enderscw schreef: ↑12 apr 2020 13:32
Jouw baan jouw regels Chris, al zet je er een stomer voor.
Maar ziet er gaaf uit hoor.
Ik gebruik ook nog Duitse seinen omdat koploper geen Oostenrijks seinbeeld kent, nu met iTrain kunnen we is gaan kijken of we dat kunnen aanpassen.
Ik begreep dat mafen ze ging produceren.
Ik denk dat ze op iedere ÖBB baan in Oostenrijk staan.
Het enigste waar je echt voorzichtig mee moet zijn is het hek bovenaan de mast.
Dit is zo iel en fijn gemaakt,dus eigenlijk heel goed gedetailleerd.
Welke wagens er het verleden ook wel moeilijk liepen en ontspoorden waren de MU staalwagens.
Dus hup het spoor op en karren.
Met een tandem Werbe-Tauri 1216 er voor is het meteen een reële weergave van de normale dienstregeling.
Nu de onderbouw met de nieuwe bochten goed lopen,is het zaak om de bovenbouw weer op zijn plaats te krigen.
Ik heb hem alweer voorzichtig op zijn plaats gelegd en ik ben nu aan het kijken wat de mooiste en beste plaats is.
Wat een bekende aanblik. Een typisch Paas thuisblijf uitzicht. Ondanks dat mijn baantje vele malen kleiner is, is het nu net zo'n wirwar van houten latjes spoor en kurk... Compleet met de elektrische schroevendraaier.
Ik denk dat dit typische Paas aanblik voor veel banen geldt hier op het forum.
Natuurlijk kan ik alleen de mooie plaatjes plaatsen maar dat vind ik geen rieele afspiegelng van de werkelijkheid en het bouwproces.
Hm ja ik merk dat ik meer geneigd ben pas een foto te maken/plaatsen als het er weer een beetje netje uitziet...
Misschien toch een idee om af en toe de troep ook eens op de foto te zetten...
De werkzaamheden aan de bovenbouw gaan door en ik heb hem bijna op de juiste plaats liggen.
Dan is het een kwestie van op hoogte brengen en ondersteunen.
Tussen de bedrijven door wordt er ook nog steeds getest en vertrekt met enkele ogenblikken de Wagner/Verdi 1216.
OBBinN schreef: ↑17 apr 2020 18:50
Die meneer Chris heeft treinen zeg hee..
Maar ik denk ook dat meneer Chris al wat langer aan het sparen is dan jij, dus hij heeft een voorsprongetje.
Ik gok dat jij/wij ook en aardige verzameling (hopelijk) hebben als we 10/15 jaar verder zijn.
Maar dat maakt de verzameling er zeker niet minder indrukwekkend om.
Het is precies het zelfde wat ik vanmiddag dacht.
Ik denk dat ik ook niet mag klagen, al loop ik wel ruim 'achter'.. haha ik heb nu 39 eenheden met motor, maar nog niet alles digitaal. Chris red dat enkel met zn Taurus familie al haha
Over die 10/15 jaar hoop ik ook een behoorlijk stuk verder te zijn met de baan en niet het huis vol met vitrines met treinen en geen/weinig baan..
Het is inderdaad geen wedstrijd en af en toe denk ik wel eens dat ik veel teveel materieel heb.
Er zijn wel banen en projecten waar less more is.
Ik heb een aantal jaren geleden getwijfeld om al mijn modern materieel de deur uit te doen.
En dan een baan te maken met de oude Sud Strecke van Mallnitz naar Kaponig enkelbaans en dan een paar 1020,1043 en 1044's.
Het is absoluut een van de meest prachtige oude gedeeltes van de Tauernbahn met vele viaducten en steunmuren.
Er zijn vele banen met een prachtig motief en uitvoering van de baan met een paar mooie loks en misschien hebben die wel veel meer plezier met hun baan dan ik.
Natuurlijk kunnen en willen ook niet in een ieders budget kijken en daar een oordeel over vellen.
Het mooiste is om een ieder in zijn waarde te laten op dit forum en te laten genieten van zijn of haar baan.
Volgens mij is dit een forum voor een ieder al heb ik daar af en toe mijn twijfels over.
Vanavond ben ik weer verder gegaan met de bouw van de baan.
Nu de bochten in het vernieuwde gedeelte goed lopen zijn nu twee bochten aan deze zijde aan de beurt.
Als dit gereed is ben ik aan deze zijde van de baan bijna gereed.
Dus heb ik de baan iets verlengt/uigebreidt om de loop van de bochten hier een stuk soepeler te maken.
Het is inderdaad geen wedstrijd en af en toe denk ik wel eens dat ik veel teveel materieel heb.
Er zijn wel banen en projecten waar less more is.
Ik heb een aantal jaren geleden getwijfeld om al mijn modern materieel de deur uit te doen.
En dan een baan te maken met de oude Sud Strecke van Mallnitz naar Kaponig enkelbaans en dan een paar 1020,1043 en 1044's.
Het is absoluut een van de meest prachtige oude gedeeltes van de Tauernbahn met vele viaducten en steunmuren.
Er zijn vele banen met een prachtig motief en uitvoering van de baan met een paar mooie loks en misschien hebben die wel veel meer plezier met hun baan dan ik.
Natuurlijk kunnen en willen ook niet in een ieders budget kijken en daar een oordeel over vellen.
Het mooiste is om een ieder in zijn waarde te laten op dit forum en te laten genieten van zijn of haar baan.
Volgens mij is dit een forum voor een ieder al heb ik daar af en toe mijn twijfels over.
Alles wat bovenbouw is rieel nagebouwd vanuit de echte situatie.
Natuurlijk is er her een der concessies gedaan aan de grote/lengte.
Dus een baanplan is er niet.
Verder ben ik ook nog aan het testen geweest met een forse sleep drie assers met een tandem Taurussen.