Hier komt in de nieuwe release een verandering inPeter schreef:Oké, duidelijke info, bedankt!Michiel schreef:Peter,
in theorie is dat helemaal juist, maar in praktijk blijkt dit systeem niet betrouwbaar. Een stofje, een restje verf, corrosie... het elektrisch contact is vrij snel verloren. De wisseltongen zijn nooit ontworpen als elektrische schakelaars. Het is beter om de polarisatie van het puntstuk met een aparte schakelaar te laten verlopen.
Dat wordt dus een relais toevoegen (en een extra uitgang van een OC- of OM32 gebruiken ).
Nu rijdt ik met Dinamo in combinatie met iTrain. De wisselstraten dienen in de meeste gevallen al met relais geschakeld te worden. Dus echt erg is het niet.
Grtz.
Peter
Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
De OC32 is inderdaad een multifunctioneel aparaat waarmee je enorm veel kan aansturen. Ik gebruik de Peco 55 electrfropg wissels. Deze hebben een zelfschakelend puntstuk door de wisseltongen. Dit werkt bij mij uitstekend, als je slecht contact hebt kan je inderdaad de servo iets harder laten drukken of de punt iets ombuigen. de engelse wissels moet je wel schakelen d.m.v. een puntstukschakeling.
Steven zijn methode is een goede alternatief, dat kan ook als je mijn methode gebruikt voor bevestiging door tegen de bedieningsarm heel gemakkelijk een microswitch plaatsen. De arm van de servo schakelt dan dit wisselcontact. Zelf gebruik ik bij de engelse wissels wel een relais omdat ik er maar een paar heb. Maar als je de gewone wissels extra wilt schakelen dan is dit een goed alternatief.
Dit scheelt weer een relais, het is een wisselcontact die je voor meen ik 89 cent bij conrad kan kopen.
Om een idee te geven hoe dat dan werkt heb ik een filmpje gemaakt. Let op het sein rechts van de wissel:
http://www.youtube.com/watch?v=7kEdv5XWEVA
Steven zijn methode is een goede alternatief, dat kan ook als je mijn methode gebruikt voor bevestiging door tegen de bedieningsarm heel gemakkelijk een microswitch plaatsen. De arm van de servo schakelt dan dit wisselcontact. Zelf gebruik ik bij de engelse wissels wel een relais omdat ik er maar een paar heb. Maar als je de gewone wissels extra wilt schakelen dan is dit een goed alternatief.
Dit scheelt weer een relais, het is een wisselcontact die je voor meen ik 89 cent bij conrad kan kopen.
Om een idee te geven hoe dat dan werkt heb ik een filmpje gemaakt. Let op het sein rechts van de wissel:
http://www.youtube.com/watch?v=7kEdv5XWEVA
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Welke release, van wat Martin?martindomburg schreef:Hier komt in de nieuwe release een verandering in
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Binnekort komt Itrain versie 1.5 uit. Daar zitten een boel verbeteringen in.
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Dat zeker, maar qua wisselstraat besturing is er volgens mij niets gewijzigd!martindomburg schreef:Binnekort komt Itrain versie 1.5 uit. Daar zitten een boel verbeteringen in.
Xander (iTrain) is goed bezig, héél goed
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Ik ga temee ook een helix bouwen, moet ik het dan ook zo doen?martindomburg schreef:
Wel een tip voor degene die de helix gaan maken: draai de moeren met ed hand aan!!! Anders vervorm je het hout
Of mag ik zelf beslissen hoe ik mijn helix ga bouwen.
Ik bouw hem volgens een andere methode als jij.
Die mij is bevallen, weet je hoe.
Met alluminium strippen volgens deze methode.
http://home.planet.nl/~bakk2697/home3.html
Wat vindt jij van deze methode.
Martin de Deugd
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Deze methode is vrijwel hetzelfde, alleen gaan dan de draadeinden door alu strips ipv het hout. het is net hoe je het zelf wilt maken. Er zijn een paar richtlijnen uit mijn ervaring:
- hou de tussenruimte op 50 mm (van bovenkant laag tot bovenkant laag)
- kleinste radius 250mm
- hoe wijder/groter des te beter
- hou de tussenruimte op 50 mm (van bovenkant laag tot bovenkant laag)
- kleinste radius 250mm
- hoe wijder/groter des te beter
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Maar kun je daar met panto's omhoog tussendoor? Je houdt dan effectief zo'n 4,5 cm over...martindomburg schreef:- hou de tussenruimte op 50 mm (van bovenkant laag tot bovenkant laag)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Van bovenkant laag tot bovenkant laag lijkt me inderdaad veel te smal om nog met uitgeklapte panto's te rijden ongeacht wat voor druksysteem je dan hanteert (rail aan de onderkant van een laag om de panto in te drukken). Bedoel je niet de tussenruimte, dus bovenkant laag tot onderkant volgende laag?
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Het is echt de hoogte van bovenkant laag tot bovenkant laag. Je houd effectief 4,4 cm over als je 6mm hout gebruikt.
Met de panto's valt dat wel mee, de bovenleidingportalen zullen ook in die buurt liggen. Ik had een stukje koperdraad tegen het hout en de panto was nog voor 75% uitgeklapt. Ik zal der even een foto van maken
Met de panto's valt dat wel mee, de bovenleidingportalen zullen ook in die buurt liggen. Ik had een stukje koperdraad tegen het hout en de panto was nog voor 75% uitgeklapt. Ik zal der even een foto van maken
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Hoi Martin D.
Even om op de helixprobleem wat er is terug te komen.
Dat maalt steets door mijn hoofd
Ik heb dus tijdens de testritten toch eens zitten denken aan jou baan.
Toen kwam ik ineens tot deze conclusie, idee
Een laag er tussen, wordt inderdaad wel lastiger in jou geval.
Omdat de bestaande hoogte nog verder moet gaan onder verdelen.
Je kunt immers niet verhogen, de hoogtes staan al vast.
Maar...
Verlengen in de lengte, is wel natuurlijk wel mogelijk op jou baan.
Dus dan behoud je de totaal hoogte gewoon, die er nu al is.
Dus van rond naar een ovaal, het type wat ik ook nog mag gaan bouwen.
Dan krijg je zowizo meer lengte om rustig hoogte te winnen.
Plus de tussenruimte wordt dan toch ook wel wat ruimer.
Dat is voor jou dan gelijk een winwin situatie.
Dan hou je boven de helix ook direct mooi ruimte voor een dorp of iets dergelijks.
Is dat mischien een mooie optie.
Je verliest geheel niets, maar boekt er voor je zelf zeker wel een sucsespunt mee.
Op jou baan, ik zou zelf eerlijk kiezen voor die optie.
Maar even duidelijk, het is jou baan dus, mischien
Ik gun jou al het sucses, meer kan ik niet doen.
Martin de Deugd
Even om op de helixprobleem wat er is terug te komen.
Dat maalt steets door mijn hoofd
Ik heb dus tijdens de testritten toch eens zitten denken aan jou baan.
Toen kwam ik ineens tot deze conclusie, idee
Een laag er tussen, wordt inderdaad wel lastiger in jou geval.
Omdat de bestaande hoogte nog verder moet gaan onder verdelen.
Je kunt immers niet verhogen, de hoogtes staan al vast.
Maar...
Verlengen in de lengte, is wel natuurlijk wel mogelijk op jou baan.
Dus dan behoud je de totaal hoogte gewoon, die er nu al is.
Dus van rond naar een ovaal, het type wat ik ook nog mag gaan bouwen.
Dan krijg je zowizo meer lengte om rustig hoogte te winnen.
Plus de tussenruimte wordt dan toch ook wel wat ruimer.
Dat is voor jou dan gelijk een winwin situatie.
Dan hou je boven de helix ook direct mooi ruimte voor een dorp of iets dergelijks.
Is dat mischien een mooie optie.
Je verliest geheel niets, maar boekt er voor je zelf zeker wel een sucsespunt mee.
Op jou baan, ik zou zelf eerlijk kiezen voor die optie.
Maar even duidelijk, het is jou baan dus, mischien
Ik gun jou al het sucses, meer kan ik niet doen.
Martin de Deugd
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Volgens mij is die mogelijkheid al geopperd, maar kon de spiraal niet breder/langer dan dat nu is.
Ik ben wel benieuwd naar een filmpje hoe jouw loks de spiraal inrijden, de panto's ingedrukt worden en er weer zonder moeite uit komen.
Mvg,
Martin
Ik ben wel benieuwd naar een filmpje hoe jouw loks de spiraal inrijden, de panto's ingedrukt worden en er weer zonder moeite uit komen.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
He Martin,
Die optie is inderdaad al geoperd, zoals aangegeven als je naar mijn baanplan kijkt komt dat ten koste van het depot. Aan de andere zijde gaat het ten koste van of de industrie of het station. Geen optie dus maar bedankt voor het meedenken
Ik zal ook even proberen er een filmpje van te maken
Die optie is inderdaad al geoperd, zoals aangegeven als je naar mijn baanplan kijkt komt dat ten koste van het depot. Aan de andere zijde gaat het ten koste van of de industrie of het station. Geen optie dus maar bedankt voor het meedenken
Ik zal ook even proberen er een filmpje van te maken
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Hierbij de foto's van de pantograaf:
Ik wekr nog aan het filmpje van de zware trein die de helix ingaat. Was nog een kleine treinramp gebeurt want de dummyloc was vergeten zijn panto in te klappen. In films exploderen ze altijd als ze van een klif vallen
Ik wekr nog aan het filmpje van de zware trein die de helix ingaat. Was nog een kleine treinramp gebeurt want de dummyloc was vergeten zijn panto in te klappen. In films exploderen ze altijd als ze van een klif vallen
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Filmpje is ook gelukt:
http://www.youtube.com/watch?v=I2Mygu9J1NM
Althans voor mijn doen. moet hier nog eens mee gaan spelen. Is opgenomen met een Samsung jet. Zoals je ziet heb ik de zwaarste trien gepakt. Een BR151 van minitrix met dummy en 12 erts wagens erachter.
Is ook goed te zien in de snelheid, na mate der meer wagons in de helix zijn gaan klimmen zakt de snelheid van de locs. LET WEL OP: Dit is met een analoge trafo gedaan, eentje van de Hema dus zodra Dinamo erop zit zal de trekkracht sterk verbeteren door de PWM.
http://www.youtube.com/watch?v=I2Mygu9J1NM
Althans voor mijn doen. moet hier nog eens mee gaan spelen. Is opgenomen met een Samsung jet. Zoals je ziet heb ik de zwaarste trien gepakt. Een BR151 van minitrix met dummy en 12 erts wagens erachter.
Is ook goed te zien in de snelheid, na mate der meer wagons in de helix zijn gaan klimmen zakt de snelheid van de locs. LET WEL OP: Dit is met een analoge trafo gedaan, eentje van de Hema dus zodra Dinamo erop zit zal de trekkracht sterk verbeteren door de PWM.
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Een Hema trafo.
Nou dat is al een oud beestje.
Ik heb er hier ook een een groene met zwarte knop lima/Hema.
Voor de testritten analoog gebruik ik een temsi trafo.
Ook al zo,n redelijk oud beestje.
Nee,Prima, te mee als jij daar een sterkere voeding aan de baan hebt hangen.
Komt het dik in orde, ik ben daar niet ongerust op.
Trouwens wel een prachtig gezicht om nu eens met eigen blik te kunnen zien.
Dat het ook nog werkelijk rijdt, daar wordt ik wel heppie van.
Ik bedoel daar doe je het toch voor.
Duitse dubbele kracht dubbelspan, dat is altijd mooi.
Ook als het een dumie betreft, dat maakt mij niet uit.
Martin de Deugd
Nou dat is al een oud beestje.
Ik heb er hier ook een een groene met zwarte knop lima/Hema.
Voor de testritten analoog gebruik ik een temsi trafo.
Ook al zo,n redelijk oud beestje.
Nee,Prima, te mee als jij daar een sterkere voeding aan de baan hebt hangen.
Komt het dik in orde, ik ben daar niet ongerust op.
Trouwens wel een prachtig gezicht om nu eens met eigen blik te kunnen zien.
Dat het ook nog werkelijk rijdt, daar wordt ik wel heppie van.
Ik bedoel daar doe je het toch voor.
Duitse dubbele kracht dubbelspan, dat is altijd mooi.
Ook als het een dumie betreft, dat maakt mij niet uit.
Martin de Deugd
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Tnxs, Heb de helix nog wel een keer opnieuw moeten stellen. Nu rijd hij nog beter
het stellen is best een lastig en tijdrovende klus vind ik, maard at maakt de hobby goed
het stellen is best een lastig en tijdrovende klus vind ik, maard at maakt de hobby goed
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
De helix is volgens mij nu helemaal perfect Ook heb ik vandaag de bedrading afgemaakt en ingevoerd in de schakelkast. Is erg mooi geworden allemaal.
Morgen zal ik een paar foto's plaatsen. Het is mooi ADV op ons werk dus heb lekker tijd om te klussen. Morgen ga ik de helix afmaken. Heb vandaag nieuwe rails binnen gekregen van Hans (Bedankt voor de snelle service )
Hierna wil ik de resterende servo's plaatsen als ze binnen komen en aansluiten. En als ik nog tijd over heb moet ik nog een werkblad maken voor de laptop en een frame voor de dinamo kast. Word weer lekker druk
Morgen zal ik een paar foto's plaatsen. Het is mooi ADV op ons werk dus heb lekker tijd om te klussen. Morgen ga ik de helix afmaken. Heb vandaag nieuwe rails binnen gekregen van Hans (Bedankt voor de snelle service )
Hierna wil ik de resterende servo's plaatsen als ze binnen komen en aansluiten. En als ik nog tijd over heb moet ik nog een werkblad maken voor de laptop en een frame voor de dinamo kast. Word weer lekker druk
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Zo vandaag weer druk geweest, hier een paar foto's van de bedrading gisteren:
Nu de gootjes gesloten zijn is het geheel best mooi geworden. Ik heb vandaag de resterende servo's binnen gehad dus kan zondag de servo's aan gaan sluiten.
Vandaag ben ik bezig geweest met de helix. Ben een opgave om een laag bij te maken. Als je alles in een keer maakt heb je alle gaatjes op 1 lijn en past het altijd. Nu moet je pielen en klooien om de gaatjes gelijk te krijgen. Maar het is me gelukt. Ik heb inmiddels de rails gelegd en gesoldeert en vastgelijmd met houtlijm dit keer.
Als het uitgedroogd is moeten de rails geslepen worden op de soldeerpunten en de helix goed afgesteld worden. Hoeplijk heb ik hem zo goed afgesteld, kwam erachter dat de overgang naar het boventrace te dicht over de laag eronder liep, deze heb ik een stukje omlaag gezet
Volgens de calculatie heb ik nu binnen 2% stijging en buiten 1,8% stijging. Ik ben benieuwd hoe straks alles rijd. Morgen weten we meer, dan wil ik de werkplek van de laptop maken.
Nu de gootjes gesloten zijn is het geheel best mooi geworden. Ik heb vandaag de resterende servo's binnen gehad dus kan zondag de servo's aan gaan sluiten.
Vandaag ben ik bezig geweest met de helix. Ben een opgave om een laag bij te maken. Als je alles in een keer maakt heb je alle gaatjes op 1 lijn en past het altijd. Nu moet je pielen en klooien om de gaatjes gelijk te krijgen. Maar het is me gelukt. Ik heb inmiddels de rails gelegd en gesoldeert en vastgelijmd met houtlijm dit keer.
Als het uitgedroogd is moeten de rails geslepen worden op de soldeerpunten en de helix goed afgesteld worden. Hoeplijk heb ik hem zo goed afgesteld, kwam erachter dat de overgang naar het boventrace te dicht over de laag eronder liep, deze heb ik een stukje omlaag gezet
Volgens de calculatie heb ik nu binnen 2% stijging en buiten 1,8% stijging. Ik ben benieuwd hoe straks alles rijd. Morgen weten we meer, dan wil ik de werkplek van de laptop maken.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Hier het filmpje die ik jullie niet wil onthouden:
http://www.youtube.com/watch?v=U8NSCYbVTGk
Dit ging vooraf aan het filmpje over de rit door mijn helix. Was de pantograaf vergeten (geluid aan)
Bij dit ongeval zijn geen gewonden te betreuren
http://www.youtube.com/watch?v=U8NSCYbVTGk
Dit ging vooraf aan het filmpje over de rit door mijn helix. Was de pantograaf vergeten (geluid aan)
Bij dit ongeval zijn geen gewonden te betreuren
-
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
hoi martin
je gaat lekker hoor! heb je vakantie of zo of doe je dit in de avond uren?
de bedrading doe je ook netjes , maar ik las een paar bladzijde terug dat dat je werk is
enne leuk filmpje heeft de loc de val overleeft?
groeten richard
je gaat lekker hoor! heb je vakantie of zo of doe je dit in de avond uren?
de bedrading doe je ook netjes , maar ik las een paar bladzijde terug dat dat je werk is
enne leuk filmpje heeft de loc de val overleeft?
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Jazeker, geen schrammetje gelukkig was het een dummy
Ik doe alle in de avond uren, maar heb een half jaar de tijd gehad om deze fase van de bouw te plannen dus alles gaat lekker vlot. Woensdag komt Dinamo en vanaf dan is het afwerken van fase I en sparen voor de rest avn de baan. Dan zal het niet meer zo snel gaan, maar de basis is er inmiddels
Ik doe alle in de avond uren, maar heb een half jaar de tijd gehad om deze fase van de bouw te plannen dus alles gaat lekker vlot. Woensdag komt Dinamo en vanaf dan is het afwerken van fase I en sparen voor de rest avn de baan. Dan zal het niet meer zo snel gaan, maar de basis is er inmiddels
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
Ja nu was het nog de dummymartindomburg schreef:Jazeker, geen schrammetje gelukkig was het een dummy
Ik doe alle in de avond uren, maar heb een half jaar de tijd gehad om deze fase van de bouw te plannen dus alles gaat lekker vlot. Woensdag komt Dinamo en vanaf dan is het afwerken van fase I en sparen voor de rest avn de baan. Dan zal het niet meer zo snel gaan, maar de basis is er inmiddels
Ik vrees dat het minder fijn is, als een van de andere locs of voertuigen was.
Die zo met een enorme klap ter aarde stort, dan ben je vast minder blij.
Maar de Helixcrimi duurd voort.
Je schreef steets nu is ie prima, goed en beter, ja ok, daar was ik het wel mee eens voor zover.
Vervolgens, prop je er tegen beter weten in helaas nog een laag extra in.
Terwijl iedereen schreef dat daar zowizo geen ruimte voor was
Nu is de afstand tussen de doorrijlagen nog veeeel minder.
Dat terwijl het al zo ontzettend krap was.
Ik denk zelf zo een beetje, eigenwijs dat ik ben.
Dat het nu onmogelijk wordt om nog fatsoenlijk met een panto op te rijden.
Laat staan dat je zelf met de handen bij het middelste spoor kan komen.
De machinist moet nu bukken.
Tja het is jou modelbaan, ach wat een zorgen kindje zal dat worden.
Nu heb zelfs ik er geen goed gevoel meer bij.
Als ik het vanaf hier zo volg.
Ik hoop dat ik het mis heb, voor jou.
Help mij uit deze nachtmerie, laat van de situatie nu, eens foto,s zien.
Het trein ertussen inclusief panto omhoog.
Mischien krijg ik weer een beetje hoop voor jou .
Martin de Deugd
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4926
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan
euuhhhh, volgens mij adviseerde je zelf een extra laag ?!? nu is de hoogte 50 mm, 8 mm lager dan het was. dus zeker beter. Dat is ook wat iedereen adviseerde en het klopt het werkt ook.
Zeker niet tegen beter weten in want zoals ik al schreef rijden de locs nu beter (behalve de 23-er) en de panto's zijn zoals ik eerder schreef ook geen probleem, der kwam een geleidedraad langs het plafond.
Even een overzicht van je antwoorden als je beter had gelezen:
- Filmpje van de nieuwe situatie staat op Youtube
- Foto's van de panto's in de nieuwe situatie 1 pagina terug
- oude situatie was 58 mm, in fantasia word met 46mm gewerkt op R1 ik heb gekozen voor 50mm
- 1 pagina terug staan alle foto's die je wensen kan
wel eerst even lezen graag voor je reageert, bedoel het niet verkeerd maar je schept verwarring zo
Baan is zeker geen nachtmerrie en zorgenkindje, het resultaat vind ik persoonlijk erg goed.
Even een update:
Helix is gelukt, de rails worden netjes geslepen en de draden klaar gemaakt voor Dinamo. Ben nu bezig met de werktafel voor ded laptop, word best leuk. Tevens heb ik besloten dat er een tussenfase komt, het achterste paradespoor is in de hoeken toch moeilijker bereikbaar dan ik had gedacht. Na voltooiing van fase I (schaduwstation) stel ik Fase II het station uit. Eerst ga ik het achterste paradespoor maken en afwerken. (Ja Martin de sporen blijven goed bereikbaar, bedoel de scenery )
work in progress...
Zeker niet tegen beter weten in want zoals ik al schreef rijden de locs nu beter (behalve de 23-er) en de panto's zijn zoals ik eerder schreef ook geen probleem, der kwam een geleidedraad langs het plafond.
Even een overzicht van je antwoorden als je beter had gelezen:
- Filmpje van de nieuwe situatie staat op Youtube
- Foto's van de panto's in de nieuwe situatie 1 pagina terug
- oude situatie was 58 mm, in fantasia word met 46mm gewerkt op R1 ik heb gekozen voor 50mm
- 1 pagina terug staan alle foto's die je wensen kan
wel eerst even lezen graag voor je reageert, bedoel het niet verkeerd maar je schept verwarring zo
Baan is zeker geen nachtmerrie en zorgenkindje, het resultaat vind ik persoonlijk erg goed.
Even een update:
Helix is gelukt, de rails worden netjes geslepen en de draden klaar gemaakt voor Dinamo. Ben nu bezig met de werktafel voor ded laptop, word best leuk. Tevens heb ik besloten dat er een tussenfase komt, het achterste paradespoor is in de hoeken toch moeilijker bereikbaar dan ik had gedacht. Na voltooiing van fase I (schaduwstation) stel ik Fase II het station uit. Eerst ga ik het achterste paradespoor maken en afwerken. (Ja Martin de sporen blijven goed bereikbaar, bedoel de scenery )
work in progress...