Albert stelt zich voor

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
AAHendriks
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:41

Albert stelt zich voor

Bericht door AAHendriks »

Cho San mensen.

Ik kwam er net achter dat ik mij zelf nog niet heb voorgesteld. Dus bij deze... mijn naam is Albert. Ik heb vroeger een klein minitrix baantje gehad toen ik nog 14 jaar oud was, maar vanwege school en dergelijke had ik er geen tijd meer voor en heb ik alles verkocht.

Sinds 2 maanden is de virus weer helemaal terug en ik heb eerst lekker rustig rond gekeken op internet wat er allemaal is voor de N spoor. Er is genoeg te krijgen en je hebt veel mogelijkheden om een baan digitaal te maken.

Helaas zit ik beetje in een lastige positie om aan materiaal te komen en ik heb eigenlijk geen ruimte voor een fixed baan. Ik woon namelijk in Hong Kong en de huizen hier zijn nou niet echt bepaald groot. Er zitten hier wel 1-2 trein zaakjes, maar behoorlijk duur. Maar goed, voor alles is wel een oplossing te vinden.

Ik zal binnenkort een draadje openen voor mijn baantje zodat jullie kunnen mee brainstormen. :mrgreen:

Mvg,

Albert.


Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1405
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Albert stelt zich voor

Bericht door richard7877 »

hallo albert

welkom op dit forum!!

groeten richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4426
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Albert stelt zich voor

Bericht door Jos »

Welkom op het forum Albert, leuk dat er weer een windstreek is vertegenwoordigd.

Groetjes,
Jos



gerben1952
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:20
Locatie: Bedum

Re: Albert stelt zich voor

Bericht door gerben1952 »

Hallo Albert,

Weer een treintjes gek erbij, welkom, en afstanden zijn er niet zo blijkt.
Ik ben bezig met het opbouwen van een combibaan, HO en N.
HO op de plaat en N spoor op een wat hoger niveau.
Ik hoop binnenkort war foto's op deze site te zetten.

Gerben 1952 uit Bedum Groningen



Onderwerp starter
AAHendriks
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:41

Re: Albert stelt zich voor

Bericht door AAHendriks »

Dank u alleen voor de vriendelijke ontvangst.

@Gerben: Dat klinkt apart, maar ik ben wel erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Succes ermee.

Mvg,

Albert.


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4543
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Albert stelt zich voor

Bericht door spoor65 »

Albert,

Welkom natuurlijk ook namens mij.

Hongkong is dan misschien wel wat verder weg dan de meeste andere gebruikers hier, maar toch, als je goed leest zul je zien dat ook velen van ons hun materiaal niet alleen in de winkel om de hoek kopen.

Internet geeft vele mogelijkheden, en de meeste verkopers zullen geen probleem hebben met het versturen van pakketjes naar andere landen.
Al zullen de verzendkosten dan wel wat hoger liggen natuurlijk.

2e optie is natuurlijk, om elk jaar jouw vakantie door te brengen in Nederland en dar hier gelijk jouw modelspoorbudget ff opmaken.

Succes met de baanplannen en hopelijk zien we er eens foto`s van.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
AAHendriks
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:41

Re: Albert stelt zich voor

Bericht door AAHendriks »

Dank je Freddy.

Internet is inderdaad een goeie medium om dingen te kopen, ik heb al wat trein spulletjes gekocht via Ebay en naar mijn ouders later opsturen. Dit is 1 van de mogelijkheden die ik heb.

Ik kom net terug uit Nederland en heb dus de spullen die ik via ebay heb gewonnen mee genomen.

Waarschijnlijk zal ik modules gaan bouwen die ik gemakelijk kan opbergen vanwege de ruimte die ik hier dus niet heb. Dit wordt een leuke uitdaging. Een baan plan komt hopelijk snel. Het is niet gemakelijk.

Mvg,

Albert


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4543
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Albert stelt zich voor

Bericht door spoor65 »

Albert,

Ja modules is dan misschien idd het gemakkelijkste, al moet je die natuurlijk ook ergens opruimen.

Zelf heb ik jaren geleden, (ergens eind jaren 80, toen ik ook nog klein woonde in een flatje)
een opklapbare constructie gemaakt. ik ben toen eenvoudig uit gegaan van een beetje redelijke werkhoogte, en van de hoogte van de kamer.

kamer was d8 ik 2.6m hoog
en hier een werkhoogte neergeklapt aan van z'n 70 cm, het geheel was toen dacht ik zo rond de meter breed, waardoor ik een werkbaar oppervlak kreeg van 1m x 1.90m de hoogte van jouw baan, ja dat ligt dan natuurlijk aan hoever je het geheel van de muur af laat bij het schanierend deel.

Dit soort oplossingen heb ik meer gezien, oa van iemand die zo een gehele baan zo over zijn bed neer klapte.

een andere oplossing bv is een beetje behoorlijke linnenkast, deze zijn meestal al z'n 50 to 60 cm diep.
Maak in deze kast nu eens geen legplanken en hangroeders, maar monteer hier een draaibaar frame in.
Als je het een beetje handig doet draaid het onderste deel de kast in, gebruik makend van de diepte, en de rest naar buiten.

kun je toch weer een aardige baan maken.

Nog een ideetje voor als je toch een module baan wilt maken, neem een ladenkast met behoorlijke hoge laden, ipv de laden nu hier in te maken, maak je jouw modules dusdanig dat je ze hier als laden in weg kunt bergen.
de frontjes van de laden kunnen mooi als achtergrond van jouw modules functioneren, terwijl je opgeruimd dan tegen een net kastje aankijkt en hooguit nog 1 of 2 modules elders moet opbergen als de eind modules met keerlussen voor het kastje te breed zijn.

kortom, met een beetje bekijken wat je aan ruimte hebt, en niet alleen dus om een baan te bouwen, maar ook om ergens een extra kast te plaatsen kun je veelal meer kwijt dan je in eerste instantie denkt.

modules bouwen is natuurlijk leuk, maar moeten ook ergens opgeborgen worden.
Maar 1 ding is zeker, ruimte is er altijd wel ergens te vinden. al moet je de baan aan het plafond hangen. ;)

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
AAHendriks
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:41

Re: Albert stelt zich voor

Bericht door AAHendriks »

Hoi Freddy,

Hartelijk bedankt voor het meedenken, waardeer ik enorm.

Het is inderdaad de vraag hoe je de modules gaat opbergen. Daar ben ik dus nu ook mee bezig. Er zitten een paar goeie tips van je en die ga ik dan ook even bekijken of ik dat hier kan gebruiken.

Mvg,

Albert


Plaats reactie