Nee OK, Chris, ik zeg ook niet dat jij dat doet. Ik meld dat mensen dat hebben geprobeerd. En het resultaat is er mijns inziens af en toe ook wel naar. Gewoon lekker kalm aan doen, is overigens ook veel leuker.....
Henry vroeg mij laatst (dacht ik...weet niet zeker wie) of ik wat foto's wilde maken van het 'ondergrondse verhaal' van Boppard. Dus ben ik zojuist (na het bomen bouwen, verouderen en rijden) eens achter de baan geklommen om daar wat foto's te schieten. Het is hier wel een rommeltje. Ik ben nogal jaloers op hoe bepaalde mensen hun onderbouw hebben gemaakt.....
Hier zie je de spiraal onder de berg aan de rechterkant. Onder andere te zien zijn de stopsecties in de spiraal en al het gereedschap wat op de 'rivier' ligt.Na het naar beneden rijden van de spiraal rijdt de trein als het ware om de spiraal heen.
....even een shot van hoe de binnenkant van de berg er nou eigenlijk uitziet. Het is één grote spoorspaghetti....hier rijdt de trein dus op niveau 0 omheen.......
.......en rijdt dan via dit spoortje hier, te zien op de achtergrond.....
....langs deze lus -feitelijk één kant van het hondenbot-...
....hier het schaduwstation in. Even stuivertje wisselen en de andere trein rijdt er automatisch weer uit. Dan kan de hele klim omhoog weer beginnen....
Vandaag is de 120 mijn zijn IC maar weer eens aan de beurt om op de foto te gaan. Die rijdt hier net langs Helga's Hütte
Overigens zat ik nog even te stoeien met het licht. Een sfeerplaatje van 'Boppard by night'. Er is nog veel te doen. Aan de kant van het spoor waar de camera ook staat moet nog een heel dorps stukje bij worden gebouwd. Pas als de heuvel achter het dorpje klaar is, daar waar ik nu mee bezig ben, kan ik hier aan beginnen....
Een 120. Met een IC. En een kasteel. Rijnser kan het bijna niet, toch?
En hoppa, weer de tunnel in.....
Zo, morgen weer even standby staan. Hopelijk laten ze me met rust en kan ik er weer een goed bouwdagje van maken!
Grtz,
J