Het is weer eens tijd voor een kleinen update van hieruit.
Zit nu met mijn luie reet in de warmte van Nevers Magny-Cours in Frankrijk
De afgelopen dagen druk geweest om de baan te reinigen en een paar reparaties uit te voeren. Waaronder een knik in de helix...... Dat werkt echt klote zo klein en nauw. maar het is me gelukt
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik heb nu alleen nog een relais die weigert en dan is de hele baan klaar om weer in gebruik genomen te worden.
Na al dat gebouw aan de baan en na 102 pagina's even een balans van wat ik nu allemaal in dit jaar heb gebouwd:
(Eergister precies 1 jaar later!!!!!)
- Compleet Hybride gestuurde baan met zowel analoog als digitaal door elkaar heen (Dinamo). Het systeem bestaat uit 56 blokken en 112 bezetmelders
- 6 OC32 printen waarmee ik 192 artikelen aan kan sturen. In mijn baan zitten: 48 servo's, 58 relais, 86 Led's
- 1 PM32 print voor het aansturen van 64 magneetartikelen (Deze gebruik ik niet veel)
- 1 Digitale draaischijfbesturing van Dinasys (DTC)
- De baan is op afstand bedienbaar d.m.v. de DIR van Dinasys
- Bestuurd met de software iTrain
Als de baan straks online is bestaat hij uit:
- Centraal station van 4 perronsporen
- Klein goederen ontvangst met rangeer- en omloopmogelijkheid
- Raccordement naar Fabriek
- Neventraject met kopstation
- Paradetraject met schaduwstation
- Schaduwtraject met schaduwstation en opstelspoor
- Halte in het schaduwtraject
- Redelijk Locdepot en draaischijf
En dat allemaal op 2,5 x 2 meter
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ik kan wel zeggen nu ik erop terug kijk dat ik mijn doel zeker wel heb bereikt zo
Maandag komt Frans samen met Albert langs om de draaischijf in bedrijf te stellen, de CPU was nog niet gereed en maandag zal de draaischijf gaan draaien. Hier ga ik zeker wel een verslag van maken.
Ook heb ik bericht gehad van sceneryshop dat mijn bestelling onderweg is, hopelijk heeft Ellen de bestelling al gekregen als ik zondag terug kom. Dan kan ik eindelijk verder met de scenery. Maar eerst wil ik alles weer rijdend en in bedrijf hebben.
o, ja de locloodsen zijn ook af en geplaatst inmiddels
Komende week komen er weer foto's van hopelijk rijdend materieel
Groetjes Martin