Hoi allemaal,
Ik ben een beetje aan het freubelen met Scarm om eens wat baanplannetjes te maken.
Mijn vraag is eigenlijk wat de ervaring is met langere geduwde treinen, zoals KATO TGV's (max 10-delig) enzo...
Als je zo'n lange trein laat pendelen, geeft dat dan problemen in bochten en bij wissels?
Ik heb van vroeger wel ervaring met korte duwtreintjes van max 4 bakken en dat gaf eigenlijk nooit echt problemen...
Groetjes,
Remco
Ervaringen trek-duw treinen
Re: Ervaringen trek-duw treinen
Kato tgv maar ook eurostar rijden voor en achteruit even goed, echter alleen bij R1 bochten kun je problemen krijgen als de bakken net in elkaar ingrijpen.
Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Re: Ervaringen trek-duw treinen
Ik heb nergens R1, dus dat scheelt...
Ik heb de TGV Sud-Est, Eurostar en Thalys klaar staan
En nog een ICE van Fleischmann...
Groetjes,
Remco
Ik heb de TGV Sud-Est, Eurostar en Thalys klaar staan
En nog een ICE van Fleischmann...
Groetjes,
Remco
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: Ervaringen trek-duw treinen
Hoi Remco.
Ik rij op R1 t/m 4 (Arnold-n) even makkelijk met getrokken als geduwde pendeltreinen. De kortste bestaat uit 2 rijtuigen, de langste is excl.loc 9-delig. Qua tractie maakt het helemaal niets uit, maar ik merk daarbij wel op dat het vrijwel alleen om rijtuigen van Fleischmann gaat. Mijn recordhouder is een 15-delige ICE van Minitrix met 2 motorwagens die alleen maar R1 en R2 tegen komt.
De bedrijfszekerheid, ook geduwd over gecompliceerde wisselstraten, staat buiten kijf.
Ik rij op R1 t/m 4 (Arnold-n) even makkelijk met getrokken als geduwde pendeltreinen. De kortste bestaat uit 2 rijtuigen, de langste is excl.loc 9-delig. Qua tractie maakt het helemaal niets uit, maar ik merk daarbij wel op dat het vrijwel alleen om rijtuigen van Fleischmann gaat. Mijn recordhouder is een 15-delige ICE van Minitrix met 2 motorwagens die alleen maar R1 en R2 tegen komt.
De bedrijfszekerheid, ook geduwd over gecompliceerde wisselstraten, staat buiten kijf.
Re: Ervaringen trek-duw treinen
Bedankt voor de antwoorden! Hoef ik voor de hogesnelheidsparadebaan dus niet persé een keerlus te gebruiken