Zeker! Maar ik zat gisteravond zo lekker op de bank tv te kijken dat ik geen baanplan heb aangepast.
Ik wilde het vanavond doen, maar helaas is mijn pc gecrashed. Aangezien ik alleen een demoversie van Wintrack heb, kan ik de baanplannen niet opslaan. Normaal laat ik mijn pc dan gewoon een paar dagen aan staan, zodat ik het ontwerp niet steeds opnieuw hoef te tekenen. Helaas ben ik het na de crash wel kwijt...
Vanavond ga ik het niet opnieuw tekenen, maar ik kan wel even algemeen reageren:
- schaduwstation kan eenvoudig worden toegevoegd. Ik zou proberen ongeveer 20 cm onder het zichtbare station, en dan de sporenbundel aan de voorzijde van de baan voor betere toegankelijkheid. 4 of 5 opstelsporen lijken me genoeg.
- Een extra paradespoor aan de voorzijde kan wel (station moet dan iets naar het noorden worden verschoven om ruimte te maken), maar dan wordt het allemaal wel erg druk met spoor. Je houdt dan weinig ruimte voor scenery rondom je station. Persoonlijk zou ik geen 2e paradespoor nemen.
- Met het goederenstation bedoel je de aansluiting bij de steengroeve neem ik aan? Die kan er zeker nog wel bij. Ik had hem nog niet toegevoegd omdat dat slechts een detail is. Eerst moeten de hoofdlijnen kloppen, dus de ligging van het station, hellingen, enz. Het laadspoortje is altijd nog wel ergens in te passen. Ik zou trouwens geen uitgebreidde wisselverbinding nemen zoals Marklin dat deed (met engels wissel om naar beide sporen te rijden). Gewoon een enkel wissel is voldoende. Een rangeerlokje kan de aansluiting vanuit het station bedienen en wagens brengen en ophalen.
Het ontwerp van het doorgangsstation is trouwens ook niet definitief. Ik had even snel iets geschetst om een indruk te krijgen van het oppervlak, puur om te zien wat er wel en niet past. Alle details kunnen later worden ingevuld.
Groet, Wim