Onlangs heb ik besloten om me (weer) te gaan bezighouden met mijn modelspoorbaan. Ik ben aan het ontwerpen geraakt met mijn toenmalige Fleischmann H0 baan en kwam op een enorme afmeting als ik mijn stoomlocdepot wilde realiseren. Omdat een nieuw huis kopen toch iets te duur was, heb ik besloten om alles te verkopen en opnieuw te beginnen met N.
Inmiddels heb ik mijn eerste echte baanontwerp gemaakt en ik zou graag (als beginner) feedback willen krijgen van de experts op deze site

Mijn uitgangspunt was een stoomlocdepot met een klein station, zodat ik naast al het rangeerwerk ook met mijn treintjes rond zou kunnen rijden. Het schaduwstation en de bovenbaan zijn met een lange spiraal (lengte van de baan) met elkaar verbonden, waardoor een hoogte van 200 mm ontstaat (vroeg me af of dit voldoende is of dat ik beter nog een spiraal kan aanleggen?)
Tevens zou ik graag een advies willen hebben over de afstand van de rails tot de buitenkant van de baan (wat is de minimale afstand tussen rails en buitenkant baan?)
Hieronder mijn ontwerp, waarvan ik graag jullie kiritsche mening zou horen. Ik zal mijn ontwerp ook nog eens toetsen aan de (standaard Fleischmann) baan uit het vorige onderwerp.