Ervaringen trek-duw treinen

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Remco
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 sep 2008 20:00
Locatie: Vledderveen (Gn)

Ervaringen trek-duw treinen

Bericht door Remco »

Hoi allemaal,

Ik ben een beetje aan het freubelen met Scarm om eens wat baanplannetjes te maken.
Mijn vraag is eigenlijk wat de ervaring is met langere geduwde treinen, zoals KATO TGV's (max 10-delig) enzo...
Als je zo'n lange trein laat pendelen, geeft dat dan problemen in bochten en bij wissels?

Ik heb van vroeger wel ervaring met korte duwtreintjes van max 4 bakken en dat gaf eigenlijk nooit echt problemen...

Groetjes,

Remco


Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1284
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: Ervaringen trek-duw treinen

Bericht door CC72000 »

Kato tgv maar ook eurostar rijden voor en achteruit even goed, echter alleen bij R1 bochten kun je problemen krijgen als de bakken net in elkaar ingrijpen.


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

Onderwerp starter
Remco
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 sep 2008 20:00
Locatie: Vledderveen (Gn)

Re: Ervaringen trek-duw treinen

Bericht door Remco »

Ik heb nergens R1, dus dat scheelt...

Ik heb de TGV Sud-Est, Eurostar en Thalys klaar staan :-)

En nog een ICE van Fleischmann...

Groetjes,

Remco


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2298
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Ervaringen trek-duw treinen

Bericht door martinb »

Ik rij primair trek duw en gaat prima.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Zolderspoor
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Ervaringen trek-duw treinen

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Remco.

Ik rij op R1 t/m 4 (Arnold-n) even makkelijk met getrokken als geduwde pendeltreinen. De kortste bestaat uit 2 rijtuigen, de langste is excl.loc 9-delig. Qua tractie maakt het helemaal niets uit, maar ik merk daarbij wel op dat het vrijwel alleen om rijtuigen van Fleischmann gaat. Mijn recordhouder is een 15-delige ICE van Minitrix met 2 motorwagens die alleen maar R1 en R2 tegen komt.
De bedrijfszekerheid, ook geduwd over gecompliceerde wisselstraten, staat buiten kijf.



Onderwerp starter
Remco
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 sep 2008 20:00
Locatie: Vledderveen (Gn)

Re: Ervaringen trek-duw treinen

Bericht door Remco »

Bedankt voor de antwoorden! Hoef ik voor de hogesnelheidsparadebaan dus niet persé een keerlus te gebruiken :-)


Plaats reactie