Altwied im Westerwald
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Onderbouw segment 4
Inmiddels heb ik ook de onderbouw voor het spoor op segment 4 gemaakt. Dit is het laatste zichtbare segment. Ook hier heb ik multiplex gebruikt. Slechts 8 mm dik, want de volgende beschikbare maat was 12 mm en dat vond ik toch iets te veel. Het is in ieder geval behoorlijk stevig. De russische bouwmarkten hadden trouwens helemaal niet veel keus, dus zijn we naar een kleine houthandel buiten Moskou geweest, waar ik een plaat van 1.5 bij 1.5 m in twee stukken heb laten zagen. Ze vonden het wel jammer dat ik slechts 1 plaat nodig had, maar aan de andere kant was het wel heel interessant dat ik een buitenlander ben. Dat is - zeker buiten de stad - toch behoorlijk ongebruikelijk. In de binnenstad zijn er genoeg toeristen, maar daar buiten houdt het al snel op.
Sowieso heb ik die belangstelling al vaker meegemaakt. Een half jaar geleden was ik in een electronicazaak voor LED verlichting, soldeer en meer van dat soort zaken. Niemand die er engels spreekt, maar al het personeel was enthousiast om eens een buitenlander te helpen. Gelukkig had ik mijn vrouw meegenomen, zodat ik toch duidelijk kon maken wat ik zocht. Ik spreek wel een beetje russisch, maar met al die technische termen wordt het al snel te lastig.
Genoeg tekst, foto's zijn interessanter! Hieronder het eerste stuk multiplex:
SAM_6908s by Wim Hesselink, on Flickr
Dit stuk plaat sluit aan de linkerkant aan op segment 3 (waar ik de vorige keer gestopt was). Op dit deel van segment 4 komt het wissel waar de Laubachtalbahn aftakt van de Wiedtalbahn. Het spoor van de Laubachtalbahn zal naar de voorkant van de baan lopen en aan de rand eindigen. Dit is een uitbreidingsmogelijkheid, maar die ga ik voorlopig nog niet bouwen. Eerst de huidige 4 segmenten maar eens rijdend krijgen en voorzien van landschap.
Het doorgaande spoor (de Wiedtalbahn) gaat verder via segment 4 en steekt de Wied voor de 3e keer over:
SAM_6911s by Wim Hesselink, on Flickr
Ik heb nog een brug van Kibri liggen en die wil ik hier gebruiken. Ik moet hem nog wel wat aanpassen/verbeteren. Zoals te zien is, moet ik de pijlers nog ietsje hoger maken. Ik had hem al een keer een wash met donkere verf gegeven, maar dat is nog te vlekkerig. Ook moet de onderkant van de bogen nog van een steentjesmotief worden voorzien. Momenteel is dat gewoon glad plastic.
Voor het bepalen van de juiste plaats van de brug heb ik een stuk flexrail al enigzins in vorm gebogen en los op de plaat gelegd:
SAM_6916s by Wim Hesselink, on Flickr
Doordat de brug net iets breder is dan de dwarsliggers van Peco kan het spoor in een doorgaande (ruime) boog worden gelegd. Op de brug hoeft het dus niet recht te lopen en dat geeft een rustiger treinenloop. Ook kan ik de verkanting dan gewoon door laten lopen.
Toen ik uiteindelijk alles netjes had afgetekend, kon ook het plaatje multiplex beter op maat worden gezaagd:
SAM_6921s by Wim Hesselink, on Flickr
Het stuk spoor naar de brug loopt over een korte spoordijk en daar moet de onderplaat dus smal worden. Het spoor ligt hier hoger dan het land direct naast het riviertje. Ook heb ik het seinhuis al even bij de aftakking geplaatst, zodat ik een idee krijg van de afmetingen. Dit seinhuis is trouwens alleen in ruwbouw klaar. Het is een model van Vollmer dat ik in iets andere kleuren heb geschilderd.
Tenslotte heb ik het inrijsein van Altwied nog even naast het spoor gezet:
SAM_6925s by Wim Hesselink, on Flickr
Zoals is te zien, steekt de aandrijving nog te ver uit. Hiervoor moet ik nog een gat in de bodemplaat van de onderbouw boren. Uiteindelijk komt het sein net iets dichter bij de brug te staan. Ik heb de houten onderbouw daar iets breder gelaten zodat hier een sokkel voor het sein kan worden gemaakt.
Dat was het voorlopig weer. De volgende keer ga ik verder met kurk en de rails.
Groet, Wim
Inmiddels heb ik ook de onderbouw voor het spoor op segment 4 gemaakt. Dit is het laatste zichtbare segment. Ook hier heb ik multiplex gebruikt. Slechts 8 mm dik, want de volgende beschikbare maat was 12 mm en dat vond ik toch iets te veel. Het is in ieder geval behoorlijk stevig. De russische bouwmarkten hadden trouwens helemaal niet veel keus, dus zijn we naar een kleine houthandel buiten Moskou geweest, waar ik een plaat van 1.5 bij 1.5 m in twee stukken heb laten zagen. Ze vonden het wel jammer dat ik slechts 1 plaat nodig had, maar aan de andere kant was het wel heel interessant dat ik een buitenlander ben. Dat is - zeker buiten de stad - toch behoorlijk ongebruikelijk. In de binnenstad zijn er genoeg toeristen, maar daar buiten houdt het al snel op.
Sowieso heb ik die belangstelling al vaker meegemaakt. Een half jaar geleden was ik in een electronicazaak voor LED verlichting, soldeer en meer van dat soort zaken. Niemand die er engels spreekt, maar al het personeel was enthousiast om eens een buitenlander te helpen. Gelukkig had ik mijn vrouw meegenomen, zodat ik toch duidelijk kon maken wat ik zocht. Ik spreek wel een beetje russisch, maar met al die technische termen wordt het al snel te lastig.
Genoeg tekst, foto's zijn interessanter! Hieronder het eerste stuk multiplex:
SAM_6908s by Wim Hesselink, on Flickr
Dit stuk plaat sluit aan de linkerkant aan op segment 3 (waar ik de vorige keer gestopt was). Op dit deel van segment 4 komt het wissel waar de Laubachtalbahn aftakt van de Wiedtalbahn. Het spoor van de Laubachtalbahn zal naar de voorkant van de baan lopen en aan de rand eindigen. Dit is een uitbreidingsmogelijkheid, maar die ga ik voorlopig nog niet bouwen. Eerst de huidige 4 segmenten maar eens rijdend krijgen en voorzien van landschap.
Het doorgaande spoor (de Wiedtalbahn) gaat verder via segment 4 en steekt de Wied voor de 3e keer over:
SAM_6911s by Wim Hesselink, on Flickr
Ik heb nog een brug van Kibri liggen en die wil ik hier gebruiken. Ik moet hem nog wel wat aanpassen/verbeteren. Zoals te zien is, moet ik de pijlers nog ietsje hoger maken. Ik had hem al een keer een wash met donkere verf gegeven, maar dat is nog te vlekkerig. Ook moet de onderkant van de bogen nog van een steentjesmotief worden voorzien. Momenteel is dat gewoon glad plastic.
Voor het bepalen van de juiste plaats van de brug heb ik een stuk flexrail al enigzins in vorm gebogen en los op de plaat gelegd:
SAM_6916s by Wim Hesselink, on Flickr
Doordat de brug net iets breder is dan de dwarsliggers van Peco kan het spoor in een doorgaande (ruime) boog worden gelegd. Op de brug hoeft het dus niet recht te lopen en dat geeft een rustiger treinenloop. Ook kan ik de verkanting dan gewoon door laten lopen.
Toen ik uiteindelijk alles netjes had afgetekend, kon ook het plaatje multiplex beter op maat worden gezaagd:
SAM_6921s by Wim Hesselink, on Flickr
Het stuk spoor naar de brug loopt over een korte spoordijk en daar moet de onderplaat dus smal worden. Het spoor ligt hier hoger dan het land direct naast het riviertje. Ook heb ik het seinhuis al even bij de aftakking geplaatst, zodat ik een idee krijg van de afmetingen. Dit seinhuis is trouwens alleen in ruwbouw klaar. Het is een model van Vollmer dat ik in iets andere kleuren heb geschilderd.
Tenslotte heb ik het inrijsein van Altwied nog even naast het spoor gezet:
SAM_6925s by Wim Hesselink, on Flickr
Zoals is te zien, steekt de aandrijving nog te ver uit. Hiervoor moet ik nog een gat in de bodemplaat van de onderbouw boren. Uiteindelijk komt het sein net iets dichter bij de brug te staan. Ik heb de houten onderbouw daar iets breder gelaten zodat hier een sokkel voor het sein kan worden gemaakt.
Dat was het voorlopig weer. De volgende keer ga ik verder met kurk en de rails.
Groet, Wim
Laatst gewijzigd door Wim H op 05 nov 2017 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Flinke vorderingen Wim, ik ben jaloers.
Ga je dit sein gebruiken als inrijsein van Altwied? Of eentje met 2 seinarmen?
Ga je dit sein gebruiken als inrijsein van Altwied? Of eentje met 2 seinarmen?
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hoi Harry,
Ja, het viel mij ook mee dat ik nog zoveel heb kunnen doen. Ik hoorde van veel vrienden en collega' s (sommigen zijn zelf ook modelbouwers) dat je tijd voor je hobby toch wel flink minder wordt als je een kleine in huis hebt, maar tot nu toe valt het bij mij best mee. Ik lijk zelfs iets meer te doen! Maar goed, eerlijk gezegd kon ik ook niet veel langzamer.... De oorspronkelijke planning was om de boel met kerst rijdend te hebben. Kerst 2015 wel te verstaan....
Voor het inrijsein ga ik dit sein gebruiken, dus slechts 1 arm. De reden is dat er normaliter niet vanuit deze richting naar het kopspoortje in Altwied wordt gereden. Het sein hoeft dus alleen maar Hp0 en Hp1 te kunnen tonen, omdat er alleen via het doorgaande spoor wordt gereden.
Het kopspoortje wordt alleen aangedaan door de trein van de zijlijn. Die rijdt sowieso via een aftakkend wissel. Dat sein zal dus 2 gekoppelde armen krijgen.
Het enige nadeel is dat ik voorlopig de zijlijn nog niet aanleg en dus niet vanuit Neustadt (de rechter tunnel) naar het zijlijntje zou kunnen (mogen) rijden. Nou zal daar vast wel een uitzondering op zijn. Bv eerst stoppen voor een stop tonend sein en daarna met een schriftelijke toestemming naar het zijspoor. Maar dat moet ik nog eens uitzoeken.
Uiteraard kan ik ook een 2 armig sein met ongekoppelde armen neerzetten, maar ja, ik had dit sein lang geleden al gekocht...
Groet, Wim
Ja, het viel mij ook mee dat ik nog zoveel heb kunnen doen. Ik hoorde van veel vrienden en collega' s (sommigen zijn zelf ook modelbouwers) dat je tijd voor je hobby toch wel flink minder wordt als je een kleine in huis hebt, maar tot nu toe valt het bij mij best mee. Ik lijk zelfs iets meer te doen! Maar goed, eerlijk gezegd kon ik ook niet veel langzamer.... De oorspronkelijke planning was om de boel met kerst rijdend te hebben. Kerst 2015 wel te verstaan....
Voor het inrijsein ga ik dit sein gebruiken, dus slechts 1 arm. De reden is dat er normaliter niet vanuit deze richting naar het kopspoortje in Altwied wordt gereden. Het sein hoeft dus alleen maar Hp0 en Hp1 te kunnen tonen, omdat er alleen via het doorgaande spoor wordt gereden.
Het kopspoortje wordt alleen aangedaan door de trein van de zijlijn. Die rijdt sowieso via een aftakkend wissel. Dat sein zal dus 2 gekoppelde armen krijgen.
Het enige nadeel is dat ik voorlopig de zijlijn nog niet aanleg en dus niet vanuit Neustadt (de rechter tunnel) naar het zijlijntje zou kunnen (mogen) rijden. Nou zal daar vast wel een uitzondering op zijn. Bv eerst stoppen voor een stop tonend sein en daarna met een schriftelijke toestemming naar het zijspoor. Maar dat moet ik nog eens uitzoeken.
Uiteraard kan ik ook een 2 armig sein met ongekoppelde armen neerzetten, maar ja, ik had dit sein lang geleden al gekocht...
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Hoi Wim,
Ach, Liza is nog te jong om haar papa te vragen om de trein rondjes te laten rijden. Mijn kinderen waren nogal eens teleurgesteld omdat de trein alleen maar heen en weer kon. En regelmatig een duwtje moest hebben.
Ik sanp je punt m.b.t. het inrijsein. Van Altenkirchen naar Neuwied over doorgaand spoor. Maar er zit toch juist een aftakkend wissel in dat spoor? Maar dat is geen probleem als alle treinen stoppen in Altwied. En anders gewoon een snelheidsbord plaatsen
En ja, het is natuurlijk roeien met de riemen die we hebben
Het 4e segment ziet er in ieder geval zeer veelbelovend uit, ook die flauwe boog in het spoor over de brug is erg mooi.
Ach, Liza is nog te jong om haar papa te vragen om de trein rondjes te laten rijden. Mijn kinderen waren nogal eens teleurgesteld omdat de trein alleen maar heen en weer kon. En regelmatig een duwtje moest hebben.
Ik sanp je punt m.b.t. het inrijsein. Van Altenkirchen naar Neuwied over doorgaand spoor. Maar er zit toch juist een aftakkend wissel in dat spoor? Maar dat is geen probleem als alle treinen stoppen in Altwied. En anders gewoon een snelheidsbord plaatsen
En ja, het is natuurlijk roeien met de riemen die we hebben
Het 4e segment ziet er in ieder geval zeer veelbelovend uit, ook die flauwe boog in het spoor over de brug is erg mooi.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Sssstttt!! Niet te hard doorvertellen!traiNiac schreef:... Maar er zit toch juist een aftakkend wissel in dat spoor? ....
Je hebt volledig gelijk! Eigenlijk had dit een rechts wissel moeten zijn, zodat er via het doorgaande spoor over een recht wissel wordt gereden. Maar omdat het doorgaande spoor in een boog naar links ligt, kwam dat niet goed uit. De straal van een links wissel (large radius) kwam netjes overeen met de straal van het doorgaande spoor. Dus heb ik maar gesmokkeld.... Omdat je normaal van opzij tegen dit wissel aankijkt, valt dat toch niet op (het spoor ligt op 150 cm boven de vloer). Ik heb nog zitten denken aan een meegebogen wissel, maar dat vond ik er ook niet goed uitzien. Het wissel nog verder naar rechts verplaatsen zou kunnen maar dan komt het op de brug te liggen en dat wilde ik ook niet. Dus uiteindelijk heb ik maar besloten om een aftakkend wissel in mijn doorgaande spoor te leggen... Ik zou inderdaad nog een bordje kunnen plaatsen om plaatselijk de snelheid naar beneden te brengen.
Als ik nu alles vanaf nul zou plannen, zou ik het zeker anders doen, maar ja, ik was een paar jaar geleden in Nederland al begonnen met bouwen. Destijds zat het kopspoortje nog niet in het plan en was er op de plaats van het wissel alleen een stuk gebogen spoor.
De nieuwe planning is om de baan rijvaardig te hebben als Liza oud genoeg is om te kunnen praten. Dat moet me dus nét lukken!traiNiac schreef:.. Liza is nog te jong om haar papa te vragen om de trein rondjes te laten rijden....
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 08 apr 2016 12:37
- Locatie: Rotterdam
Re: Altwied im Westerwald
Hoi Wim,
Goed bezig daar! Het ziet er allemaal netjes strak gebouwd en goed doordacht uit. Fijn tijdperk ook! Nou ja, dat inrijsein, da's minder goed doordacht Inderdaad, de snelheid waarmee binnen mag worden gereden omlaag brengen (naar 30 km p/u of zo) met bordjes (Lf 4 en Lf 5) (zie http://www.stellwerke.de/signal/deutsch/lf.html) zou een en ander nog kunnen rechtbreien.
Ga zo door zou ik zeggen!!
Groet,
Vincent
Goed bezig daar! Het ziet er allemaal netjes strak gebouwd en goed doordacht uit. Fijn tijdperk ook! Nou ja, dat inrijsein, da's minder goed doordacht Inderdaad, de snelheid waarmee binnen mag worden gereden omlaag brengen (naar 30 km p/u of zo) met bordjes (Lf 4 en Lf 5) (zie http://www.stellwerke.de/signal/deutsch/lf.html) zou een en ander nog kunnen rechtbreien.
Ga zo door zou ik zeggen!!
Groet,
Vincent
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Dank je Vincent! Ik ben echter nog lang niet zo goed bezig als jij. Jouw baan ziet er toch wel heel erg goed uit!
Wat betreft het sein: ach, als het inrijwissel gewoon een rechts wissel was geweest, zou het Hp1 tonende sein prima kloppen. En logischerwijs zou er in werkelijkheid geen aftakkend wissel in het hoofdspoor liggen. Maar ja, dit is model en ik heb nu eenmaal niet meer ruimte. Ik knijp een oogje dicht en doe gewoon net alsof ik er een rechts wissel heb geplaatst
Ik zou natuurlijk ook met borden een permanente snelheidsbeperking kunnen aangeven, maar ik denk dat ik het gewoon laat zoals het is.
Groetjes, Wim
Wat betreft het sein: ach, als het inrijwissel gewoon een rechts wissel was geweest, zou het Hp1 tonende sein prima kloppen. En logischerwijs zou er in werkelijkheid geen aftakkend wissel in het hoofdspoor liggen. Maar ja, dit is model en ik heb nu eenmaal niet meer ruimte. Ik knijp een oogje dicht en doe gewoon net alsof ik er een rechts wissel heb geplaatst
Ik zou natuurlijk ook met borden een permanente snelheidsbeperking kunnen aangeven, maar ik denk dat ik het gewoon laat zoals het is.
Groetjes, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Wordt steeds mooier Wim.
Zelf zie ik het water al onder de brug doorstromen .
gr. Ron.
Zelf zie ik het water al onder de brug doorstromen .
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Dank heren! De brug is uiteraard nog lang niet af. En de omgeving ook niet, maar ik krijg wel erg veel zin om alles te gaan aankleden! Ik ga zometeen nog maar even wat kurk plakken. Hopelijk komend weekend het spoor leggen
Groet, Wim
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Wim,
Het is rustig in Moskou maar toch gefeliciteerd met je 42e verjaardag.
Het is rustig in Moskou maar toch gefeliciteerd met je 42e verjaardag.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hallo Ben,
Dankje! Er is de afgelopen maand inderdaad weinig gebeurd aan de baan. Ik was druk met enkele zakenreizen en de tijd dat ik thuis was, heb ik toch met name aan de 2 dames besteed. Hopelijk kan ik komende week weer iets aan Altwied doen.
Groeten uit een inmiddels warm Moskou (afgelopen dagen 23-25°C!),
Wim
Dankje! Er is de afgelopen maand inderdaad weinig gebeurd aan de baan. Ik was druk met enkele zakenreizen en de tijd dat ik thuis was, heb ik toch met name aan de 2 dames besteed. Hopelijk kan ik komende week weer iets aan Altwied doen.
Groeten uit een inmiddels warm Moskou (afgelopen dagen 23-25°C!),
Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Dat is een stuk warmer dan hier, die temperatuur haal je alleen binnen met de kachel op 10.
Hier is het ongeveer 12 graden.
Hier is het ongeveer 12 graden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Vandaag was het weer "enigzins" omgeslagen: we hadden sneeuw! Jawel, u leest het goed...
Omdat het dus geen weer was om met de kleine in het park te gaan wandelen, heb ik zowaar nog wat aan modelbouw gedaan. Een paar stukken rails op maat gezaagd en een wissel geprepareerd (extra scheidingen en aansluitdraden). Helaas geen foto's. Misschien dat ik die morgen nog maak.
Groeten uit een winters Moskou...
Wim
Omdat het dus geen weer was om met de kleine in het park te gaan wandelen, heb ik zowaar nog wat aan modelbouw gedaan. Een paar stukken rails op maat gezaagd en een wissel geprepareerd (extra scheidingen en aansluitdraden). Helaas geen foto's. Misschien dat ik die morgen nog maak.
Groeten uit een winters Moskou...
Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Zooo!!! Even 2 maanden stof wegblazen! De afgelopen tijd was het erg druk met werk (zakenreizen) en prive (vakantie, tuin, en die kleine meid houdt je ook wel bezig... ). We zijn nu net terug in Moskou na 3 weken in Nederland te zijn geweest. Ik had zo nu en dan nog wel tijd om op het forum te kijken, maar van bouwen is weinig gekomen. Van berichten posten al helemaal niet.
Helaas zie ik dat ik ook niet aan de foto-emmer perikelen ben ontkomen. Vorige week leek het erop dat ik de dans nog was ontsprongen, maar inmiddels hebben ze ook mijn account onder handen gehad... Helaas, maar ja, het was gratis he? Ik zal eens kijken waar ik de fotos het beste kan plaatsen. Ik zag hier al een draadje met suggesties.
Anyway, ik ben van plan om al mijn fotos uit dit draadje weer zichtbaar te maken, maar dat kan wel even duren natuurlijk.
Wat bouwvoortgang betreft: ik heb nog wat rails gelegd zodat het zichtbare deel met het schaduwstation is verbonden. Dat is het dan weer. Alle electra in het zichtbare deel moet nog. De komende maand heb ik geen zakenreizen of vakanties gepland, dus wie weet kan ik wat tijd vinden om te modelbouwen. Ik wil nu eindelijk eens wat scenery dingetjes gaan doen. Her en der liggen nog half afgebouwde huizen en ook wil ik eens beginnen met de ruwbouw van het landschap (piepshuim enzo). En verder is er nog genoeg te doen aan afwerking van de voorzijde, verlichting boven de baan, weatheren van treinen... Genoeg voor de komende zomer dus!
Groet, Wim
Helaas zie ik dat ik ook niet aan de foto-emmer perikelen ben ontkomen. Vorige week leek het erop dat ik de dans nog was ontsprongen, maar inmiddels hebben ze ook mijn account onder handen gehad... Helaas, maar ja, het was gratis he? Ik zal eens kijken waar ik de fotos het beste kan plaatsen. Ik zag hier al een draadje met suggesties.
Anyway, ik ben van plan om al mijn fotos uit dit draadje weer zichtbaar te maken, maar dat kan wel even duren natuurlijk.
Wat bouwvoortgang betreft: ik heb nog wat rails gelegd zodat het zichtbare deel met het schaduwstation is verbonden. Dat is het dan weer. Alle electra in het zichtbare deel moet nog. De komende maand heb ik geen zakenreizen of vakanties gepland, dus wie weet kan ik wat tijd vinden om te modelbouwen. Ik wil nu eindelijk eens wat scenery dingetjes gaan doen. Her en der liggen nog half afgebouwde huizen en ook wil ik eens beginnen met de ruwbouw van het landschap (piepshuim enzo). En verder is er nog genoeg te doen aan afwerking van de voorzijde, verlichting boven de baan, weatheren van treinen... Genoeg voor de komende zomer dus!
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
We wachten vol ongeduld af
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Ik ook Harry
In de tussentijd even testen met foto's hier op de site plaatsen: Dit treintje kreeg ik als cadeautje van mijn vrouw
Binnenkort weer fotos van Altwied.
Groet, Wim
In de tussentijd even testen met foto's hier op de site plaatsen: Dit treintje kreeg ik als cadeautje van mijn vrouw
Binnenkort weer fotos van Altwied.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Goedenavond allemaal,
Vandaag een testje met Flickr:
SAM_7012s by Wim Hesselink, on Flickr
Het lijkt te lukken. Ook dit is gratis (zo lang als het duurt), maar in ieder geval jaag ik Hans niet op extra kosten.
Zoals in de foto is te zien, is het hoofdspoor vastgelegd. Het zijlijntje is (bijna) op maat gezaagd. Alleen het uitstekende stukje nog afzagen en dan vastlijmen.
Groet, Wim
Vandaag een testje met Flickr:
SAM_7012s by Wim Hesselink, on Flickr
Het lijkt te lukken. Ook dit is gratis (zo lang als het duurt), maar in ieder geval jaag ik Hans niet op extra kosten.
Zoals in de foto is te zien, is het hoofdspoor vastgelegd. Het zijlijntje is (bijna) op maat gezaagd. Alleen het uitstekende stukje nog afzagen en dan vastlijmen.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Hi Wim,
Jij gaat ook dapper door
Ik blijf het volgen en ben benieuwd naar het eind resultaat. (ik wil je niet opjagen hoor)
Groet, Erwin.
Jij gaat ook dapper door
Ik blijf het volgen en ben benieuwd naar het eind resultaat. (ik wil je niet opjagen hoor)
Groet, Erwin.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hoi Erwin,
Langzaam maar zeker... Met de nadruk op langzaam....
Groet, Wim
Langzaam maar zeker... Met de nadruk op langzaam....
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Zoals ik in mijn vorige draadje al schreef: het gaat langzaam hier met de bouw van Altwied... Heel langzaam.
Afgelopen maanden heb ik wel iets gedaan maar niet echt veel. Te veel andere dingen aan mijn hoofd (werk, gezin, enz). Al het zichtbare spoor is nu gelegd, maar moet electrisch nog worden aangesloten. En laat ik daar nu een hekel aan hebben... Ik zal het binnenkort toch moeten doen, want anders rijdt er geen trein.
Misschien dat ik morgen nog een paar fotos plaats van de huidige stand van zaken.
Wel heb ik de laatste tijd wat foto's verplaatst van Photobucket naar Flickr. Een deel van de berichten is dus weer van zichtbare foto's voorzien. Ik ben met het oudste bericht begonnen. Op zich wel leuk om na te lezen wat ik de afgelopen 2 jaar heb gedaan en hoe onrealistisch mijn oorspronkelijke planning was...
Groet, Wim
Afgelopen maanden heb ik wel iets gedaan maar niet echt veel. Te veel andere dingen aan mijn hoofd (werk, gezin, enz). Al het zichtbare spoor is nu gelegd, maar moet electrisch nog worden aangesloten. En laat ik daar nu een hekel aan hebben... Ik zal het binnenkort toch moeten doen, want anders rijdt er geen trein.
Misschien dat ik morgen nog een paar fotos plaats van de huidige stand van zaken.
Wel heb ik de laatste tijd wat foto's verplaatst van Photobucket naar Flickr. Een deel van de berichten is dus weer van zichtbare foto's voorzien. Ik ben met het oudste bericht begonnen. Op zich wel leuk om na te lezen wat ik de afgelopen 2 jaar heb gedaan en hoe onrealistisch mijn oorspronkelijke planning was...
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Hallo allemaal,
Inmiddels heb ik alle foto's in dit draadje van Photobucket naar Flickr verplaatst en zijn ze dus weer zichtbaar. Nou kost dat best veel tijd,
maar niet zo veel dat het een excuus is om niets aan de baan te doen. Ik vond tijdens het updaten de volgende uitspraak van mezelf:
Echter, iets minder trots ben ik op mezelf; de baan is nog steeds niet rijvaardig... Sinds mijn vorige bericht van bijna een maand geleden is er niets meer gebeurd... De opklapbare 180 graden keerlus aan de linkerzijde moet nog steeds worden gebouwd (al weet ik inmiddels wel hoe ik dat ga aanpakken) en ik moet nog erg veel electra aansluiten...
Het streven is nu om het voor de kerst (van dit jaar!) toch rond te hebben. Twee weken geleden was ik weer in Nederland en daar lag een mooie BR82 op me te wachten. Die moet natuurlijk toch flink worden getest! Deze week en komend weekend toch maar eens flink aan de slag!
Groet, Wim
Inmiddels heb ik alle foto's in dit draadje van Photobucket naar Flickr verplaatst en zijn ze dus weer zichtbaar. Nou kost dat best veel tijd,
maar niet zo veel dat het een excuus is om niets aan de baan te doen. Ik vond tijdens het updaten de volgende uitspraak van mezelf:
Tsja, sinds 2 weken kan Liza 'mama' en 'papa' zeggen.... Dat is op zich heel bijzonder en ik ben dan ook een trotse papaWim H schreef:De nieuwe planning is om de baan rijvaardig te hebben als Liza oud genoeg is om te kunnen praten. Dat moet me dus nét lukken!
Echter, iets minder trots ben ik op mezelf; de baan is nog steeds niet rijvaardig... Sinds mijn vorige bericht van bijna een maand geleden is er niets meer gebeurd... De opklapbare 180 graden keerlus aan de linkerzijde moet nog steeds worden gebouwd (al weet ik inmiddels wel hoe ik dat ga aanpakken) en ik moet nog erg veel electra aansluiten...
Het streven is nu om het voor de kerst (van dit jaar!) toch rond te hebben. Twee weken geleden was ik weer in Nederland en daar lag een mooie BR82 op me te wachten. Die moet natuurlijk toch flink worden getest! Deze week en komend weekend toch maar eens flink aan de slag!
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
-
Onderwerp starter - Berichten: 1162
- Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
- Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)
Re: Altwied im Westerwald
Welk gevoel? Hopeloos onrealistische planningen of brabbelende dochtertjes?
Wim
Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Altwied im Westerwald
Beide waarschijnlijk.
mvg. Freddy
mvg. Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2