen remmershuisjes te plaatsen ongeveer zeveneneenhalf jaar duren en drie kabinetten laten vallen.

:lol:
lol


Plaats reactie