Tijdje geleden hadden de burgemeester van Echthoven en ik het over de samenstelling van de Hotelplan Express rond 1980. Het ontbrak hem nog aan een bruin-beige buffetrijtuig, de echte krokettenkar. Die wilde ik wel voor hem bouwen, hij had nog ICR-BKD rijtuig in IC-Plus uitvoering over. Ik zocht op dat moment nog naar zo'n rijtuig in geel-blauw, maar met dat IC- Plus rijtuig zou ik al geholpen zijn, want die kan ik in geel-blauw overspuiten en dan hebben ook mijn Preisers koffie. Inmiddels ben ik voorzien, maar het overspuiten gaat toch gewoon plaatsvinden, want geel-blauwe BKD's kun je niet genoeg hebben.
Hier het grote voorbeeld van de krokettenkar.
Ik laat jullie meekijken tijdens de verbouw van een Roco Bm naar een krokettenkar. En passant neem ik ook nog een geel-blauw restauratierijtuig mee uit dezelfde generatie, dan heb ik ook die gebouwd en heb ik alle drie varianten een keer gehad in N.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/g2BxMtHr/CIMG8299.jpg)
Boven het geel-blauwe buffetrijtuig, dan de blauw-beige donor voor de krokettenkar van Raymond, daaronder de donor voor het restauratierijtuig en tot slot het ICR-BKD rijtuig in IC-Plus uitvoering.