Lemland, 250 x 150 cm
Re: Lemland
Grappig. Ook lekker unheimisch muziekje eronder!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Update
Laatste nieuws uit Lemland:
Infrstructuur
Ook met een nieuwe detectie module lukt het niet om een loc te detecteren. Blijkbaar was er iets anders mis. De bouw van de overweg en dus voltooien van het traject Lemstad - Davydorp (en dan verder naar Juliastein) loopt daardoor inmiddels 4 maanden vertraging op. Zolang dit niet is opgelost, kan echter verder geen rails worden gelegd. Hulp is gevraagd van de leverancier, wellicht moet er naar een andere oplossing worden uitgekeken.
Materieel
Er is akoord gevonden voor de aanschaf en upgrade van materieel om zo de ernstige tekorten op dit vlak op te lossen. Zoals in eerdere berichten al gemeld is er nu slechts één dieselloc rijvaardig en dan nog met maar één werkende koppelig.
Een eerder terzijde staand diesel tweewagenstel is inmiddels richting werkplaats. Daar wordt het stel gedigitaliseerd, van twee decoders (elke bak één) en verlichting voorzien. Daarmee kan het personenvervoer naar Davydorp binnenkort op een comfortabelere manier dan nu ingevuld worden. Op dit moment wordt dan namelijk verzorgd door de eerder genoemde dieselloc met twee meestal onverlichte rijtuigen (ex-NS).
Aanvullend is een e-loc, ex-DB, ter reparatie aangeboden. De felrood gekleurde analoge loc stond sedert overname terzijde met een defecte motor. Er is echter extra budget gevonden om deze motor te laten vervangen. De nog relatief jonge loc wordt tevens gedigitaliseerd. Hoewel nog geen enkel opengesteld traject onder de draad is, zal de loc toch tractie gaan verzorgen voor in eerste instantie werktreinen en goederenvervoer naar Davydorp. Hiervoor is de loc denkbeeldig ook van accutractie voorzien, waardoor de pantografen nog niet nodig zijn. Voeding van de accu's gebeurt via een eveneens denkbeeldig oplaadstation langs spoor 1 van Lemstad, te herkennnen aan een enorme tijdelijk opgestelde transformatorstation van ruim anderhalve centimeter groot. Indiensttreding van het treinstel en de bijzondere loc wordt in de tweede helft van maart verwacht, bovenleiding in ieder geval niet voor Q1 2012.
Om de ontstane vertraging in de bouw van de infrastructuur iets in te lopen, is tot slot geïnvesteerd in zwaar materieel in de vorm van een werktrein. Dit materieel is van een andere hier aanwezige materieelbeheerder overgenomen en zal nog deze week in dienst worden genomen. Het gaat om een mobiele kraan, werkwagen en dieselloc. Uiteraard zal de laatst genoemde aanwinst ook direct een rol spelen in de reguliere dienst, naast de V200. Met name in de rangeerdienst die nu erg te lijden heeft onder de beperkte koppelingsmogelijkheden.
Al met al is er, na een belangrijke kapitaalinjectie, licht aan het einde van de (spoor)tunnel!
Infrstructuur
Ook met een nieuwe detectie module lukt het niet om een loc te detecteren. Blijkbaar was er iets anders mis. De bouw van de overweg en dus voltooien van het traject Lemstad - Davydorp (en dan verder naar Juliastein) loopt daardoor inmiddels 4 maanden vertraging op. Zolang dit niet is opgelost, kan echter verder geen rails worden gelegd. Hulp is gevraagd van de leverancier, wellicht moet er naar een andere oplossing worden uitgekeken.
Materieel
Er is akoord gevonden voor de aanschaf en upgrade van materieel om zo de ernstige tekorten op dit vlak op te lossen. Zoals in eerdere berichten al gemeld is er nu slechts één dieselloc rijvaardig en dan nog met maar één werkende koppelig.
Een eerder terzijde staand diesel tweewagenstel is inmiddels richting werkplaats. Daar wordt het stel gedigitaliseerd, van twee decoders (elke bak één) en verlichting voorzien. Daarmee kan het personenvervoer naar Davydorp binnenkort op een comfortabelere manier dan nu ingevuld worden. Op dit moment wordt dan namelijk verzorgd door de eerder genoemde dieselloc met twee meestal onverlichte rijtuigen (ex-NS).
Aanvullend is een e-loc, ex-DB, ter reparatie aangeboden. De felrood gekleurde analoge loc stond sedert overname terzijde met een defecte motor. Er is echter extra budget gevonden om deze motor te laten vervangen. De nog relatief jonge loc wordt tevens gedigitaliseerd. Hoewel nog geen enkel opengesteld traject onder de draad is, zal de loc toch tractie gaan verzorgen voor in eerste instantie werktreinen en goederenvervoer naar Davydorp. Hiervoor is de loc denkbeeldig ook van accutractie voorzien, waardoor de pantografen nog niet nodig zijn. Voeding van de accu's gebeurt via een eveneens denkbeeldig oplaadstation langs spoor 1 van Lemstad, te herkennnen aan een enorme tijdelijk opgestelde transformatorstation van ruim anderhalve centimeter groot. Indiensttreding van het treinstel en de bijzondere loc wordt in de tweede helft van maart verwacht, bovenleiding in ieder geval niet voor Q1 2012.
Om de ontstane vertraging in de bouw van de infrastructuur iets in te lopen, is tot slot geïnvesteerd in zwaar materieel in de vorm van een werktrein. Dit materieel is van een andere hier aanwezige materieelbeheerder overgenomen en zal nog deze week in dienst worden genomen. Het gaat om een mobiele kraan, werkwagen en dieselloc. Uiteraard zal de laatst genoemde aanwinst ook direct een rol spelen in de reguliere dienst, naast de V200. Met name in de rangeerdienst die nu erg te lijden heeft onder de beperkte koppelingsmogelijkheden.
Al met al is er, na een belangrijke kapitaalinjectie, licht aan het einde van de (spoor)tunnel!
Re: Lemland
Vandaag kwam er al nieuw materieel op de baan.
De stoere 212 vlak na indienstreding:
De kraan werd vandaag direct ingezet, voor het plaatsen van de generator/oplaadstation langs spoor 2:
Overzicht van de werkzaamheden. Voor het eerst twee rijvaardige locs, daarom staat op spoor 3 een eerste internationale trein klaar.
Natuurlijk is de 212 niet ideaal voor dat doel en het gaat niet hard, maar de preisertjes zijn blij met deze nieuwe verbinding.
Werkzaamheden terwijl de 212 moeiteloos een lange sleep rijtuigen richting een verre bestemming trekt:
De avond valt over Lemstad, BR212 staat klaar voor vertrek naar het buitenland op spoor 3, op spoor 2 wordt nog hard gewerkt.
De stoere 212 vlak na indienstreding:
De kraan werd vandaag direct ingezet, voor het plaatsen van de generator/oplaadstation langs spoor 2:
Overzicht van de werkzaamheden. Voor het eerst twee rijvaardige locs, daarom staat op spoor 3 een eerste internationale trein klaar.
Natuurlijk is de 212 niet ideaal voor dat doel en het gaat niet hard, maar de preisertjes zijn blij met deze nieuwe verbinding.
Werkzaamheden terwijl de 212 moeiteloos een lange sleep rijtuigen richting een verre bestemming trekt:
De avond valt over Lemstad, BR212 staat klaar voor vertrek naar het buitenland op spoor 3, op spoor 2 wordt nog hard gewerkt.
Re: Lemland
Bedankt voor het filmpje!
Leuk zo'n lichtorgel, het is weer eens iets anders dan alles aan of alles uit (maak ik me ook schuldig aan )
Ik zal hem in gedachten houden voor een project wat al een tijdje in mijn hoofd zit.
Leuk zo'n lichtorgel, het is weer eens iets anders dan alles aan of alles uit (maak ik me ook schuldig aan )
Ik zal hem in gedachten houden voor een project wat al een tijdje in mijn hoofd zit.
城山へようこそ!
Shiroyama e yōkoso!
Shiroyama e yōkoso!
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Lemland
Het is een handig ding dat lichtjes-printje.
Ik zit me af te vragen of het voordeliger is om dit te gebruiken of iets als een OC32, waar je een hele batterij lichten (32?) p kunt aansluiten.
Ik zit me af te vragen of het voordeliger is om dit te gebruiken of iets als een OC32, waar je een hele batterij lichten (32?) p kunt aansluiten.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Lemland
Dat is een ander baantje waar ik mee bezig was, in een iets andere schaal (t-schaal).
Daar wil ik een soortement (voor) stad van gaan nabootsen. Vandaar dat het me leuk lijkt als er ook wat verspringt in de lichtjes. Maar voorlopig ben ik nog bezig met de ruwbouw van de megabaan van net iets groter dan A3 formaat.
Daar wil ik een soortement (voor) stad van gaan nabootsen. Vandaar dat het me leuk lijkt als er ook wat verspringt in de lichtjes. Maar voorlopig ben ik nog bezig met de ruwbouw van de megabaan van net iets groter dan A3 formaat.
城山へようこそ!
Shiroyama e yōkoso!
Shiroyama e yōkoso!
Re: Lemland
Na een lange tijd (er wordt soms weken niet geklust) weer een verslag uit het droge en zonnige Lemland.
Bij gebrek aan goede camera is alles met een telefoon gefotografeerd, excuus daarvoor....
Scenery
Qua klimaat is er een grote verbetering waar te nemen in Lemland. Ook in Lemland breken zomerse tijden aan. De vochtige periode ligt achter ons en dat is ook goed nieuws voor het spoorbedrijf: veel hout en dergelijke is in combinatie met veel vocht geen goede situatie. Lemland ligt deels onder straatniveau, dat helpt ook niet. Een nieuw droogtefront ligt sinds een week aan de oostzijde van Lemland:
Meer nieuws op het gebied van de leefomgeving: om afval beter te scheiden, zijn sinds gisteren glascontainers en een papierbak geplaatst aan het einde van de Stationsstraat in Davydorp. De Preisertjes aldaar kunnen nu hun flesjes en ander glaswerk op kleur scheiden. De bakken zien er nog fris en glimmend uit, dat zal weldra anders zijn.
Je ziet daar, naast dat er nog iets camouflerends moet komen waar de huizen bijna de achterwand raken) ook dat de huizen zelf ook nog erg fris ogen, ook dat zal weldra anders zijn, ondanks het droge klimaat. En verder zie je dat de stationsstraat zelf slechts bestaat uit de houten ondergrond. De komende week komen daar rode klinkertjes in. Lem heeft, in grijze DAS, alvast een proefstukje gemaakt en we zijn tevreden over het resultaat.
Het aan de straat gelegen perron van spoor 1 zal ook van deze grijze DAS gemaakt worden, door het spoorbedrijf zijn al perronwanden gekocht van Auhagen (artikel 44631). Hieronder een proefopstelling om hoogte uit te proberen en te kijken of het allemaal net buiten het profiel blijft:
Je ziet ook dat er roestige rails ligt nu in Davydorp. Dat komt omdat de afgelopen week vooral hard is gewerkt aan het kurk en rails leggen, rails roestig schilderen en vooral heel veel draden trekken.
Er is door het spoorbedrijf gekozen voor het plaatsen van twee Fleischmann ontkoppelaars. Bepaald niet een heel fraaie oplossing, die hier menigeen de wenkbrauwen zal doen fronsen. Er is echter goed over nagedacht. Als de scenery straks verder wordt gebouwd, zal met name Davydorp lastig te bereiken zijn over de tafel heen. Zeker voor Lem. Maar ontkoppelaars geven wel een hele leuke speelmogelijkheid, ook in teamverband, wat één van de doelstellingen is voor Lemland. Waarom dat geen slanke magneet-pennetjes ingebouwd? Dat is vanwege de onderliggende sporen. Na afbouw zal het baandeel onder Davydorp lastig te bereiken zijn bij storingen en bovendien willen we daar zoveel mogelijk ruimte houden voor handen (en handjes) die ontsporingen en dergelijke kunnen verhelpen. Ook een reden om bijvoorbeeld in Davydorp de wisselmotor-huizen niet om te keren.
Aan de andere kant zal Davydorp straks visueel veel minder prominent zijn omdat het stadsviaduct er voor zal liggen.
Aan de bovenkant van Davydorp ziet het er nu zo uit;
Dus nog zonder ballast.
Onder de grond is het nu veel minder opgeruimd:
Draden van de straat- en perronverlichting komen daar nog bij...
Op een andere plaats onder de grond (aan de oostzijde) is de spanningsverlager geplaatst (koelelementje komt van een afgedankte videokaart):
We hebben ook meteen de daar aanwezige voedingdraden aangesloten:
Op het electronicabord komt deze week een nieuwe schakeldecoder, voor het stroomloos maken van spoor 1 en 2 van Davydorp. De decoder voor de wissels en ontkoppelaars was een paar maanden geleden al gemonteerd.
Materieel
Voor de Preisertjes is dat allemaal niet interessant, hoewel al die bouwactiviteiten ze soms wel uit de slaap houden. Vele belangrijker is: wanneer kunnen ze nu gebruik gaan maken van stipt en vooral comfortabel vervoer? Vooral in de avond is het reizen in koude en onverlichte (!) rijtuigen niet bepaald een pretje. Welnu, een paar weken geleden mocht het trotse spoorbedrijf twee belangrijke delen van materieelpark terug ontvangen uit de werkplaats. Ten eerste is de BR120 gedigitaliseerd en van een nieuwe motor voorzien. Die kon meteen bijspringen bij het rangeren maar ook trekken van goederen- en vooral werktreinen. Dit betekent een veel regelmatigere dienst op het buitenland, belangrijk zolang de ICE nog noodgewongen tot de mottenballenvloot behoort in afwachting van digitalisering.
Voor lokale treindiensten is de terugkeer van het tweewagenstel 628.4/928 erg belangrijk.
Het stel is niet alleen gedigitaliseerd. Elke bak heeft zijn eigen decoder,zodat de tevens aangebrachte binnenverlichting nu eindelijk wat minder spartaans reizen mogelijk maakt.
Zoals hier te zien is, zit het stel na indienststelling direct weer vol met tevreden Preisertjes.
Meer nieuws volgt als de overwegdetectie klaar is & we weer wat verder zijn met Davydorp!
Groet, Lem & Bart
Bij gebrek aan goede camera is alles met een telefoon gefotografeerd, excuus daarvoor....
Scenery
Qua klimaat is er een grote verbetering waar te nemen in Lemland. Ook in Lemland breken zomerse tijden aan. De vochtige periode ligt achter ons en dat is ook goed nieuws voor het spoorbedrijf: veel hout en dergelijke is in combinatie met veel vocht geen goede situatie. Lemland ligt deels onder straatniveau, dat helpt ook niet. Een nieuw droogtefront ligt sinds een week aan de oostzijde van Lemland:
Meer nieuws op het gebied van de leefomgeving: om afval beter te scheiden, zijn sinds gisteren glascontainers en een papierbak geplaatst aan het einde van de Stationsstraat in Davydorp. De Preisertjes aldaar kunnen nu hun flesjes en ander glaswerk op kleur scheiden. De bakken zien er nog fris en glimmend uit, dat zal weldra anders zijn.
Je ziet daar, naast dat er nog iets camouflerends moet komen waar de huizen bijna de achterwand raken) ook dat de huizen zelf ook nog erg fris ogen, ook dat zal weldra anders zijn, ondanks het droge klimaat. En verder zie je dat de stationsstraat zelf slechts bestaat uit de houten ondergrond. De komende week komen daar rode klinkertjes in. Lem heeft, in grijze DAS, alvast een proefstukje gemaakt en we zijn tevreden over het resultaat.
Het aan de straat gelegen perron van spoor 1 zal ook van deze grijze DAS gemaakt worden, door het spoorbedrijf zijn al perronwanden gekocht van Auhagen (artikel 44631). Hieronder een proefopstelling om hoogte uit te proberen en te kijken of het allemaal net buiten het profiel blijft:
Je ziet ook dat er roestige rails ligt nu in Davydorp. Dat komt omdat de afgelopen week vooral hard is gewerkt aan het kurk en rails leggen, rails roestig schilderen en vooral heel veel draden trekken.
Er is door het spoorbedrijf gekozen voor het plaatsen van twee Fleischmann ontkoppelaars. Bepaald niet een heel fraaie oplossing, die hier menigeen de wenkbrauwen zal doen fronsen. Er is echter goed over nagedacht. Als de scenery straks verder wordt gebouwd, zal met name Davydorp lastig te bereiken zijn over de tafel heen. Zeker voor Lem. Maar ontkoppelaars geven wel een hele leuke speelmogelijkheid, ook in teamverband, wat één van de doelstellingen is voor Lemland. Waarom dat geen slanke magneet-pennetjes ingebouwd? Dat is vanwege de onderliggende sporen. Na afbouw zal het baandeel onder Davydorp lastig te bereiken zijn bij storingen en bovendien willen we daar zoveel mogelijk ruimte houden voor handen (en handjes) die ontsporingen en dergelijke kunnen verhelpen. Ook een reden om bijvoorbeeld in Davydorp de wisselmotor-huizen niet om te keren.
Aan de andere kant zal Davydorp straks visueel veel minder prominent zijn omdat het stadsviaduct er voor zal liggen.
Aan de bovenkant van Davydorp ziet het er nu zo uit;
Dus nog zonder ballast.
Onder de grond is het nu veel minder opgeruimd:
Draden van de straat- en perronverlichting komen daar nog bij...
Op een andere plaats onder de grond (aan de oostzijde) is de spanningsverlager geplaatst (koelelementje komt van een afgedankte videokaart):
We hebben ook meteen de daar aanwezige voedingdraden aangesloten:
Op het electronicabord komt deze week een nieuwe schakeldecoder, voor het stroomloos maken van spoor 1 en 2 van Davydorp. De decoder voor de wissels en ontkoppelaars was een paar maanden geleden al gemonteerd.
Materieel
Voor de Preisertjes is dat allemaal niet interessant, hoewel al die bouwactiviteiten ze soms wel uit de slaap houden. Vele belangrijker is: wanneer kunnen ze nu gebruik gaan maken van stipt en vooral comfortabel vervoer? Vooral in de avond is het reizen in koude en onverlichte (!) rijtuigen niet bepaald een pretje. Welnu, een paar weken geleden mocht het trotse spoorbedrijf twee belangrijke delen van materieelpark terug ontvangen uit de werkplaats. Ten eerste is de BR120 gedigitaliseerd en van een nieuwe motor voorzien. Die kon meteen bijspringen bij het rangeren maar ook trekken van goederen- en vooral werktreinen. Dit betekent een veel regelmatigere dienst op het buitenland, belangrijk zolang de ICE nog noodgewongen tot de mottenballenvloot behoort in afwachting van digitalisering.
Voor lokale treindiensten is de terugkeer van het tweewagenstel 628.4/928 erg belangrijk.
Het stel is niet alleen gedigitaliseerd. Elke bak heeft zijn eigen decoder,zodat de tevens aangebrachte binnenverlichting nu eindelijk wat minder spartaans reizen mogelijk maakt.
Zoals hier te zien is, zit het stel na indienststelling direct weer vol met tevreden Preisertjes.
Meer nieuws volgt als de overwegdetectie klaar is & we weer wat verder zijn met Davydorp!
Groet, Lem & Bart
Re: Lemland
Eerste deel van de Stationsstraat is gekrast, de stoep ook.
- Bijlagen
-
- IMG01500-20110412-2200-400.jpg (16.46 KiB) 9080 keer bekeken
-
- IMG01498-20110412-2134-400.jpg (16.78 KiB) 9080 keer bekeken
Re: Lemland
Hmmm. Stil hier.
Wij gaan ondertussen stug door:
Wij gaan ondertussen stug door:
- Bijlagen
-
- Overzicht van de stationsstraat. Alle steentjes klaar, weg verouderd. Volgende klus: perron afmaken, inclusief verlichting.
- IMG01511-20110413-2248-400.jpg (12.68 KiB) 8769 keer bekeken
-
- Op de hoek staat een Audi 100 geparkeerd.
- IMG01507-20110413-2246-400.jpg (15.22 KiB) 8769 keer bekeken
-
- Verderop zwoegt een oude vrachtwagen met een zware last rammelend door de straat.
- IMG01512-20110413-2250-400.jpg (17.11 KiB) 8769 keer bekeken
-
- Overzicht van het pleintje.
- IMG01504-20110413-2244-400.jpg (15.08 KiB) 8769 keer bekeken
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Lemland
Dat zijn mooie sfeer plaatjes,
netjes werk hoor.
Vooral de putdekkels vind ik een leuk detail.
Wel heb ik het idee dat de straatstenen wat aan de grote kant zijn,
zeker in vergelijk met als je ziet dat 1 autowiel op 1 steen staat, en als je kijket naar het stoepje voor het huis,
waar de stenen beduidend kleiner zijn.
Maar zeker de moeite waard, de sfeer is prachtig.
mvg
Freddy
netjes werk hoor.
Vooral de putdekkels vind ik een leuk detail.
Wel heb ik het idee dat de straatstenen wat aan de grote kant zijn,
zeker in vergelijk met als je ziet dat 1 autowiel op 1 steen staat, en als je kijket naar het stoepje voor het huis,
waar de stenen beduidend kleiner zijn.
Maar zeker de moeite waard, de sfeer is prachtig.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Lemland
Hoi Freddy,
Goed gezien, dat ga ik bij de volgende straatjes kleiner doen. Ik heb ook gezien dat ik de DAS beter eerst een beetje had kunnen schuren voor het verouderen, nu zijn de voegen wat scherp.
Nou ja, aangezien dit straks voor een flink deel achter een viaduct zit, is het een mooie plek om 'live' te oefenen.
Dank voor je opmerking!
Bart (Lem doet komend weekeinde weer mee)
Goed gezien, dat ga ik bij de volgende straatjes kleiner doen. Ik heb ook gezien dat ik de DAS beter eerst een beetje had kunnen schuren voor het verouderen, nu zijn de voegen wat scherp.
Nou ja, aangezien dit straks voor een flink deel achter een viaduct zit, is het een mooie plek om 'live' te oefenen.
Dank voor je opmerking!
Bart (Lem doet komend weekeinde weer mee)
Re: Lemland
Vandaag hebben we het eerste perron gemaakt.
Omdat we er drie lampjes op gaan zetten, moeten er ook draadjes doorheen. Om straks een makkelijk manier te hebben om draadjes door te voeren (en later eventueel nog te kunnen vervangen) hebben we drie buisjes gemaakt van een kroonsteentje. Dat heeft als voordeel dat het een voetje heeft.
Hier zijn ze vastgelijmd aan de grond. Jep, de rode L betekent waar we ongeveer de lampjes gaan plaatsen.
Daarbij hebben we rekening gehouden met de onderlinge afstand, de (on)mogelijkheden van draden doorvoeren in verband met de constructie, maar ook met wat de verlichte omgeving zal zijn. Zo is de meest rechtse plaats zo gekozen omdat dat tevens de (werkende) dorpspomp uitlicht.
Afgewerkt met DAS. Op de voorgrond een kleine verlaging in de perronwand, hier komt het overpad.
We hebben de beide wanden met opzet een beetje rommeling gemaakt en niet kaarsrecht.
Verlichtingsdraden alvast doorgevoerd:
Ondertussen is het weer best vol onder het dorp, met al die nieuwe draden...
Die pizzadozen zijn kartonnen valbeschermingen, overigens.
Omdat we er drie lampjes op gaan zetten, moeten er ook draadjes doorheen. Om straks een makkelijk manier te hebben om draadjes door te voeren (en later eventueel nog te kunnen vervangen) hebben we drie buisjes gemaakt van een kroonsteentje. Dat heeft als voordeel dat het een voetje heeft.
Hier zijn ze vastgelijmd aan de grond. Jep, de rode L betekent waar we ongeveer de lampjes gaan plaatsen.
Daarbij hebben we rekening gehouden met de onderlinge afstand, de (on)mogelijkheden van draden doorvoeren in verband met de constructie, maar ook met wat de verlichte omgeving zal zijn. Zo is de meest rechtse plaats zo gekozen omdat dat tevens de (werkende) dorpspomp uitlicht.
Afgewerkt met DAS. Op de voorgrond een kleine verlaging in de perronwand, hier komt het overpad.
We hebben de beide wanden met opzet een beetje rommeling gemaakt en niet kaarsrecht.
Verlichtingsdraden alvast doorgevoerd:
Ondertussen is het weer best vol onder het dorp, met al die nieuwe draden...
Die pizzadozen zijn kartonnen valbeschermingen, overigens.
Re: Lemland
Vanmiddag hebben we even verder geklust. Het perron geverfd, lantarentjes geplaatst.
Maar er horen ook bankjes bij. En die moeten eerst gekleurd worden.
Na het drogen even als proef geplaatst op het nieuwe perron. Plantenbakjes worden later wel met wat echtere plantjes gevuld.
En de abri van Faller is bij nader inzien hier niet zo op zijn plaats.
Maar ja, daarom proberen we de plaatsing ook eerst uit...
Tot slot hebben we een beginnetje gemaakt met het ordenen van de draden onder Davydorp, zodat we de komende dagen ook de verlichting in werking kunnen zien.
Maar er horen ook bankjes bij. En die moeten eerst gekleurd worden.
Na het drogen even als proef geplaatst op het nieuwe perron. Plantenbakjes worden later wel met wat echtere plantjes gevuld.
En de abri van Faller is bij nader inzien hier niet zo op zijn plaats.
Maar ja, daarom proberen we de plaatsing ook eerst uit...
Tot slot hebben we een beginnetje gemaakt met het ordenen van de draden onder Davydorp, zodat we de komende dagen ook de verlichting in werking kunnen zien.
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Lemland
dat vint ik nou de mooie plaatjes
een baan in het donker en dan de lichtjes aan mooi
Gr andy
een baan in het donker en dan de lichtjes aan mooi
Gr andy
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
- Locatie: vlakbij Gouda
Re: Lemland
Hoi Lemland (heb je ook een roepnaam )
Dat sfeertje met die verlichte straatlantaars is verdraaid goed gelukt! Is met liefde aan gewerkt, met een beetje fantasie zou je bijna een verdacht mannetje kunnen zien
rondsluipen.
Je weet wel die van Londen/Whitechappel.... , long time ago
Veel succes met je bouwsels.
Groet,
Hans.
Dat sfeertje met die verlichte straatlantaars is verdraaid goed gelukt! Is met liefde aan gewerkt, met een beetje fantasie zou je bijna een verdacht mannetje kunnen zien
rondsluipen.
Je weet wel die van Londen/Whitechappel.... , long time ago
Veel succes met je bouwsels.
Groet,
Hans.
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Re: Lemland
Hallo Bart en Lem
Ik weet niet of collega Lem al weer mee bouwt
Maar ik kan jullie alleen meegeven, Heel sfeervol
Wat heb ik nog een een enorm lange weg te gaan hier.
Hiervan wordt ik stil, heel stilletjes.
Martin de Deugd
Ik weet niet of collega Lem al weer mee bouwt
Maar ik kan jullie alleen meegeven, Heel sfeervol
Wat heb ik nog een een enorm lange weg te gaan hier.
Hiervan wordt ik stil, heel stilletjes.
Martin de Deugd
Re: Lemland
Heren, dank voor alle lof!
@Hans: @ sfeeromschrijving! Ja, er is een roepnaam. Wel twee want we werken als team. De roepnamen zijn Lem (12) en Bart (43). Meestal is het een verslag van ons beider werk. Als ik persoonlijk wat post, zet ik mijn naam eronder.
@Martin: Lem heeft de afgelopen dagen meegebouwd, volgende week werkt hij weer mee. We werken om de week samen. Je hoeft overigens niet stilletjes te zijn, ik ben op mijn beurt weer onder de indruik van alle bouwsels hier, waaronder die van jou!
@Hans: @ sfeeromschrijving! Ja, er is een roepnaam. Wel twee want we werken als team. De roepnamen zijn Lem (12) en Bart (43). Meestal is het een verslag van ons beider werk. Als ik persoonlijk wat post, zet ik mijn naam eronder.
@Martin: Lem heeft de afgelopen dagen meegebouwd, volgende week werkt hij weer mee. We werken om de week samen. Je hoeft overigens niet stilletjes te zijn, ik ben op mijn beurt weer onder de indruik van alle bouwsels hier, waaronder die van jou!
Re: Lemland
Erg leuk en origineel, die rode straat. Je moet het durven, maar het resultaat is voortreffelijk. Misschien nog een met een donkergrijze of bruine wash (sterk verdunde verf (acryl met water) en een drupje afwasmiddel) eroverheen gaan om de voegen tussen de stenen te kleuren.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Lemland
Sterk verdunde verf is er al over (denk aan een paar druppeltjes per schotelje). Tip van de afwasmiddel is wel een goeie, ga ik deze week ff uitproberen op een teststukje. En verder ga ik volgende keren eerst even heel licht schuren voordat ik ga verven.