Haha, thanks! Jammer alleen dat het zo'n kaholeehruh-eind vliegen is. Naja, afzien hoort erbij.....
Boys, ik heb nog even zitten fröbelen vanavond. Toch maar niet gipsen due to te weinig tijd hebbing. Gipsen is één, maar dan moet er ook nog gekrast worden en dat raffel ik liever niet af. In plaats daarvan heb ik maar een ander stukje afgeraffeld.
Als eerst maar de oever rechts. Je ziet de grondkleur nu, en verderop, daar waar die bus staat is het nog louter piepschuim. Dat wordt een klusje voor het volgende weekend.
Zoals ik al zei zat ik gister te klieren om een paar LEDjes in een (zelfgemaakte) poort van een huisje te krijgen. Het is een soort aanbouw geworden, zodat je je auto aan de achterkant veilig kan parkeren. Een wijs besluit, gezien de Poolse Sletvana's incl. gevaarlijke bodybuild-vriendjes die weinig op hebben met de lokale wetten altijd een oogje hebben op je TUI-blauwe Audi. (reminds me: ik ga die Audi een meer gangbaar kleurtje geven....)
Even een close-up van de LED's. Het zijn vrij grote LED's, en normaal zie je ze ook niet. De gare foto maken de LED's nog groter. Wat belangrijker is, is dat ze een gezellig licht geven zo in die poort. Ik heb ze op de kop vastgelijmd in een oud stuk PINpas wat ik op maat heb gesneden. Daarna muurplaat van Vollmer ertegen aan om het te camoufleren, met natuurlijk 2 gaten erin gesneden voor de LED's.
Ik was ook al begonnen met een kleine weathering van het huis, want het is nog veel te plasticachtig. Zeker aan de achter- en voorkant komt er nog iets van klimop en verder weathering. Maarja, ik kan niet alles tegelijk....
Ook de weg naast het huis ('bij de buren') heb ik getracht vorm te geven. Hiervoor DAS-klei gebruikt, wat ik in kleine stukjes op elkaar heb geduwd, als ware het scheuren in het reeds vergane beton. Paar kleurenwashes erover, met als goeie touch wit pigmentpoeder wat je erop knalt. Volgende week de scheuren in de weg nog accentueren en wat gras erop, en hoppa!
Ter plaatse komt ook nog een gaar roeibootje (Artitec) te liggen, misschien wel 2. Daar kun je dus heenglibberen via deze trap. Ik kan bijna niet wachten om hier verder aan te gaan, maar een call of duty staat even hoger op de prio-lijst vanavond (meaning: slapen...

)
Dus.....volgende week weer veel bouwnieuws! Ben blij dat ik nog even wat foto's erop heb kunnen knallen.
J